Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/20866
Title: Інтеграція професійної освіти і виробництва як чинник модернізації підготовки майбутніх інженерів-педагогів у галузі харчових технологій
Other Titles: Integration of Professional Education and Production as the Factor of Modernization of the Future Engineers-Teachers Training in the Field of Food Technology
Authors: Горбатюк, Роман Михайлович
Волкова, Наталія Валентинівна
Bibliographic description (Ukraine): Горбатюк Р. М., Волкова Н. В. Інтеграція професійної освіти і виробництва як чинник модернізації підготовки майбутніх інженерів-педагогів у галузі харчових технологій // Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology. 2018. Vol. 6, n, 1( March). P. 89-102.
Issue Date: 2018
Keywords: професійна освіт
виробництво
інженери-педагоги у галузі харчових технологій
інтеграція
освітні кластери
ринок праці
vocational education
production
engineer-educator
integration
educational clusters
labor market
Abstract: Окреслено проблему взаємозв’язку освіти й виробництва з урахуванням сутності професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів у галузі харчових технологій. Акцентовано, що задля формування компетентного інженера-педагога в галузі харчових технологій потрібно використовувати потенціал, який закладено в таких формах інтеграції системи «освіта-наука-виробництво», як дуальна цільова професійна підготовка майбутніх інженерів-педагогів у галузі харчових технологій. З урахуванням сутності професійної підготовки майбутніх фахівців зазначено, що важливою складовою взаємодії закладів вищої освіти і виробництва є виробничі практики.
In this paper the problem of the relationship of education and production with the consideration of the essence of the professional training of future engineers-educators in the field of food technologies is outlined. It is noted that in order to form a competent pedagogue engineer in the field of food technologies, it is necessary to use the potential embodied in such forms of integration of the "education-science-production" system as the dual purposeful training of future engineers-educators in the field of food technologies. Manufacturing practices are an important component of the interaction between institutions of higher education and production. The leading approach to organizing and conducting industrial practices of future engineers-educators in the field of food technologies in the research and production complex is the integration of theoretical, professional, practical, educational and research activities of students. It has been determined that the integrative nature of all stages of students’ industrial practice should be ensured by implementation of a number of basic principles in the educational process, including: the connection between education and life; compliance with the content and organization of the educational process requirements of production to the educational institution and future specialists; systematic, continuity, complication of the goals and objectives set from the course to the course; the complex nature of pedagogical influence, which involves the unity of professional and personal development of students. The author’s research suggests that the interaction of professional education with production should be carried out in positions of an integrative approach, which ensures the common purpose, commonality of content, community of activities, the common values of education and production. The author proposed the structure of continuous education (educational cluster) of future engineers-educators in the field of food technologies at the pedagogical university.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/20866
ISSN: 2521-1234 online
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gorbatuk17.pdf340,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.