Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19380
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorГенсерук, Галина Романівна-
dc.contributor.authorМартинюк, Сергій Володимирович-
dc.date.accessioned2021-06-10T08:24:39Z-
dc.date.available2021-06-10T08:24:39Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationГенсерук Г. Р., Мартинюк С. В. Методична складова системи розвитку цифрової компетентності майбутніх учителів гуманітарного профілю // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка 2021. № 1. C. 123–131.uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19380-
dc.descriptionDOI 10.25128/2415-3605.21.1.15uk_UA
dc.description.abstractОбґрунтовано, що в умовах формування цифрової компетентності педагогів нової генерації в сучасних закладах вищої освіти (ЗВО) необхідною є розробка методичної складової системи розвитку цифрової компетентності майбутніх учителів гуманітарного профілю, яка має визначати цілі, змістове наповнення, методи, форми і засоби цієї компетентності. Проаналізовано міжнародні документи щодо цифрової компетентності для громадян, зокрема рамку цифрових компетентностей DigCompEdu і стандарти ЮНЕСКО «Структура ІКТ-компетентності вчителів. Рекомендації ЮНЕСКО, версія 3», які відображають останні технологічні і педагогічні досягнення в застосуванні інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освіті. Представлено опис цифрової компетентності педагогічного працівника, що включає вимоги і навички, якими він повинен володіти, а також рівні його цифрової компетентності. Проаналізовано новий План дій цифрової освіти на 2021–2027 рр., який окреслює бачення Європейської Комісії щодо якісної та доступної цифрової освіти, і прийняту в Україні в 2020 р. Концепцію розвитку цифрових компетентностей. Відзначено, що реалізація вказаної Концепції передбачає нормативно-правове, науково-методичне та інформаційне забезпечення, терміни й індикатори виконання. Представлено й описано методичну складову системи розвитку цифрової компетентності майбутніх учителів гуманітарного профілю, що розроблена відповідно до європейських рамок цифрових компетентностей, Концепції розвитку цифрових компетентностей і здійснюється у цифровому освітньому середовищі Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.uk_UA
dc.description.abstractОбосновано, что в условиях формирования цифровой компетентности педагогов новой генерации в современных вузах необходимой является разработка методической составляющей системы развития цифровой компетентности будущих учителей гуманитарного профиля, которая определяет цели, содержание, методы, формы и средства этой компетентности. Проанализированы международные документы о цифровой компетентности для граждан, в частности рамка цифровых компетентностей DigCompEdu и стандарты ЮНЕСКО «Структура ИКТ-компетентности учителей. Рекомендации ЮНЕСКО, версия 3», которые отражают последние технологические и педагогические достижения в области применения ИКТ в образовании. Представлено описание цифровой компетентности педагога, что включает необходимые требования и навыки, а также уровни его цифровой компетентности. Проанализированы новый План действий цифрового образования на 2021–2027 гг., который определяет видение Европейской Комиссии по качественному и доступному цифровому образованию, и принятая в Украине в 2020 г. Концепция развития цифровых компетентностей. Указано, что реализация Концепции включает нормативно-правовое, научно-методическое и информационное обеспечение, сроки и индикаторы выполнения. Представлена и описана методическая составляющая системы развития цифровой компетентностей будущих учителей гуманитарного профиля, которая разработана в соответствии с европейскими рамками цифровых компетентностей, Концепцией развития цифровых компетентностей и осуществляется в цифровой образовательной среде Тернопольского национального педагогического университета имени Владимира Гнатюка.uk_UA
dc.description.abstractThe development of digital competence of new generation teachers is a priority of a modern higher education institution. It is important in this context to develop a methodological component of the system of digital competence development of future teachers of humanities, which will determine the goals, content, methods, forms and means of digital competence development. Therefore, the aim of the article is to substantiate the methodological component of the model of development of digital competence of future teachers of humanities. The study analyzes the international framework of digital competence for citizens, in particular the framework of digital competence DigCompEdu, UNESCO standards “UNESCO ICT Competency Framework for Teachers. Version 3”, which reflects the latest technological and pedagogical advances in the use of ICT in education. It is important to describe the digital competence of the pedagogical worker, which includes the requirements to a humanities teacher and a set of skills to acquire, as well as the levels of digital competence of a pedagogical worker. A new Digital Education Action Plan (2021–2027) has been substantiated, outlining the European Commission's vision for high-quality, inclusive and accessible digital education in Europe. In the context of the study the analysis of the Concept of development of digital competencies adopted in Ukraine in 2020, the ways and means of solving the problems outlined in the document and the expected results are very important. The action plan for the implementation of the Concept of development of digital competencies includes regulatory, scientific and methodological, information support, deadlines and performance indicators. The described methodical component of the system of digital competence development of future teachers of humanities is developed in accordance with the European framework of digital competences, the concept of digital competence development and the description of digital competence of a pedagogical worker. This system is focused on application in the system of higher education. The methodological component of the system of development of digital competence of future teachers of humanities, which is carried out in the digital educational environment of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, has been also substantiated.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНПУ ім. В. Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectцифрова компетентністьuk_UA
dc.subjectцифрові технологіїuk_UA
dc.subjectмайбутній учительuk_UA
dc.subjectконцепціяuk_UA
dc.subjectсистемаuk_UA
dc.subjectцифровая компетентностьuk_UA
dc.subjectцифровые технологииuk_UA
dc.subjectбудущий учительuk_UA
dc.subjectконцепцияuk_UA
dc.subjectсистемаuk_UA
dc.subjectdigital competenceuk_UA
dc.subjectdigital technologiesuk_UA
dc.subjectfuture teacheruk_UA
dc.subjectconceptuk_UA
dc.subjectsystemuk_UA
dc.titleМетодична складова системи розвитку цифрової компетентності майбутніх учителів гуманітарного профілюuk_UA
dc.title.alternativeМетодическая составляющая системы развития цифровой компетентности будущих учителей гуманитарного профиляuk_UA
dc.title.alternativeMETHODICAL COMPONENT OF THE SYSTEM OF DEVELOPMENT OF DIGITAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS OF THE HUMANITARIAN PROFILEuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2021, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Henseruk_Martyniuk.pdf325,16 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.