Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2804
Название: Художній наратив повісті "З-під Полтави до Бендер" Богдана Лепкого
Авторы: Ткачук, Микола Платонович
Библиографическое описание: Ткачук, М. Художній наратив повісті "З-під Полтави до Бендер" Богдана Лепкого [Текст] / М. Ткачук // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Літературознавство : матеріали Міжнар. наук.-конф. "Богдан Лепкий у полікультурному дискурсі України, Європи та Америки", присвяч. 140-річчю від дня народж. Б. Лепкого / [за ред. М. П. Ткачука]. – Тернопіль : ТНПУ, 2012. – Вип. 36. – С. 14–21.
Дата публикации: сен-2012
Издательство: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Ключевые слова: роман-епопея
Серия/номер: Літературознавство
Краткий осмотр (реферат): У статті досліджується художній наратив однієї з кращих повістей «З-під Полтави до Бандер» Богдана Лепкого, яка є передостатнім твором його роману-епопеї «Мазепа». Художній наратив викладається за допомогою гетеродієгетичного та гомодієгетичного нараторів. Автор вдається до наративну від другої особи – ти-форма (Du-Form), акторіального наративного типу. Важливу художню функцію відіграє ауктор у фікційному світі тексту. Застосовуються персонажна форма наративну, а також поєднуються нульова, зовнішня, внутрішня, змінна, подвійна, множинна фокалізації. У такий спосіб моделюється складна картина поразки Карла ХІІ та Івана Мазепи під Полтавою, втеча, погоня, роздуми над долею України, її минулим і майбутнім. За жанром «З-під Полтави до Бандер» – екстенсивна повість, сюжет якої есплікується як ланцюг послідовно розгорнутих пригод, об’єднаних мотивом пошуку, випробувань, дороги, втечі і погоні. Проте вона має завершений сюжетний вузол, який по-своєму цілісний і визначається реальними подіями часу – конфлікт будується як історичний виклик України Росії, зокрема Мазепи з його союзником Карлом ХІІ російському цареві Петрові І. Проте несподівана смерть головного героя Івана Мазепи засвідчує про новелістичну жанрову природу повісті.
This article deals with the artistic narrative of one of the best novels by Bohdan Lepkiy — “Z pid Poltavi do Bender”, which is the penultimate part of his epic-novel “Mazepa”. Artistic narrative is built with the help of the heterodiegetic and homodiegetic narrators. The author uses the second person narrative, i.e. Du-Form of auctorial narrative type. There are used character’s form of narrative and combined zero, external, internal, changeable, double and multiple focalizations. This is the way the complex picture of Carl XII and Mazepa’s defeat near Poltava, escape, pursuit and contemplations on Ukraine’s fate, her past and future are shown. “Z pid Poltavi do Bender” is extensive novel by its genre; its sužet is explicated as a chain of the sequence of adventures, which are united with the motives of search, road, escape and pursuit. But this novel has a complete sužet, which is integral in its way and is determined with the real events of the time; the conflict is built as a historic challenge of Ukraine to Russia, in particular by Mazepa and his ally to Russian tsar Petro I. The not expectable death of the main character — Ivan Mazepa establishes the novelistic genre nature of the story.
В статье исследуется художественный нарратив одной из лучших повестей «З-під Полтави до Бандер» Богдана Лепкого, являющейся предпоследним произведением его романа-эпопеи «Мазепа». Художественный нарратив представляется с помощью гетеродиегетического и гомодиегетического нарраторов. Автор использует нарратив от имени второго лица – ты-форма (Du-Form), акториальный нарративный тип. Важную художественную функцию играет ауктор в фикциональном мире текста. Используется персонажная форма нарратива, а также объединяются нулевая, внешняя, внутренняя, сменная, двойственная фокализации. Таким образом моделируется сложная картина поражения Карла ІІ и Ивана Мазепы, побег, погоня, размышления над судьбой Украины, ее прошлым и будущим. За жанром» «З-під Полтави до Бандер» – экстенсивная повесть, сюжет которой эксплицируется як цепь последовательных происшествий, объединенных мотивом поиска, испытаний, дороги, бегства и преследования Однако она имеет завершенный сюжетный узел, который по-своему целостный и определяется реальными событиями времени – конфликт построен как исторический вызов Украины России, в частности Мазепы с его союзником Карлом ХІІ русскому царю Петру І. Повесть имеет завершенный сюжетный узел, который по-своему целостный и определяется реальными событиями времени. Однако неожиданная смерть главного героя Ивана Мазепы свидетельствует о новеллистической жаровой природе повести
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2804
Владелец авторского права: © Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
Располагается в коллекциях:Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Літературознавство. 2012. Вип. 36

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Tkachuk_M.pdf280,47 kBUnknownПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.