Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/26445
Title: The development of inclusive competence in the system of postgraduate education: theoretical, methodological and practical aspects
Other Titles: Розвиток інклюзивної компетентності у системі післядипломної освіти: теоретичні, методичні та практичні аспекти
Authors: Kalaur, Svitlana
Slozanska, Hanna
Honcharuk, Nataliia
Bibliographic description (Ukraine): Kalaur S., Slozanska H., Honcharuk N. The development of inclusive competence in the system of postgraduate education: theoretical, methodological and practical aspects // Social Work and Education. 2022. Vol. 9. No. 2. P. 305-316. DOI : 10.25128/2520-6230.22.2.10
Issue Date: 2022
Keywords: inclusive competence
postgraduate education
self-education
acmeological approach
organization of students’ training
інклюзивна компетентність
післядипломна освіта
самоосвіта
акмеологічний підхід
організація навчання
Abstract: The relevance of the study is determined by the need to develop teachers’ inclusive competence in the system of postgraduate education. The article analyzes inclusive competence as a component of the professionalism of a modern teacher. The main attention is focused on the analysis of the peculiarities of the organization of the educational process at the Postgraduate Education Centre in the scope of formation of teachers’ inclusive competence. The content of educational programs has been revealed. The effectiveness of the implementation of the acmeological approach in the formation of inclusive competence of students of advanced training courses has been proved. In the practical section of the research it has been established that the developed educational programs not only contribute to the formation of inclusive competence, but also stimulate self-educational activities.
Актуальність дослідження обумовлена потребою формування у педагогів інклюзивної компетентності у системі післядипломної освіти. Було враховано, що якість освіти для дітей з особливими потребами не має відрізняється від якості освіти, яку здобувають здорові діти. З цієї точки зору саме інклюзивний підхід є нині пріоритетним під час організації навчання в освітніх закладах для дітей з особливими освітніми потребами. Метою дослідження було проаналізувати потенціал Центру післядипломної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка у вдосконаленні інклюзивної компетентності педагогів та стимулюванні їхньої самоосвіти з використанням акмеологічного підходу. Об’єкт дослідження – особливості організації освітнього процесу у системі післядипломної освіти для розвитку інклюзивної компетентності педагогів. У статті реалізовано такі дослідницькі завдання: 1) досліджено інклюзивну компетентність як складову професіоналізму сучасного педагога освітнього закладу; 2) проаналізовано особливості організації освітнього процесу у Центрі післядипломної освіти у площині формування у педагогів інклюзивної компетентності й висвітлено зміст освітніх програм; 3) доведено потенціал акмеологічного підходу під час формування у слухачів курсів підвищення кваліфікації інклюзивної компетентності. З метою вдосконалення теоретичної, методологічної на практичної складової інклюзивної компетентності слухачів запропоновано авторські освітні програми. Освітні програми розроблені з урахуванням принципу наступності та на засадах акмеологічного підходу. У дослідженні використані загальнонаукові методи, а саме: індуктивний, дедуктивний, аналітичний, порівняння та синтезу. У практичній частині статті доведено, що розроблені освітні програми не лише сприяють формуванню інклюзивної компетентності, а й стимулюють самоосвітню діяльність.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/26445
Appears in Collections:Social Work and Education Vol. 9 No. 2 (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10_Kalaur_Slozanska_Honcharuk.pdf677,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.