Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23547
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКікінежді, Оксана Михайлівна-
dc.contributor.authorГоворун, Тамара-
dc.contributor.authorKikinezhdi, Oksana-
dc.contributor.authorHovorun, Tamara-
dc.date.accessioned2021-12-02T08:52:02Z-
dc.date.available2021-12-02T08:52:02Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКікінежді О.,  Говорун Т. Проблема економічної соціалізації студентської молоді: гендерна перспектива // Humanitarium.  2020. Т. 44, вип. 1 : Психологія. С. 88–102.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23547-
dc.description.abstractСтаттю присвячено актуальній проблемі особистісно-професійної презентації дівчат і юнаків як суб’єктів економічної соціалізації. Подано аналіз результатів емпіричного дослідження соціально-психологічних чинників економічної самопрезентації молодих жінок і чоловіків, а також результати ґендерного аудиту. Представлено концептуальну модель економічної поведінки молоді у контексті патріархальних / традиційних та еґалітарних / демократичних координат. Виявлено амбівалентність професійної самореалізації сучасної молоді, зокрема - орієнтацію дівчат на економічне самоствердження в мікроекономічному середовищі, а юнаків - в макросоціумі, а також прихильність обох статей до традиційних статевих стереотипів. Низький рівень матеріальних домагань жінок, включно з професійними, мотивований соціалізованою установкою на фінансове верховенство чоловіків. У психологічних портретах юнаків та дівчат, які презентують свої професійно-фахові потенції, а значить й економічне майбутнє, спостерігається більше подібного, ніж відмінного. Молоді жінки демонструють більш високий рівень суб’єктивного загального та персонального локусу контролю в професійній діяльності, психологічних зусиль у відстоюванні своїх переконань. Встановлено, що соціальні ролі чоловіків та жінок все ще значною мірою опосередковані статевими стереотипами, які виступають дороговказом у диференціації сфер їхнього економічного самовиявлення, зумовлюючи декларовані студентською молоддю життєві сценарії та бачення зобов’язань матеріального характеру. Проте реалії економічного функціонування статей сформували більший особистісний потенціал жіноцтва в освоєнні традиційно чоловічого економічного простору, пусковим механізмом до якого будуть слугувати домінуючі над патріархальними егалітарні ідеї особистісної професійної самопрезентації. Низку соціально-психологічних відмінностей статей як наслідку диференціації їх гендерної соціалізації слід брати до уваги в процесі виховання економічної культури та психокорекції фахових умінь, а саме: молоді жінки не поступаються чоловічій статі в соціальній і комунікативній компетенції та асертивності в досягненні професійних цілей. Зроблено висновки про те, що розвиток ринкової економіки ставить задачу більшого включення молоді, і в першу чергу жінок, до професійного підприємництва, використовуючи потенціальні можливості позитивної психології. Проведення ґендерного аудиту як практичного інструменту у здійсненні якісного моніторингу ґендерної чутливості-нечутливості суб’єктів економічної соціалізації дозволяє розробити та впровадити інноваційні, еґалітарно-освітні технології у практику вищої школиuk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the topical issue of personal and professional presentation of young women and men as subjects of their economic socialization. The analysis of the empirical research results of social and psychological determinants of young women and men economic self-presentation, as well as the results of a gender audit is done. A conceptual model of economic behavior of young people in the context of patriarchal / traditional and egalitarian / democratic coordinates is presented. The ambivalence of professional self-realization of young people, in particular, the orientation of girls to economic self-affirmation in the microeconomic environment, and boys - in the macro-society, as well as the commitment of both sexes to traditional gender stereotypes is revealed. The low level of material demands of women, including professional ones, is motivated by the socialized attitude to the financial supremacy of men. In psychological portraits of young men and women who present their professional potential, and hence the economic future, more similarities than differences are observed. Young women show a higher level of subjective general and personal locus of control in professional activities and psychological efforts to defend their beliefs. The social roles of men and women are still largely mediated by gender stereotypes, which guide the differentiation of their economic self-expression, predetermining the life scenarios declared by the student youth and vision of material commitments. However, the realities of the economic functioning of the genders have shaped the greater personal potential of women in the development of the traditionally masculine economic space, the trigger mechanism for which will dominate the patriarchal egalitarian ideas of personal professional self-presentation. A number of socio-psychological differences between the genders as a consequence of differentiation of their gender socialization should be taken into account in the process of education of economic culture and psychocorrection of professional skills, namely: young women do not concede to men in social, varieties of communicative competence and assertiveness in achieving professional goals. The development of a market economy aims to increase the inclusion of young people, especially women, in professional entrepreneurship, using the potential of positive psychology. Conducting gender audit as a practical tool in the implementation of quality monitoring of gender sensitivity-insensitivity of economic socialization allows to develop and implement innovative, egalitarian and educational technologies in higher educationuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectекономічна соціалізаціяuk_UA
dc.subjectекономічна культураuk_UA
dc.subjectстудентська молодьuk_UA
dc.subjectсамопрезентація статейuk_UA
dc.subjectгендерні відмінностіuk_UA
dc.subjectґендерний аудитuk_UA
dc.subjectгендерні стереотипиuk_UA
dc.subjecteconomic socializationuk_UA
dc.subjecteconomic cultureuk_UA
dc.subjectstudent youthuk_UA
dc.subjectself-presentation of gendersuk_UA
dc.subjectgender differences, gender audit, gender stereotypesuk_UA
dc.titleПроблема економічної соціалізації студентської молоді: гендерна перспективаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
KIkdocument88.pdf988,92 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.