Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24487
Title: The role of some variables and their relationship to the level of future anxiety among university students
Other Titles: Вплив психологічних, економічних, медичних та соціальних чинників на рівень тривоги щодо майбутнього серед студентів університету
Authors: Pshtiwan, Alan
Chomani, Shimal H.
Khoshnaw, Karzan K.
Bibliographic description (Ukraine): Alan Pshtiwan, Shimal H. Chomani, Karzan K. Khoshnaw. The role of some variables and their relationship to the level of future anxiety among university students// Social Work and Education. 2021. Vol. 8, n. 3. P. 412-420.
Issue Date: 2021
Keywords: variables (psychological, economical, healthy, and social)
future-anxiety
student
чинники (психологічні, економічні, медичні та соціальні)
майбутня-тривога
студент
Abstract: The study aims to determine the level of anxiety of the future among the students at university, to know the differences in the anxiety of the future level among the university Students between (Male-female), and to know the differences in the variables anxiety of the future among university students. Research methodology: The researcher applied on the descriptive approach (sample survey) because of the appropriate approach to the nature of the current research. The population of this study was determined intentionally from the university students in Soran university faculty of education, and the sample of the study (187) female (108) and males (79)students in 3rd great from the (physical education, general science, Kurdish, mathematic and social science) departments in faculty of education in Soran university (20-24 years old).Conclusion: The level of concern for the future among university youth above the average in all areas is a measure of concern،The future (psychological, economic, social, health) and the overall degree of the scale with a statistical function.The existence of statistically significant differences among university students in the Faculty of Education of Soran University according to the gender type (male, female) in the areas of the measure of future anxiety (social and family), and the absence of significant differences .A statistic among university students following the change of type (male, female) in the areas of the measure of future anxiety (psychological, Economic, health) and the overall degree of the scale. The future (psychological, social, health) and the overall degree of scale except for the (economic) field, the differences were statistically significant, and in light of the results of this research, the recommendations were made.
Дослідження має на меті визначити рівень майбутньої тривожності серед студентів університету, дізнатися відмінності у типах тривожності серед студентів університету чоловічої та жіночої статі, а також виявити відмінності у впливі психологічних, економічних, медичних та соціальних чинників на рівень тривоги серед студентів університету. Методологія дослідження: автор дослідження застосував описовий підхід (вибіркове опитування) до дослідження. У дослідженні взяли участь 187 студентів педагогічного факультету університету Соран, з них 108 студентів-дівчат і 79 студентів-чоловіків 3-го року навчання (спеціалізація: фізичне виховання, загальні науки, курдська мова, математикаі та соціальні науки). Вік респондентів складав 20-24 роки. Висновок: рівень занепокоєння власним майбутнім серед молодих людей університету значно вищий за середній у всіх сферах життєдіяльності. Спостерагіються статистично значущі відмінності серед студентів педагогічного факультету університету Сорана за гендерним типом (чоловік, жінка) щодо тривоги у майбутньому у соціальній та сімейній сферах. У світлі отриманих результатів цього дослідження були зроблені рекомендації.
Description: DOI: 10.25128/2520-6230.21.3.10
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24487
Appears in Collections:Social Work and Education Vol. 8 No. 3 (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khoshnaw.pdf911,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.