Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24377
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorБоднар, Оксана Степанівна-
dc.contributor.authorГорішна, Оксана-
dc.date.accessioned2022-01-28T12:49:55Z-
dc.date.available2022-01-28T12:49:55Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationБоднар О., Горішна О. Функції управління закладом загальної середньої освіти в умовах змін // Імідж сучасного педагога. 2021. №6 (201). С. 5-10.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24377-
dc.description.abstractДосліджено структуру та зміст функцій управління змінами. Проаналізовано специфіку змісту «функція» у вітчизняному та за- рубіжному менеджменті. Встановлено, що концептами всіх дефініцій функцій є дія, операція, вплив, вид праці тощо. Проілюстро- вано різні підходи до класифікації функцій. Доведено, що в управлінні змінами використовуються переважно всі функції. Подано визначення загальних, циклічно-локалізованих, функцій суб’єктів. Наголошено на відмінності в реалізації різних функцій менед- жера і лідера в управлінні змінами. Подано визначення загальних, циклічно локалізованих і функцій суб’єктів. Показано реалізацію функцій управління змінами за класичними моделями. Встановлено залежність змісту і структури функцій суб’єктів управління змінами від вибраної моделі управління змінами, ініціювання змін на певних рівнях ієрархії та компетентності керівника.uk_UA
dc.description.abstractIn the theory of modern management, management functions are one of the most studied issues, but the functions of change management are still underdeveloped. The article analyses the theoretical basis of the concept «management function». Based on the analysis of scientific sources it is determined that there is no consensus on the content and interpretation of definitions and their classifications, because this concept is complex, has no clear structure and depends directly on the competence of the head. The concepts of definitions of functions are defined; there are actions, operation, influence, type of work, etc. Different approaches to the classification of functions are illustrated. It is proved that in change management, all functions are used. The differences in the implementation of different functions of managers and leaders in change management are emphasized. It is emphasized that effective change management requires a consultative approach and coaching functions: persuasion and mentoring. Definitions of general, cyclically localized functions of subjects are given. The functions of change management are defined as narrowly focused activities of the entity that ensure the implementation of a certain type of change in a particular model of change management, considering the mechanisms of resistance to change. Some types of functions according to the classification features of changes in the institution of general secondary education are considered. The ways of realization of change management functions according to classic models are shown. The dependence of the content and structure of the functions of change management entities on the chosen model of change management and the competence of the manager are revealed. The types of change management functions according to the criterion of the job status of the subject and the place in the defined management hierarchy are demonstrated. It is emphasized that cycliclocalized functions have specific actions associated with change. It is proved that the functional component of change management will differ only in the context of narrow, localized functions. The main concepts of change management functions are the formation, planting, grafting, development, development, promotion of adjustment. It is determined how on the basis of classifications of changes it is possible to identify cyclically localized functions of change management in educational institutions. It is proved that the functions are implemented at different levels of management of the educational institution. It was found that the direction and strength of the functions depend on their starting point. It is defined that the initiation of functions by the head of the educational institution leads to the branching of these functions and their specification. Prospects for further research may be following: specification of activities in the perspective of functions by job status.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectуправлінняuk_UA
dc.subjectуправління змінамиuk_UA
dc.subjectфункціїuk_UA
dc.subjectфункції управлінняuk_UA
dc.subjectфункції управління змінамиuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectchange managementuk_UA
dc.subjectfunctionsuk_UA
dc.subjectmanagement functionsuk_UA
dc.subjectchange management functionsuk_UA
dc.titleФункції управління закладом загальної середньої освіти в умовах змінuk_UA
dc.title.alternativeFunctions of general secondary education institution management in the conditions of changeuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Bodnar O.S. Management functions in school.pdf1,47 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.