Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24925
Title: Creating a training programme for community-based paralegals: action research
Other Titles: Розробка програми навчання для параюристів у громадах: дослідження в дії
Authors: Yeroshenko, Kateryna
Semigina, Tetyana
Bibliographic description (Ukraine): Yeroshenko K., Semigina T. Creating a training programme for community-based paralegals: action research // Social Work and Education. 2017. Vol. 4, No. 2. P. 33-45
Issue Date: 2017
Keywords: educational course
paralegal
social work
services brokerage
community
навчальний курс
параюрист
соціальна робота
брокерство послуг
громада
Abstract: The paper presents the dynamic process of developing an educational course for paralegals undertaken with the support of the ‘Human Rights and Justice Program Initiative’ (run by the International Renaissance Foundation). Based on the approach of action research, the course design was changed from the initial experts’ vision, based on the desk-review analysis of the international practices of paralegal studies and following the suggestions of practitioners who took part in the training of trainers. The study highlights a range of challenges in designing an educational course for individuals with a brand new role in society. In particular, there was no holistic understanding of the idea of paralegalism among trainers in local communities. Thus, the vision of who can become a paralegal, and the criteria for selecting people from local communities to take part in the educational course, were based on results of a trainer’s discussion (as well as on the compilation of expert analysis and ideas adopted from international experience. The study demonstrates how to design the training for trainers, while trainers-participants have an opportunity to show their skills and understanding of the received information. Such a design can be used for teaching complex or brand new concepts that require additional discussion. Parts of this course can also be applied as separate training for community activists, since the course is aimed to educate on the use instruments of community facilitation and service integration.
У дослідженні презентовано процес розробки навчального курсу для параюристів, підтриманий Програмною ініціативою «Права людини та правосуддя» Міжнародного фонду «Відродження». Курс розроблено в межах підходу дослідження в дії, таким чином, відбулася зміна від початкового бачення експертної групи, базованого на аналізі міжнародної практики навчання параюристів, до розуміння навчального курсу за результатами обговорення практиків, які брали участь в тренінгу для тренерів. Дослідження висвітлює цілий ряд проблем у розробці навчального курсу для людей, які мають виконувати нову роль у громаді, по суті брокерів соціальних послуг і послуг первинного юридичного консультування. Наразі в Україні немає цілісного розуміння ідеї діяльності параюриста в громаді, і це виявилось викликом для розробників курсу. За результатами дослідження визначено, як побудувати тренінг для тренерів, формат якого дає можливість тренерам, які навчаються, продемонструвати свої навички та інтерпретацію отриманої інформації. Такий дизайн може використовуватися для навчання новим для суспільного розуміння концептам, які потребують додаткового обговорення в ході навчання.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24925
ISSN: 2520-6230
2520-6451
Appears in Collections:Social Work and Education Vol. 4 No. 2 (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yeroshenko.pdf981,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.