Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19418
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСтельмащук, Зіновій Миколайович-
dc.date.accessioned2021-06-11T06:35:02Z-
dc.date.available2021-06-11T06:35:02Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationСтельмащук З. М. Виконавська майстерність акордеоніста в контексті фахової підготовки музиканта-педагога // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка 2021. № 1. C. 146–152.uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19418-
dc.descriptionDOI 10.25128/2415-3605.21.1.18uk_UA
dc.description.abstractАкцентовано увагу на важливості підготовки музиканта-педагога, підвищення якості його навчання шляхом досягнення необхідних компетенцій, однією з яких є інструментально-виконавська майстерність. Проаналізовано базові умови, які впливають на розвиток виконавської майстерності майбутнього педагога, а саме: опанування міцними знаннями з циклу культурологічних, музикознавчих і психолого-педагогічних дисциплін, тісно пов’язаними з епохою, соціумом, способом життя, суспільно- історичними умовами, творчим середовищем тощо, які становлять базу виконавської культури вчителя-інструменталіста. Висвітлено основні чинники розвитку і вдосконалення виконавської майстерності, що передбачають технології читання нотного тексту з аркуша та ескізне вивчення інструментальних творів на акордеоні. Охарактеризовано поняття «інтонація», що стала предметом дослідження багатьох вчених, музикознавців, композиторів, виконавців, як один з найбільш дієвих способів створення композитором музичного образу, через який проходить весь механізм відтворення змісту та емоційної глибини музичних творів. Наведено приклади «розшифровування» інтонації за виражальними властивостями в процесі інтерпретації твору, коли виконавець стає співавтором композитора, проникаючи у музичний образ через знання стилів, жанрів, виражальних властивостей ладу і його тяжінь, розв’язання інтервалів, акордів, гармонічних послідовностей, багатства образно- виражальних властивостей інтонації в цілому комплексі виконавських засобів.uk_UA
dc.description.abstractАкцентировано внимание на важности подготовки музыканта-педагога, повышения качества его обучения путем достижения необходимых компетенций, одной их которых является инструментально- исполнительское мастерство. Сделан анализ базовых условий, которые влияют на развитие исполнительского мастерства будущего педагога, а именно: овладение крепкими знаниями из цикла культурологических, музыковедческих и психолого-педагогических дисциплин, тесно связанных с эпохой, социумом, образом жизни, общественно-историческими условиями, творческой средой и тому подобное, которые составляют базис исполнительской культуры учителя-инструменталиста. Освещены основные факторы развития и усовершенствования исполнительского мастерства, которые предусматривают технологии чтения нотного текста с листа и эскизное изучение инструментальных произведений на аккордеоне. Дана характеристика понятия «интонация», которая стала исследованием многих ученых, музыковедов, исполнителей, как один из самых действенных способов создания композитором музыкального образа, через который проходит весь механизм воспроизведения содержания и эмоциональной глубины музыкальных произведений. Наведены примеры «расшифровки» интонации по выразительным свойствам в процессе интерпретации произведения, когда исполнитель становится соавтором композитора, проникая в музыкальный образ через знания стилей, жанров, выразительных свойств лада и его тяготений, развязывания интервалов, аккордов, гармонических последовательностей, богатства образно-выразительных свойств интонации в целом комплексе исполнительских средств.uk_UA
dc.description.abstractThe article emphases the importance of training a teacher-musician, improving the quality of his education by achieving the necessary competencies, one of which is instrumental performance. The basic conditions that affect the development of performing skills of the future teacher are analyzed in the work, which are mastering strong knowledge from the cycle of cultural, musicological and psychological and pedagogical disciplines, closely related to the certain historical period, society, way of life, socio-historical conditions, creative environment, etc., which form the basis of the performing culture of the teacher and instrumentalist. The main factors of development and improvement of performing skills are highlighted, which include technologies of sheet music reading and study of accordion instrumental works. The concept of "intonation", which has been the subject of research by many scientists, musicologists, composers, performers, is described as one of the most effective ways for a composer to create a musical image through which the whole mechanism of reproducing the content and emotional depth of musical works. The article contains examples of "deciphering" intonation by expressive properties in the process of interpreting the work, when the performer becomes a co-author of the composer, penetrating the musical image through knowledge of styles, genres, expressive properties of the system and its tendencies, intervals, chords, harmonic sequences, expressive properties of intonation in the whole complex of performing.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНПУ ім. В. Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectвиконавська майстерністьuk_UA
dc.subjectакордеоністuk_UA
dc.subjectрепертуарuk_UA
dc.subjectінтонаціяuk_UA
dc.subjectінтерпретаціяuk_UA
dc.subjectисполнительское мастерствоuk_UA
dc.subjectаккордеонистuk_UA
dc.subjectрепертуарuk_UA
dc.subjectинтонацияuk_UA
dc.subjectинтерпретацияuk_UA
dc.subjectperforming skillsuk_UA
dc.subjectaccordionistuk_UA
dc.subjectrepertoireuk_UA
dc.subjectintonationuk_UA
dc.subjectinterpretationuk_UA
dc.titleВиконавська майстерність акордеоніста в контексті фахової підготовки музиканта-педагогаuk_UA
dc.title.alternativeИсполнительское мастерство аккордеониста в контексте профессиональной подготовки музыканта-педагогаuk_UA
dc.title.alternativePERFORMING SKILLS OF ACCORDIONIST IN THE CONTEXT OF PROFESSIONAL TRAINING OF A TEACHER-MUSICIANuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2021, № 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Stelmashchuk.pdf136,81 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.