Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24670
Название: Педагогічна взаємодія викладачів коледжу мистецького напрямку
Другие названия: Pedagogical interaction of the teachers of the arts colleges
Авторы: Андрєєв, Віталій
Библиографическое описание: Андрєєв В. Педагогічна взаємодія викладачів коледжу мистецького напрямку // Social Work and Education. 2019. Vol. 6, No. 1. P. 80-86
Дата публикации: 2019
Ключевые слова: спілкування
педагогічне спілкування
педагогічна взаємодія
партнерство
communication
pedagogical communication
pedagogical interaction
partnership
Краткий осмотр (реферат): У статті розкрито значущість понять “спілкування” та “педагогічне спілкування”. Показана структура педагогічної взаємодії, стратегія і тактика. Розглянуті теоретичні питання стосунків викладачів коледжу, які здійснюються у формі взаємодії та партнерства. Існування суспільства не можна уявити поза спілкування і взаємодії людей як його членів один з одним, тому спілкування завжди залишалося об’єктом не тільки повсякденної, а й наукової уваги. Також стаття розкриває сутність педагогічної взаємодії як складного суб’єктно-суб’єктного соціально-педагогічного поняття. Спілкування допомогає краще зрозуміти процес міжособистісних відносин. Інтерес до спілкування виявляють представники різних наук. Цей “феномен” є багатовимірним і багаторівневим явищем. Вказується на наукові підходи до визначення сутності поняття “педагогічне спілкування”. Інтерес до спілкування проявляється представниками різних наук, оскільки він є багатовимірним і багаторівневим явищем.
The article reveals the significance of the concepts of "communication" and "pedagogical communication". The structure of pedagogical interaction, strategy and tactics has been shown. The theoretical questions of relations of art college teachers, which are carried out in the form of interaction and partnership, have been considered. It has been tndicated scientific approaches to the definition of the concept of "pedagogical communication". It got to know that communication is one of the main problems, through the prism, which studies questions of people's perception and understanding of each other. Communication helps to better understand the process of interpersonal interaction and interpersonal relationships. Interest in communication manifests representatives of different sciences, because it is a multidimensional and multilevel phenomenon. The existence of society can not be imagined outside the communication and interaction of people as its members with each other, so communication has always remained an object not only of everyday, but also of scientific attention. Communication is one of the universal realities of human existence, a specific kind and a necessary condition for its activity. The psychological climate in the pedagogical collective of art colleges largely depends on the professional-pedagogical communication. Correctly organized professional and pedagogical communication not only provides an effective exchange of information, but also allows you to better know your colleague, to predict the features of further professional interaction. For successful communication, it is necessary to create conditions that would facilitate the self-actualization of the interlocutors and their productive cooperation. Further research, in our opinion, requires the issues of providing, organizing and regulating the relationship of professional and pedagogical communication of teachers of the college of artistic direction in the conditions of methodical work.
Описание: DOI : 10.25128/2520-6230.19.1.8
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24670
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 6 No. 1 (2019)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Andreev.pdf539,75 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.