Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24229
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКузьма, Ірина Ігорівна-
dc.date.accessioned2022-01-24T12:10:01Z-
dc.date.available2022-01-24T12:10:01Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКузьма І. І. Особливості становлення медіаосвіти в дошкільних закладах України (60–70-ті рр. ХХ ст.) // Педагогічний альманах: збірник наукових праць. Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2021. Вип. 50. С. 260-270.uk_UA
dc.identifier.issn2616-5597-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24229-
dc.description.abstractУ статті з’ясовано особливості становлення медіаосвіти в дошкільних закладах України у 60–70-х рр. ХХ ст., яка на той час існувала як навчання користуванню освітніми (передусім технічними) засобами в дошкіллі. Відображено обґрунтовану в досліджуваний період класифікацію засобів освіти: екранні (візуальні), звукові (аудіо), звуко-екранні (аудіовізуальні); технічні засоби програмованого навчання і контролю знань. Виявлено функції цих засобів в освітньому процесі. Особливостями становлення медіаосвіти в дошкільних закладах є: проведення наукових досліджень щодо використання засобів освітнього процесу, популяризація результатів цих наукових розвідок; створення спеціальних кабінетів технічних засобів та педагогічної літератури; поєднання декількох технічних засобів для досягнення запланованих результатів за умови збереження керівної ролі вихователя; участь у конструюванні технічних засобів; створення дітьми казок, розповідей (цей процес сьогодні трактується як сторітелінг), використання українського народного мистецтва як засобу для розвитку дошкільників, виховання любові до друкованого слова, до читання літератури; формування майстерності педагогічних працівників (семінари, конференції) щодо комплексного використання технічних засобів; акцентування уваги на дотриманні санітарно-гігієнічних вимог під час використання технічних засобів. Негативно позначилися на становленні медіаосвіти: досягнення пропагандистських цілей за допомогою маніпулятивних методів із використанням творів ідеологічного характеру; численне застосування російськомовних видань для так званого інтернаціонального виховання; диференціація засобів освіти на змістовні, високохудожні, ідейні та розважальні, низьковартісні; аналіз творів лише в контексті виявлення добрих і злих героїв, відсутність диференціації на правду й неправду. Виявлено ідеї, що заслуговують на реалізацію в сучасному освітньому просторі: проведення наукових досліджень щодо вирішення актуальних проблем медіаосвіти; урахування вікових особливостей дошкільників; читання друкованих періодичних видань, складання казок та розповідей, використання українського декоративно-прикладного мистецтва як засобу патріотичного й естетичного виховання, створення нових медіа та розробка креативної медіапродукції. Наголошено на недопущенні помилок минулого: заідеологізованості медіа для здійснення виховних впливів на дітей.uk_UA
dc.description.abstractPeculiarities of the formation of media education at preschool institutions of Ukraine in the 60– 70s of the XXth century have been clarified in the article. Media education at that time existed as education about educational (primarily technical) means and their use at preschooleducational institutions. The classification of means of education substantiated in the studied period have been reflected: screen (visual), sound (audio), sound-screen (audiovisual); technical means of programmed training and control of knowledge. Functions of technical means in educational process have been revealed. There are the following peculiarities of the formation of media education at preschool institutions: conducting research on the use of means of educational processes, popularization the results of these scientific investigations; creating special rooms of technical means and pedagogical literature; combination of several technical means to achieve the planned results, while maintaining the leading role of the kindergarten teacher; participation in the technical means creating; children’s creation of fairy tales, stories (this process is now interpreted as storytelling), the use of Ukrainian folk art as a means for the development of preschoolers, education of love for the printed word, for reading literature; formation of pedagogical workers’skill (seminars, conferences) concerning complex use of technical means; focusing on compliance with sanitary and hygienic requirements when using technical means. The following phenomena negatively affected the formation of media education: the achievement of propaganda goals through manipulative methods using works of an ideological nature; numerous use of Russian-language publications for the so-called international education; differentiation of educational means into meaningful, highly artistic, ideological and entertaining, low-cost; analysis of works only in the context of identifying good and evil heroes, the lack of differentiation into truth and untruth. The ideas that deserve to be implemented in the modern educational space have been identified: conducting research on solving current problems of media education; taking into account the age characteristics of preschoolers; reading printed periodicals, composing fairy tales and stories, using Ukrainian decorative and applied arts as a means of patriotic and aesthetic education, creating new media and developing creative media products. Emphasis has been placed on avoiding the mistakes of the past: ideologizing the media to exert educational influences on children.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»uk_UA
dc.subjectмедіаосвітаuk_UA
dc.subjectкласифікація медіаuk_UA
dc.subjectзасоби навчанняuk_UA
dc.subjectтехнічні засоби навчанняuk_UA
dc.subjectзасоби масової комунікаціїuk_UA
dc.subjectзаклади дошкільної освітиuk_UA
dc.subjectдіти дошкільного вікуuk_UA
dc.subjectmedia educationuk_UA
dc.subjectclassification of mediauk_UA
dc.subjectmeans of educationuk_UA
dc.subjecttechnical means of educationuk_UA
dc.subjectmass mediauk_UA
dc.subjectpreschool educational institutionsuk_UA
dc.subjectpreschool childrenuk_UA
dc.titleОсобливості становлення медіаосвіти в дошкільних закладах України (60–70-ті рр. ХХ ст.)uk_UA
dc.title.alternativePECULIARITIES OF THE FORMATION OF MEDIA EDUCATION AT PRESCHOOL INSTITUTIONS OF UKRAINE (60–70S OF THE XXTH CENTURY)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Kuzma.pdf859,52 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.