Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/25637
Назва: Cоціальні очікування молоді: від теоретичного осмислення до практичного застосування у воєнний та післявоєнний період
Інші назви: SOCIAL EXPECTATIONS OF YOUNG PEOPLE: FROM THEORETICAL CONSIDERATION TO PRACTICAL APPLICATION IN WAR AND POST-WAR PERIOD
Автори: Савельчук, Ірина
Бібліографічний опис: Савельчук I. Cоціальні очікування молоді: від теоретичного осмислення до практичного застосування у воєнний та післявоєнний період // Social Work and Education. 2022. Vol. 9, No. 1. P. 113-121
Дата публікації: 2022
Ключові слова: соціальні очікування
орієнтація на майбутнє
підлітки та молодь
воєнний та післявоєнний період
social expectations
future orientation
adolescents and youth
prospects for implementation
war and postwar period
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано сучасний стан дослідження феномену соціальних очікувань; виокремлено сутність та особливості соціальних очікувань підлітків і молоді. Встановлено, що існування різних підходів до розуміння поняття «соціальні очікування молоді» є відображенням еволюції самого феномену. Так як це поняття не має чіткого теоретико-методологічного визначення, ускладнюється процедура моніторингу й оцінювання результатів його прояву, зокрема в умовах воєнного та післявоєнного стану. Орієнтація на майбутнє відображає перспективні сфери реалізації соціальних очікувань. Урахування загроз та викликів воєнного та післявоєнного стану при орієнтації молоді на майбутнє призводить до змін у ціннісних (освіта, робота та кар’єра, співпраця, служіння), соціальних (рівність, соціальна справедливість, національна ідентичність, патріотизм, допомога іншим), життєвих (життєстійкість, стратегічність, самоефективність, локус-контроль) та сімейних (шлюб, сім’я та батьківство) перспективах. Мета дослідження: проаналізувати сучасні теоретичні підходи до розуміння феномену «соціальні очікування молоді» та виявити перспективні сфери реалізації соціальних очікувань, що пов’язані з виміром загроз та викликів воєнного та післявоєнного періоду. Результати дослідження передбачають теоретичне розширення конструкту «соціальні очікування» шляхом пошуку індикаторів вияву специфічних ознак і чинників їх формування з урахуванням вікового, гендерного, середовищного та регіонального аспектів.
The current state of research of the phenomenon of social expectations is analyzed, which made it possible to highlight the essence and features of social expectations of adolescents and young people. It is established that the existence of different approaches to understanding the concept of «social expectations of young people» is a reflection of the evolution of the phenomenon itself. The concept of «social expectations» does not have a clear theoretical and methodological definition, which complicates the implementation of the procedure of monitoring and evaluation of its results, in particular in martial law and postwar. It was found that the determinants of their implementation may be the characteristics of the young person (age, gender, region and place of residence). It is shown that the focus on the future reflects promising areas of realization of social expectations. Taking into account the threats and challenges of martial law and post-war future orientation of young people leads to changes in values (education, work and career, cooperation, service), social (equality, social justice, national identity, patriotism, helping others), life (sustainability, strategic, self-efficacy, locus of control) and family (marriage, family and parenthood) perspectives. The purpose of the study: to analyze modern theoretical approaches to understanding the phenomenon of «social expectations of young people» and identify promising areas of social expectations related to the measurement of threats and challenges of the war and postwar period. The results of the study provide a theoretical expansion of the construct of «social expectations» by finding indicators of specific characteristics and factors of their formation, taking into account age, gender, environmental and regional aspects.
Опис: DOI: 10.25128/2520-6230.22.1.9
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/25637
Розташовується у зібраннях:Social Work and Education Vol. 9 No. 1 (2022)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Savelchuk.pdf634,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.