Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27787
Назва: Роль інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці майбутніх учителів до дистанційного навчання учнів природничо-математичним дисциплінам
Інші назви: THE ROLE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN PREPARING FUTURE TEACHERS FOR DISTANCE EDUCATION OF STUDENTS IN SCIENCE AND MATHEMATICS
Автори: Жирська, Галина Ярославівна
Фонарюк, Олена Василівна
Чуб, Костянтин Федорович
Бібліографічний опис: Жирська Г. Я., Фонарюк О. В., Чуб К. Ф. Роль інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці майбутніх учителів до дистанційного навчання учнів природничо-математичним дисциплінам // Наукові інновації та передові технології (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). 2022. № 11(13). С.297-310. Doi.org/10.52058/2786-5274-2022-11(13)-297-310
Дата публікації: 2022
Ключові слова: ІКТ
учитель
природничі науки
математичні науки
учні
початкова та основна школа
ICT
teacher
natural sciences
mathematical sciences
students
elementary and primary school
Короткий огляд (реферат): У статті досліджується роль інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці майбутніх учителів до дистанційного навчання учнів закладів загальної середньої освіти. Встановлено, що підготовка учителів природничо-математичних наук на сучасному етапі відбувається в загальнонаукових, соціально-філософських, соціокультурних, морально- етичних процесах. Проаналізовано структурну модель, яка відображає процес формування фахових компетентностей майбутніх учителів початкової та основної школи з природничо-математичних наук. Зʼясовано, що майбутні учителі закладів загальної середньої освіти із-за сучасних умов навчаються дистанційно та здобувають перший досвід навчання онлайн, що стає для них перспективним шляхом його застосування у подальшій професійній діяльності, зокрема у дистанційному навчанні здобувачів початкової та базової освіти. Визначено, що найважливішим у процесі формування професійної підготовки майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін до застосування засобів дистанційного навчання є загальнодидактичні наочні демонстрації та проблемні пошуки, які адаптовані до особливостей навчання із застосуванням засобів інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ). Проаналізовано основні види ІКТ, які застосовуються при підготовці майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін, до яких належать масові відкриті онлайн-курси та дистанційна освіта, а також системи LMS і LCMS. Визначено, що інструменти CAI, такі як текстові процесори, електронні таблиці та бази даних, використовуються для збору, організації, аналізу та передачі інформації. Встановлено, що інструменти CAI полегшують процес комунікування між учнями, між учнями та вчителями, навіть за межами аудиторного досвіду. З’ясовано, що комп’ютери допомагають учням візуалізувати об’єкти, які важко або неможливо побачити (наприклад, дії вірусів і бактерій, реакції хімічних речовин, фізичні процеси тощо). Встановлено, що віртуальні лабораторії слугують механізмом для вивчення різноманітних біологічних, хімічних та фізичних явищ з можливістю розробки їх моделі.
The article examines the role of information and communication technologies in the preparation of future teachers for distance education of students of general secondary education institutions. It has been established that the training of teachers of natural and mathematical sciences at the current stage takes place in general scientific, socio-philosophical, socio-cultural, moral and ethical processes. A structural model was analyzed that reflects the process of formation of professional competences of future elementary and primary school teachers in natural and mathematical sciences. It was found that future teachers of general secondary education institutions, due to modern conditions, study remotely and gain their first experience of online learning, which becomes a promising way for them to apply it in further professional activities, in particular, in distance learning of primary and basic education students. It was determined that the most important in the process of forming the professional training of future teachers of natural and mathematical disciplines for the use of distance learning tools are general didactic visual demonstrations and problem searches, which are adapted to the specifics of learning with the use of information and communication technologies (ICT). The main types of ICT used in the training of future teachers of science and mathematics disciplines are analyzed, which include mass open online courses and distance education, as well as LMS and LCMS systems. CAI tools such as word processors, spreadsheets, and databases are identified as being used to collect, organize, analyze, and communicate information. CAI tools have been found to facilitate student-to-student, student-toteacher communication, even beyond the classroom experience. Computers have been found to help students visualize objects that are difficult or impossible to see (eg, the actions of viruses and bacteria, chemical reactions, physical processes, etc.). It has been established that virtual laboratories serve as a mechanism for studying various biological, chemical and physical phenomena with the possibility of developing their models.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27787
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zhyrska.pdf275,86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.