Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2067
Назва: Розвиток комерційної освіти на західноукраїнських землях (друга половина XIX – перша третина XX століття).
Інші назви: Развитие коммерческого образования на западноукраинских землях (вторая половина XIX – первая треть XX века).
Development of commercial education on West Ukrainian lands (the end of the XIXth and the first third of the XXth century).
Автори: Шайнер, Ганна Ігорівна
Бібліографічний опис: Шайнер, Г.І. Розвиток комерційної освіти на західноукраїнських землях (друга половина ХІХ - перша третина ХХ століття) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.01- загальна педагогіка та історія педагогіки / Ганна Ігорівна Шайнер ; ТНПУ ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2012. – 20 с.
Дата публікації: бер-2012
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключові слова: західноукраїнські землі
торгівельні школи
зміст
форми і методи комерційної освіти
культурно-просвітні та господарські товариства
Короткий огляд (реферат): На основі опрацювання історико-педагогічної літератури, архівних та періодичних джерел здійснено аналіз генезису торгівельного шкільництва на західноукраїнських землях у другій половині XIX – першій третині XX ст. в контексті полінаціонального та західноєвропейського освітнього простору. Уточнено поняття «комерційна освіта» та з’ясовано передумови розвитку цієї ланки шкільництва регіону в досліджуваний період. Охарактеризовано нормативно-правову базу функціонування торгівельних шкіл, здійснено їх класифікацію та проаналізовано зміст, форми і методи навчально-виховної роботи комерційних закладів освіти. Окреслено роль приватних рідномовних навчальних закладів у розбудові національного торгівельного шкільництва. Висвітлено основні напрями роботи культурно-просвітніх та господарських товариств у поширенні фахових знань для зміцнення матеріального добробуту українського народу. Вивчено шляхи творчого використання історичного досвіду функціонування торгівельних шкіл на західноукраїнських землях у досліджуваний період для обґрунтування теоретико-методологічних основ сучасної вітчизняної економічної освіти.
В результате изучения исторической педагогической литературы, архивных и периодических источников произведено исследование генезиса коммерческого образования на западноукраинских землях второй половины XIX – первой трети XX века в контексте полинационального и западноевропейского образовательного пространства. Конкретизировано понятие «коммерческое образование» и определены предпосылки его развития в регионе на протяжении исследованного периода. Проанализирована законодательная база функционирования коммерческих школ, проведена их классификация и охарактеризовано содержание, формы и методы учебно-воспитательной работы коммерческих образовательных учреждений. Определена роль частных украинских учебных заведений в развитии национального коммерческого образования. Проанализированы главные направления работы культурно-образовательных и хозяйственных обществ в распространении профессиональных знаний для улучшения материального состояния украинского сообщества. Представлены пути творческого применения исторического опыта деятельности коммерческих школ на западноукраинских землях в исследуемый период для обоснования теоретико-методологических основ современного отечественного экономического образования.
According to the analysis of the historical and pedagogical literature, archives and periodicals, the commercial schooling system on West Ukrainian lands at the end of the XIXth – the first third of the XXth century in the context of the poly-national and general European educational scope is researched. The economic, socio-political and cultural prerequisites of the regional commercial education development are ascertained. Relevant to the them are the origin of the market commodity-money relations on West Ukrainian lands; annexation of East Galicia, North Bukovyna and Trans-Carpathian Region to different European countries during the stated period that influenced on the socio-political, economic and cultural development of the Ukrainian people; a particular political status of the Ukrainian autochthon population that was manifested in its dependence on the central and regional governing bodies which were on the hands of the ruling nationalities, increasing of the political and national awareness of the Ukrainian people that fostered setting up and active educational and elucidative activity of the Ukrainian cultural-elucidative and economic societies; functioning of the private educational institutions system, in which the commercial-cooperative schooling ranked a peculiar place.
Опис: Захист відбувся 18 квітня 2012 року о 12 годині на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (зала засідань, вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027). З дисертацією можна ознайомитись у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2067
Розташовується у зібраннях:13.00.01 - Загальна педагогіка та історія педагогіки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шайнер Г. І..pdf358,49 kBUnknownПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.