Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23074
Название: Підготовка майбутніх учителів і реалізація індивідуального підходу до учнів на уроках трудового навчання та технологій
Другие названия: ПОДГОТОВКА БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ К РЕАЛИЗАЦИИ ИНДИВИДУАЛЬНОГО ПОДХОДА К УЧЕНИКАМ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО ОБУЧЕНИЯ И ТЕХНОЛОГИЙ
FUTURE TEACHERS’ TRAINING FOR IMPLEMENTATION OF INDIVUDUAL APPROACH TO STUDENTS ON THE LESSONS OF LABOUR TRAINING AND TECHNOLOGIES
Авторы: Туранов, Юрій Олексійович
Уруський, Андрій Володимирович
Turanov, Yurii
Uruskyi, Andrii
Библиографическое описание: Туранов Ю., Уруський А. Підготовка майбутніх учителів і реалізація індивідуального підходу до учнів на уроках трудового навчання та технологій // Освітологічний дискурс. 2019. № 3-4. С. 240-252.
Дата публикации: 2019
Ключевые слова: диференційовані завдання
індивідуальні особливості учнів
індивідуальний підхід до учнів
підготовка майбутніх учителів трудового навчання та технологій
творчі завдання
дифференцированные задания
индивидуальные особенности учащихся
индивидуальный подход к ученикам
подготовка будущих учителей трудового обучения и технологий
творческие задания
creative activities
differentiated tasks
individual approach to pupils
individual features of pupils
training future teachers of labor training and technologies
Краткий осмотр (реферат): Обґрунтовано доцільність підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій до реалізації індивідуального підходу до навчання учнів поетапно з поступовим ускладненням завдань. Визначено умовні етапи підготовки студентів до реалізації індивідуального підходу до навчання учнів: початкове розуміння ролі індивідуального підходу до учнів; засвоєння сутності індивідуалізації та диференціації навчання, розроблення диференційованих завдань; розроблення диференційованих завдань з врахуванням індивідуальних та вікових особливостей учнів; формування професійних компетентностей у майбутніх учителів й закріплення сформованих знань й умінь з реалізації індивідуального підходу до учнів; удосконалення підготовленості студентів до реалізації індивідуального підходу до учнів.
Обоснована целесообразность подготовки будущих учителей трудового обучения и технологий к реализации индивидуального подхода к обучению учащихся поэтапно с постепенным усложнением заданий. Определены условные этапы подготовки студентов к реализации индивидуального подхода к обучению учащихся: начальное понимание роли индивидуального подхода к учащимся; усвоения сущности индивидуализации и дифференциации обучения, разработка дифференцированных заданий; разработка дифференцированных заданий с учетом индивидуальных и возрастных особенностей учащихся; формирование профессиональных компетенций у будущих учителей и закрепления сложившихся знаний и умений по реализации индивидуального подхода к учащимся; совершенствование подготовленности студентов к реализации индивидуального подхода к учащимся.
Relevancy of training future teachers of labor training and technologies for implementation of individual approach to students’ learning has been substantiated. Complex of actions to be taken into account for the successful execution of individual approach to the students' learning has been determined: identification of the basic individual peculiarities of students, which are manifested while studying particular subject; considering age features, defining students’ individual characteristics in order to take them into account in the process of learning, grouping students, developing differentiated tasks for students of different groups. Training of future teachers of labor training and technologies for individual approach implementation in accordance with stages and with gradual complication of tasks has been suggested. Notional stages of students’ training for the implementation of individual approach have been determined: initial understanding of the role of individual approach to students; learning of the essence of individualization and differentiation of training, creation of differentiated tasks; development of creative tasks taking into account individual and age features; formation of professional competencies in future teachers and consolidation of the existing knowledge and skills in implementing individual approach to students; improving the readiness of students to implementation of individual approach. A list of theoretical questions for students in order to understand the essence and peculiarities of implementation of individual approach to teaching students has been suggested. Requirements to the tasks on training future teachers for implementation of individual approach in teaching students in accordance with each stage have been developed
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23074
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
turanow_19.pdf321 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.