Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27921
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorПетришина, Ольга Ігорівна-
dc.contributor.authorГапон, Леся Олексіївна-
dc.contributor.authorЯгнич, Мар’яна-
dc.date.accessioned2023-01-07T18:23:09Z-
dc.date.available2023-01-07T18:23:09Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationПетришина О., Гапон Л., Ягнич М. Експлікація компетентнісного підходу в модельних навчальних програмах «Українська мова. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2022. № 2. С. 73-81. DOI : 10.25128/2415-3605.22.2.9uk_UA
dc.identifier.issn2311-6382-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27921-
dc.description.abstractРозглянуто компетентнісний підхід як основу освітньої реформи Нової української школи, зокрема проаналізовано нормативно-правові та наукові підходи до осмислення компетентнісного навчання. Проаналізовано реалізацію компетентнісного підходу на прикладі модельних навчальних програм «Українська мова. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти, на основі яких учителі- словесники розробляють свої робочі навчальні програми дисципліни «Українська мова», білінгвальних чи інтегрованих курсів. Порівняльний аналіз модельних навчальних програм засвідчує їхню відповідність Державному стандарту базової середньої освіти та реалізацію компетентнісного спрямування мовно - літературної галузі освіти. Зазначено, що основні частини програм містять результативний, змістовий і діяльнісний компоненти. Описано переваги кожної з аналізованих програм. Доведено, що компетентнісне спрямування, програм актуалізовано через результативний і діяльнісний компоненти. В очікуваних результатах навчання виражено рівень володіння мовними і мовленнєвими знаннями та наскрізними компетентнісними уміннями, а види навчальної діяльності, запропоновані в програмах, уможливлюють використання теоретичних мовних знань для пояснення явищ дійсності і розв’язання життєвих проблем. В обидвох програмах посилено прикладний характер мовної освіти, увиразнено її переорієнтацію на діяльнісний вимір. Автори передбачають роботу в групах, виконання проєктів, опрацьовування інформації з друкованих та цифрових джерел, її критичне осмислення і використання для комунікування. Умотивовано, що модельні навчальні програми є інструментом запровадження засадничих ідей компетентнісного підходу в щоденній освітній практиці.uk_UA
dc.description.abstractThe study deals with the competence approach as the basis for the educational reform of the New Ukrainian School, in part, analyzes regulatory, legal and scientific approaches to comprehension of competency-based learning. The implementation of the competence approach is examined on the example of model curricula “Ukrainian language. Grades 5-6” for general secondary education institutions on the basis of which philology teachers devise their working curricula of the discipline “Ukrainian Language”, bilingual or integrated courses. Comparative analysis of model curricula declares their correspondence to the State Standard of Basic Secondary Education and the implementation of the competence direction of the language and literary scope of education. It is pointed out that the key parts of the curricula contain result, content and activity components. The advantages of each of the analyzed curricula are described. It is proved that the competence direction of programs is realized through the effectiveness and activity components. The expected learning outcomes demonstrate the level of language proficiency and cross-cutting competence skills. More to the point, the types of educational activities proposed in the programs make it possible to utilize theoretical language knowledge to explicate the phenomena of reality and solve life problems. In both programs, the applied nature of language education is strengthened, its reorientation to the activity dimension is expressed. The authors include working in groups, executing projects, processing information from print and digital sources, critically understanding it and using it for communication. Its adaptability to the practical needs of philology teachers has been expressed. It is justified that model curricula are a tool for introducing the fundamental ideas of the competence approach in daily educational practice.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНПУ ім. В. Гнатюкаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;-
dc.subjectмодельна навчальна програмаuk_UA
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectключові компетентностіuk_UA
dc.subjectочікувані результатиuk_UA
dc.subjectвиди навчальної діяльностіuk_UA
dc.subjectмовно-літературна освітня галузьuk_UA
dc.subjectдержавний стандартuk_UA
dc.subjectНова українська школаuk_UA
dc.subjectmodel curriculumuk_UA
dc.subjectcompetency-based approach, competenceuk_UA
dc.subjectkey competenciesuk_UA
dc.subjectexpected resultsuk_UA
dc.subjecttypes of educational activitiesuk_UA
dc.subjectlanguage and literary educational industryuk_UA
dc.subjectstate standarduk_UA
dc.subjectNew Ukrainian Schooluk_UA
dc.titleЕксплікація компетентнісного підходу в модельних навчальних програмах «Українська мова. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освітиuk_UA
dc.title.alternativeEXPLICATION OF THE COMPETENCY-BASED APPROACH IN MODEL SYLLABI “THE UKRAINIAN LANGUAGE. GRADES 5–6” FOR SECONDARY EDUCATION INSTITUTIONSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка, 2022, № 2

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
9_PETRYSHYNA.pdf391,55 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.