Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24427
Назва: Прагматичні концептуалізації історичної пам՚яті у проблемному полі політичного виховання
Інші назви: PRAGMATIC CONCEPTUALIZATIONS OF HISTORICAL MEMORY IN THE PROBLEM FIELD OF POLITICAL EDUCATION
Автори: Тимків, Ірина Михайлівна
Бібліографічний опис: Тимків, І. Прагматичні концептуалізації історичної пам՚яті у проблемному полі політичного виховання // Проблеми гуманітарних наук: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія Історія. Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2020. Вип. 4/46. С. 371–382.
Дата публікації: 2020
Видавництво: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка
Ключові слова: історична пам՚ять
політичне виховання
освіта
молодь
політика
historical memory
political education
education
youth
politics
Короткий огляд (реферат): Мета статті – окреслити функціональний по- тенціал історичної пам՚яті та проаналізувати її роль у практиках і стратегіях політичного виховання молоді. Методологічною основою дослідження слугують провідні принципи наукового пізнання: науковості, системності, історизму та плюралізму. Статтю виконано із використанням таких методів, як проблемно- хронологічний, системно-структурний, логіко-аналітичний, ем- пірико-теоретичний. Наукова новизна. Доведено, що звернення до історичної пам՚яті може стати дієвим інструментом полі- тичної освіти та виховання молоді, однак воно безпосередньо залежить від цілей, які ставлять перед собою держава і влада. Висновки. Визначено особливості політичного виховання в Україні й проаналізовано вплив на цей процес основних компонентів історичної пам՚яті, її соціокультурний і духовний простір. Про- цес політичного виховання багатогранний за метою, завданнями, змістовим наповненням, формами, методами і прийомами. Здійс- нення політичного виховання із врахуванням прагматизму істо- ричної пам՚яті як його актуального складника вимагає оновлення змісту і методів вивчення соціально-гуманітарних дисциплін та створення у державі системи політичної освіти і виховання. Ключовими рисами історичної пам՚яті, що розкривають її прагматичні концептуалізації, визначено емоційну забарвленість та вибірковість. Прагматична зорієнтованість історичної па- м՚яті визначає вибір чинних історичних осіб та подій. У такий спосіб героями національно-державницької версії історії стають персоналії, які є своєрідними символами становлення і утвер- дження державності.
The purpose of the article is to outline the functional potential of historical memory and analyze its role in the practices and strategies of political education of youth. The methodological basis of research serve as key principles of scientific knowledge: scientific, systematic, historical and pluralism. The article uses such methods as: problem-chronological, systemic and structural, logical and analytical, empirical and theoretical. The scientific novelty. It has been proved that recourse to historical memory can be an effective tool for political education and upbringing of young people, but it directly depends on the goals set by the state and government. Conclusions. The article identifies the features of political education in Ukraine and analyzes the impact on this process of the main components of historical memory, its socio-cultural and spiritual space. The process of political education is multifaceted in purpose, objectives, content, forms, methods and techniques. The implementation of political education, taking into account the pragmatism of historical memory as its relevant component, requires updating the content and methods of studying social sciences and humanities and creating a system of political education and upbringing in the state. Among the characteristic features of historical memory that determine its pragmatic conceptualizations are its emotional coloration and selectivity. The pragmatic orientation of historical memory determines the choice of current historical figures and events. In this way, the heroes of the national-state version of history are personalities who are a kind of symbols of the formation and establishment of statehood.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24427
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Iryna_TYMKIV (2).pdf583,54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.