Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24697
Название: Кіберсоціалізація юні: соціально-педагогічний підхід
Другие названия: Youth cyber socialization: a social-pedagogical approach
Авторы: Потьомкіна, Нанулі
Библиографическое описание: Потьомкіна Н. Кіберсоціалізація юні: соціально-педагогічний підхід // Social Work and Education. 2019. Vol. 6, No. 3. P. 269-284
Дата публикации: 2019
Ключевые слова: Інтернет як новий медіа
кіберсоціалізація
переваги та недоліки кіберсоціалізації
юнь у кіберпросторі
соціально-педагогічний підхід до кіберсоціалізації
Internet as a new media
cyber socialization
advantages and disadvantages of cyber socialization
young people in cyberspace
socio-pedagogical approach to cyber socialization
Краткий осмотр (реферат): Поява і розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) зумовили трансформацію в соціокультурному просторі сучасної людини. Так, сьогодні перебування в Інтернеті (Мережа) стало невіддільною частиною повсякденної реальності і своєрідною сферою життєдіяльності великої кількості людей. У даній статті розглядається співвідношення термінів «соціалізація», «медіасоціалізація» та «кіберсоціалізація». Детально зосереджена увага на процесі кіберсоціалізації, який обумовлений появою віртуального простору та є новим видом соціалізації. Аналізуються характерні особливості кіберсоціалізації в Інтернет-просторі, зокрема, переваги (дистанційне навчання, розвиваючі курси, інтерактивне спілкування з родичами та близькими, а також із представниками інших країн та ін.) та недоліки (розвиток кібер-залежності – гемблінг, залежність від соціальних мереж, сайти знайомств та ін.; ризик стати жертвою шахрайства й маніпулювань зловмисників, а також учасником протиправних дій: хакерство, кібертероризм та ін.), які впливають на соціальний розвиток молоді юнацького віку. Також зазначено, що молода генерація не має захисних якостей, умінь і навичок аби протистояти негативному впливу кіберпростору, а старше покоління, у свою чергу, не володіє належним соціальним досвідом за відсутності сучасних ІКТ за індустріальної доби. Зазначені характерні психовікові особливості юнацтва (прагнення до самостійності та визнання, бажання бути в центрі подій і змінювати соціальну дійсність та ін.), які спонукають молодь до активності та творчості у віртуальному просторі. Зокрема зазначено, що молоде покоління може виступати агентами перетворення кіберпростору, за рахунок своєї рішучості та вмотивованості на досягнення успіху. Застосовується соціально-педагогічний підхід для аналізу особливостей процесу соціального розвитку юні у віртуальному соціальному просторі для визначення галузевих особливостей трактування поняття кіберсоціалізація, задля зміцнення її позитивного соціально-виховного впливу, метою якого є гармонізація як реального, так і віртуального соціального середовища молодої генерації, зокрема і з її допомогою.
The emergence and development of information and communication technologies (ICT) have led to a modern human transformation in the sociocultural space. It’s a fact that, today being on the Internet (Network) has become an integral part of day-to-day reality and a kind of life of a great number of people. The correlation of the following terms "socialization", "mediasocialization" and "cyber socialization" is discussed in the present article. The focus is on the process of cyber socialization, which is caused by the emergence of virtual space and arises as a new kind of socialization. It is analyzed defining characteristics of cybersocialization in the Internet, including advantages (distance learning, development courses, interactive communication with relatives and close people, as well as with representatives of other countries, etc.) and disadvantages (development of cyber dependency gambling, dependence on social networks, dating sites and others; the risk of becoming a victim of fraud and manipulation by abusers, and of illegal actions participant, hacking, cyberterrorism, etc.) that affect the social development of young people. It is also noted that the young generation does not have the protective qualities, skills and abilities to withstand the negative effects of cyberspace, and the older generation, in turn, does not have adequate social experience due to the absence of modern ICTs before. The psycho-age peculiarities of youth (the desire for independence and recognition, the desire to be at the center of events and change social reality, etc.), which encourage young people to be active and creative in the virtual space are noted. In particular, it is considered that the young generation can act as agents of cyberspace transformation at the expense of their determination and motivation to succeed. A socio-pedagogical approach is applied to analyze the features of the process of social development of youth in the virtual social space to determine the sectoral features of the cyber socialization interpretation of the concept, with the purpose of strengthening its positive social and educational influence, which aims to harmonize both the real and virtual social environment of the young generation with its help.
Описание: DOI : 10.25128/2520-6230.19.3.5
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24697
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 6 No. 3 (2019)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
potemkina.pdf491,07 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.