Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2020
Назва: Теорія і технології формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничого профілю.
Інші назви: Теория и технологии формирования иноязычной профессиональной компетентности будущих специалистов природоведческого профиля.
Theory and Technologies of Forming Professional Foreign Language Competence of Prospective Specialists of Sciences.
Автори: Микитенко, Наталія Олександрівна
Бібліографічний опис: Микитенко, Н.О. Теорія і технологія формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничих спеціальностей : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти / Наталія Олександрівна Микитенко ; ТНПУ ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2011. – 43 с.
Дата публікації: 27-гру-2011
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: іншомовна професійна компетентність
формування іншомовної професійної компетентності
іншомовна професійна підготовка
майбутні фахівці природничих спеціальностей
концепція
адаптивна дисипативна система
диференційна технологія
сугестивно-асоціативна технологія
Короткий огляд (реферат): У дисертації здійснене фундаментальне дослідження проблеми формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничих спеціальностей. Розроблена і експериментально перевірена адаптивна дисипативна система формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничого профілю у процесі їх іншомовної фахової підготовки у вищому навчальному закладі. Вона ґрунтується на положеннях концепції формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничих спеціальностей, що інтегрує теоретико-методологічну і технологічно-методичну парадигми, враховує специфіку природничого профілю, структуру іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничих спеціальностей. Ключовими компонентами згаданої системи визначено цільовий, організаційно-змістовий, процесуальний, оцінювально-результативний і корегувальний. На основі концепції і системи сконструйовано диференційну і сугестивно-асоціативну технології формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничих спеціальностей, що синтезують ідеї диференціації навчання відповідно до початкового рівня сформованості іншомовної комунікативної компетенції студента та активізації його резервних навчальних можливостей. Доведено ефективність адаптивної дисипативної системи формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничих спеціальностей. Основні результати дослідження впроваджені у навчальний процес вищих навчальних закладів України на базі створеного навчально-методичного комплексу для навчання англійської мови студентів природничих факультетів.
В диссертации осуществлено фундаментальное исследование проблемы формирования иноязычной профессиональной компетентности будущих специалистов природоведческих специальностей. Разработана и экспериментально проверена адаптивная диссипативная система формирования иноязычной профессиональной компетентности будущих специалистов природоведческого профиля в процессе их иноязычной профессиональной подготовки в высшем учебном заведении. Она основана на положениях концепции формирования иноязычной профессиональной компетентности будущих специалистов природоведческих специальностей, которая интегрирует теоретико-методологическую и технологично-методическую парадигмы, учитывает специфику природоведческого профиля, структуру иноязычной профессиональной компетентности будущих специалистов природоведческих специальностей. Ключевыми компонентами названной системы являются целевой, организационно-содержательный, процессуальный, оценочно-результативный и корректирующий. На основе концепции и системы сконструировано дифференциальную и суггестивно-ассоциативную технологии формирования иноязычной профессиональной компетентности будущих специалистов природоведческого профиля, которые синтезируют идеи дифференциации обучения соответственно начальному уровню сформированности иноязычной коммуникативной компетенции студента и активизации его резервных учебных возможностей. Доказана эффективность адаптивной диссипативной системы формирования иноязычной профессиональной компетентности будущих специалистов природоведческого профиля. Основные результаты исследования внедрены в учебный процесс высших учебных заведений Украины на базе созданного учебно-методического комплекса для обучения английскому языку студентов природоведческих факультетов.
The dissertation presents a fundamental research on the problem of forming professional foreign language competence (PFLC) of prospective Science direction specialists. The research proposes the definition and the model of PFLC of prospective professionals of Science direction. The concept of PFLC forming of prospective professionals of Science direction has been elaborated. It presents the PFLC of prospective professionals of Science direction as systemic, dynamic and phased process, constructed with the account of theories of education and training, philosophic, psychological and psycholinguistic theories, sociolinguistic and linguistic studies, methodological (systemic, systematic, step-by-step, professionally focused, interdisciplinary, of transparency, consistency, relevance, complementarity, accessibility, individualization of education, activity, fundamental education, descriptiveness, autonomic learning activity of students, integration of theory and practice, conscious learning, associations-creating, complex development of skills and capacities of all kinds of speech activities) principles and is focused on a determined autonomous/competent level of PFLC of students majoring in Sciences.
Опис: Захист відбувся 27 січня 2012 року о 12.00 год. на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.03 у Тернопільському національному педагогічному універси¬теті імені Володимира Гнатюка за адресою: зала засідань, вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027. З дисертацією можна ознайомитися у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного універси¬тету імені Володимира Гнатюка за адресою: вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2020
Розташовується у зібраннях:13.00.04 - Теорія і методика професійної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Микитенко Н. О..pdf800,94 kBUnknownПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.