Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21275
Title: Мовні особливості рекламних текстів
Other Titles: The language particularities of the advertising text
Authors: Борисевич, Світлана
Bibliographic description (Ukraine): Борисевич С. Мовні особливості рекламних текстів // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. Сер. Мовознавство. Тернопіль : ТНПУ, 2005. Вип. 1(13). С. 258-263
Issue Date: 2005
Publisher: ТНПУ ім. В. Гнатюка
Keywords: рекламний текст
рекламне звернення
рекламний образ
виражальні засоби мови
багатозначність слів
стилістичні фігури
advertising text
advertising address
advertising image
expressive facilities of the language
ambiguity of the words
stylistic figures
Series/Report no.: Мовознавство;
Abstract: У статті розглянуто мовні особливості рекламних текстів у друкованих ЗМІ, висвітлено специфіку рекламного звернення та проаналізовано ефективність використання мовних засобів для створення рекламних образів.
The language peculiarities of the copies in print media are examined in the article. The specific character of the advertising messages is described and the effectiveness of the language means for the creation of the advertising images is analyzed.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21275
Appears in Collections:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Мовознавство. 2005. Вип. 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borysevych_258-263.pdf544,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.