Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19373
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorОдинцова, Галина Степанівна-
dc.date.accessioned2021-06-10T08:03:53Z-
dc.date.available2021-06-10T08:03:53Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationОдинцова Г. С. Формування граматичної компетентності майбутніх учителів початкової школи засобами цікавого мовознавства // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка 2021. № 1. C. 109–116.uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19373-
dc.descriptionDOI 10.25128/2415-3605.21.1.13uk_UA
dc.description.abstractРозглянуто питання формування граматичної компетентності як складової лінгвістичної компетентності особистості. Проаналізовано сутність дефініції «граматична компетентність», запропоновано власне розуміння цього поняття. Виокремлено структурні компоненти граматичної компетентності (граматичні знання, граматичні уміння й навички, граматична усвідомленість). Зазначено, що вивчення граматичної системи мови вимагає логічних операцій аналізу наукової інформації, уміння порівнювати й зіставляти мовні факти, їх узагальнювати, виявляти певні закономірності. Окреслено можливості навчальної дисципліни «Формування мовної особистості молодшого школяра засобами цікавого мовознавства» у процесі формування граматичної компетентності студентів у контексті дисциплін лінгвістичного циклу. Акцентовано увагу на використанні елементів цікавого мовознавства при опрацюванні студентами понятійно- категоріального апарату. Запропоновано враховувати інтерпретації лінгвістичних термінів мовознавцями, співвідносити сучасні терміни з їхніми відповідниками у старих граматиках. Доведено, що в діахронічному плані відбулося звуження дефініції терміна «граматика». Виокремлено також інші методи та прийоми роботи при формуванні граматичної компетентності студентів (розкриття етимології мовних понять, використання лінгвістичних афоризмів, елементів порівняльно-історичного мовознавства, дидактичної поезії, лінгвістичних казок, цікавих завдань і вправ, загадок, завдань-жартів, виконання навчальних проєктів), які сприяють розширенню наукового кругозору майбутніх педагогів, підвищенню їхнього професійного рівня.uk_UA
dc.description.abstractРассмотрены вопросы формирования грамматической компетентности как составляющей лингвистической компетентности личности. Проанализирована сущность дефиниции «грамматическая компетентность», предложено собственное понимание этого понятия. Выделены структурные компоненты грамматической компетентности (грамматические знания, грамматические умения и навыки, грамматическая осознанность). Отмечено, что изучение грамматической системы языка требует логических операций анализа научной информации, умения сравнивать и сопоставлять языковые факты, обобщать, выявлять определенные закономерности. Определены возможности учебной дисциплины «Формирование языковой личности младшего школьника средствами интересного языкознания» в процессе формирования грамматической компетентности студентов в контексте дисциплин лингвистического цикла. Акцентировано внимание на использовании элементов интересного языкознания при изучении студентами понятийно-категориального аппарата. Предложено учитывать интерпретации лингвистических терминов языковедами, соотносить современные термины с соответствующими им в старых грамматиках. Доказано, что в диахроническом плане произошло сужение дефиниции термина «грамматика». Выделены также другие методы и приемы работы при формировании грамматической компетентности студентов (раскрытие этимологии языковых понятий, использование лингвистических афоризмов, элементов сравнительно-исторического языкознания, дидактической поэзии, лингвистических сказок, интересных задач и упражнений, загадок, задач-шуток, выполнение учебных проектов), которые способствуют расширению научного кругозора будущих педагогов, повышению их профессионального уровня.uk_UA
dc.description.abstractThe questions of formation of grammatical competence as a component of an individual’s linguistic competence have been considered, the essence of the definition of “grammatical competence” has been analyzed and author’s comprehension of this notion has been suggested. The structural components of grammatical competence (grammatical knowledge, grammatical skills and abilities and grammatical awareness) have been singled out. It has been emphasized that the study of grammatical system of a language requires logical operations, such as scientific information analysis, ability to compare, relate and summarize the linguistic facts and deduce certain regularities. The possibilities of the subject “Formation of primary school students’ language personality by means of interesting Linguistics” in the process of formation of students’ grammatical competence in the context of linguistic subjects cycle have been outlined. Special attention has been paid to the application of interesting Linguistics elements while teaching students notional and categorical apparatus. It has been suggested to take into account the interpretation of linguistic terms by linguists, consider and correspond the modern ones with their equivalents in the old Grammar books. It has been proved that the definition of the term “Grammar” has been narrowed down diachronically. There have been outlined the other methods and techniques applied to form student’s grammatical competence (revealing linguistic notions etymology, using linguistic aphorisms, Comparative Historical Linguistics elements, didactic poetry, linguistic fairytales, entertaining tasks, exercises, jokes, learning projects) that contribute to enlargement of future teachers’ scientific perspective and their professional level growth.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНПУ ім. В. Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectцікаве мовознавствоuk_UA
dc.subjectграматична компетентністьuk_UA
dc.subjectграматикаuk_UA
dc.subjectтермінологіяuk_UA
dc.subjectмайбутні педагогиuk_UA
dc.subjectмовна особистістьuk_UA
dc.subjectинтересное языкознаниеuk_UA
dc.subjectграмматическая компетентностьuk_UA
dc.subjectграмматикаuk_UA
dc.subjectтерминологияuk_UA
dc.subjectбудущие педагогиuk_UA
dc.subjectязыковая личностьuk_UA
dc.subjectinteresting Linguisticsuk_UA
dc.subjectgrammatical competenceuk_UA
dc.subjectgrammaruk_UA
dc.subjectterminologyuk_UA
dc.subjectfuture teachersuk_UA
dc.subjectlanguage personalityuk_UA
dc.titleФормування граматичної компетентності майбутніх учителів початкової школи засобами цікавого мовознавстваuk_UA
dc.title.alternativeФормирование грамматической компетентности будущих учителей начальной школы средствами интересного языкознанияuk_UA
dc.title.alternativeFORMATION OF GRAMMATICAL COMPETENCE OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS BY MEANS OF INTERESTING LINGUISTICSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2021, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Odyntsova.pdf151,11 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.