Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24478
Название: Вивчення впливу неповних сімей на особистість підлітків як об’єкт соціальної роботи
Другие названия: STUDY OF THE INFLUENCE OF DYSFUNCTIONAL FAMILIES ON THE PERSONALITY OF ADOLESCENTS AS AN OBJECT OF SOCIAL WORK
Авторы: Мельник, Людмила
Данилюк, Олена
Гевчук, Наталія
Библиографическое описание: Мельник Л., Данилюк О., Гевчук Н. Вивчення впливу неповних сімей на особистість підлітків як об’єкт соціальної роботи // Social Work and Education. 2021. Vol. 8, No. 2. P. 215-228
Дата публикации: 2021
Ключевые слова: неповні сім’ї
підлітки
соціальна робота з неповними сім’ями
dysfunctional families
teenagers
social work with dysfunctional families
Краткий осмотр (реферат): У науковій статті досліджено вплив неповної сім’ї на особистість підлітків та обґрунтовано основні напрями роботи фахівця соціальної сфери з неповними сім’ями. Проведено теоретичний аналіз дефініції «неповна сім’я»; виокремлено основні проблеми неповної сім’ї: проблеми родинного дискомфорту дитини, розвиток комплексів різного характеру, відсутність внутрішньої гармонії, що врешті-решт призводять до психологічних зрушень, та їх вплив на формування особистості підлітка, який проживає у неповній родині. Емпіричне дослідження, проведене на базі закладів середньої освіти м. Кам’янця-Подільського Хмельницької області з використанням таких методик як опитувальник особистісної адаптованості школярів А. Фурмана, «Шкала явної тривожності CMAS, дослідження самооцінки за методикою Дембо–Рубінштейн, дозволило з’ясувати основні труднощі, які гальмують процес соціалізації дітей підліткового віку, що проживають у неповних сім’ях. В результаті застосування методики-опитувальника, складеної на основі методики А. Прихожан, визначено рівень тривожності дітей, які виховуються у неповних сім’ях, порівняно з дітьми, які виховуються у повних сім’ях. За результатами дослідження самооцінки за методикою Дембо – Рубінштейна з’ясовано рівень самооцінки підлітків, які виховуються у неповних сім’ях. Резюмуючи результати дослідження, визначено основні проблеми неповних сімей, зокрема, адаптація до нового статусу в соціумі, проблема виховання дітей за відсутності когось із батьків, матеріальні умови життя неповних сімей, можливість розвитку в батьків і дітей девіантностей типу: «нерозвиненість батьківських почуттів», «емоційне відторгнення», комплексу неповноцінності в дітей чи батьків та їх впливу на особистість підлітків. Встановлено, що напрямами соціальної роботи з неповними сім’ями мають бути: формування позитивного мислення, профілактика помилок у родинному вихованні, просвітницька діяльність з прав сім'ї та дітей, корекція стосунків сім'ї та її членів з мікросередовищем, допомога в навчанні та працевлаштуванні дітей і батьків з неповної сім'ї.
This article examines the influence of a single-parent family on the teenager’s personality and on the basis of the study substantiates the main areas of a social worker with single-parent families. A theoretical analysis of the definition "incomplete family"; The main problems of a single-parent family are highlighted: problems of family discomfort of a child, development of complexes of different nature, lack of inner harmony, which eventually leads to psychological changes, and their impact on the formation of personality of a teenager living in a single-parent family. An empirical study was conducted on the basis of secondary schools in the Kamyanets-Podilsky, Khmelnytsky region, using such methods as the questionnaire of personal adaptability of schoolchildren A. W. Furman, CMAS Explicit Anxiety Scale (adapted by A. M. Prikhozhan), a study of self-esteem by the method of Dembo - Rubinstein modified by A. M. Prikhozhan, revealed the main difficulties that inhibit the socialization of adolescents living in incomplete families. As a result of the application of the questionnaire, compiled on the basis of the method of A. M. Parishioners, the level of anxiety of children raised in single-parent families compared to children raised in full-fledged families was determined. The level of self-esteem of adolescents raised in single-parent families was determined according to the results of the Dembo-Rubinstein self-assessment study. Summarizing results of the study, conclusions were made on the main problems of single-parent families, in particular, adaptation to the new status in society, the problem of raising children in the absence of one parent, material living conditions of single-parent families, the possibility of parents and children, “emotional rejection”, a complex of inferiority in children or parents and their impact on the personality of adolescents. It is determined that the areas of social work with single-parent families should be: formation of positive thinking, prevention of mistakes in family upbringing, educational activities on family and children's rights, correction of relations of family and its members with the microenvironment, assistance in training and employment children and parents from single-parent families.
Описание: DOI : 10.25128/2520-6230.21.2.7
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24478
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 8 No. 2 (2021)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Melnyk_Danyliuk_Hevchuk.pdf807,4 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.