Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19359
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГузар, Олена Володимирівна-
dc.contributor.authorЛіоненко, Марія-
dc.date.accessioned2021-06-10T07:15:30Z-
dc.date.available2021-06-10T07:15:30Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationГузар О. В., Ліоненко М. Моделі уроків розвитку критичного мислення: аналіз та особливості конструювання // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка 2021. № 1. C. 74–80.uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19359-
dc.descriptionDOI 10.25128/2415-3605.21.1.9uk_UA
dc.description.abstractРозглядаються моделі уроків критичного мислення та специфіка їх конструювання. Звертається увага на те, що критичне мислення є важливим елементом численних процесів, необхідних для ефективного навчання, які формуються і розвиваються через комплексне, системне та систематичне застосування певних стратегій, моделей, методів / прийомів. Детально описується базова модель уроку розвитку критичного мислення, що складається з трьох етапів (вступ, основна частина та підсумок), має певну логіку застосування, передбачає способи поєднання тих чи інших методів, прийомів. Акцентується увага на правильному і повному застосуванні циклічної моделі навчання Д. Колба під час конструювання уроків розвитку критичного мислення. Доводиться, що за основу для уроків розвитку критичного мислення також варто обирати п’ятикрокову модель навчання Р. Дюрана, Б. Лімбах і В. Вуг, яка базується на існуючій теорії та передових методах когнітивного розвитку дітей. Застосування різних моделей уроків розвитку критичного мислення дає можливість зробити освітній процес більш різноманітним та цікавим як для учнів, так і для педагогів. Відзначено, що критичне мислення формується поступово, є результатом щоденної кропіткої роботи вчителя й учня, з уроку в урок, з року в рік, що в суспільній перспективі готує дітей до свідомої та відповідальної участі в суспільних процесах, вчить приймати аргументовані рішення, ефективно розв’язувати проблемні ситуації.uk_UA
dc.description.abstractРассматриваются модели уроков критического мышления и специфика их построения. Обращается внимание на то, что критическое мышление является важным элементом многочисленных процессов, необходимых для эффективного обучения, и которые формируются и развиваются через комплексное, системное и регулярное применение определенных стратегий, моделей, методов и приемов. Подробно описывается базовая модель урока развития критического мышления, которая состоит из трех этапов (вступление, основная часть и итог), имеет определенную логику применения, предусматривает способы сочетания тех или иных методов / приемов. Акцентируется внимание на правильном и полном использовании циклической модели обучения Д. Колба при создании уроков развития критического мышления. Подтверждается, что за основу подобных уроков следует брать «пятишаговую модель» обучения Р. Дюрана, Б. Лимбах и В. Вуг, которая базируется на существующей теории и передовых методах когнитивного развития детей. Применение различных моделей уроков развития критического мышления дает возможность сделать образовательный процесс более разнообразным и интересным как для учеников, так и для педагогов. Отмечено, что критическое мышление формируется постепенно, является результатом ежедневной кропотливой работы учителя и ученика, из урока в урок, из года в год, что в общественной перспективе готовит детей к сознательному и ответственному участию в общественных процессах, учит принимать аргументированные решения, эффективно решать проблемные ситуации.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the models of the lessons of critical thinking and the peculiarities of their design. The attention is drawn to the fact that critical thinking is an important element of the numerous processes necessary for effective learning, which are formed and developed through a complex, systematic and systemdefined application of certain strategies, models, methods and techniques. There is given a detailed description of the basic model of the lesson on critical thinking development, which consists of three stages (the introduction, the main part and the summary), has a certain logic of application and provides ways for combining certain methods / techniques. The attention is focused on the correct and full application of the cyclic model of training by D. Kolb while designing the lessons on critical thinking. It is suggested that a five-staged model of the training by R. Duron, B. Limbach and W. Waugh, which is based on the existing theory and advanced methods of cognitive development of children, should be used to apply as the basis for the lessons on critical thinking development. The application of various models of the lessons on critical thinking development makes it possible to make an educational process more diverse and interesting for students, and for teachers. After all, the critical thinking is formed gradually, it is the result of the daily hard work of the teacher and a student, from lesson to lesson, from year to year, which, in a public prospect, prepares children to conscious and responsible participation in social processes, teaches them to make reasonable decisions, effectively solve problem situations.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНПУ ім. В. Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectрозвиток критичного мисленняuk_UA
dc.subjectмодель уроку критичного мисленняuk_UA
dc.subjectкритическое мышлениеuk_UA
dc.subjectразвитие критического мышленияuk_UA
dc.subjectмодель урока критического мышленияuk_UA
dc.subjectcritical thinkinguk_UA
dc.subjectcritical thinking developmentuk_UA
dc.subjectthe model of the lesson on critical thinkinguk_UA
dc.titleМоделі уроків розвитку критичного мислення: аналіз та особливості конструюванняuk_UA
dc.title.alternativeМодели уроков критического мышления: анализ и специфика построенияuk_UA
dc.title.alternativeMODELS OF THE LESSONS ON CRITICAL THINKING DEVELOPMENT: ANANLYSIS AND PECULIARITIES OF DESIGNuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2021, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huzar_Lionenko.pdf235,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.