Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28070
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКормило, Оксана Михайлівна-
dc.contributor.authorЧіп, Руслана Степанівна-
dc.contributor.authorГончаровська, Галина Федорівна-
dc.date.accessioned2023-01-19T14:07:42Z-
dc.date.available2023-01-19T14:07:42Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКормило О., Чіп Р., Гончаровська Г. Особливості стресостійкості та вибір копінг-стратегій старшими підлітками // Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. Львів, 2022. Вип. 12. С. 68–78. DOI : https://doi.org/10.30970/PS.2022.12.8uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28070-
dc.description.abstractУ статті висвітлено результати теоретичного та емпіричного вивчення стресостійкості у старшому підлітковому віці. Здійснено теоретичний аналіз дефініцій «стрес», «стресостійкість», «копінг-стратегії», представлених у наукових джерелах. Проаналізовано вікові особливості розвитку емоційної сфери дітей старшого підліткового віку та виокремлено основні копінг-стратегії поведінки. Охарактеризовано підлітковий вік як критичний період розвитку особистості, який відзначається емоційною нестабільністю і супроводжується різноманітними емоційними порушеннями. З’ясовано, що копінг-стратегії визначають специфіку поведінки у конфліктних ситуаціях. Виявлено, що у поведінці старших підлітків переважають домінантні стратегії подолання складних життєвих ситуацій. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та емпірично вивчити особливості стресостійкості та копінг-стратегій у старшому підлітковому віці; здійснити апробацію програми розвитку стресостійкості у старшому підлітковому віці та проаналізувати вибір конструктивних копінг-стратегій. За результатами емпіричного дослідження розроблено та апробовано програму розвитку стресостійкості у старших підлітків. Результати засвідчили, що у досліджуваних експериментальної групи на формувальному етапі дослідження спостерігаються рівні стресостійкості вищий за середній та дещо вищий за середній, окрім того, значна кількість досліджуваних має високий рівень стресостійкості. Спостерігається позитивна динаміка змін у досліджуваних цієї групи внаслідок здійснення експериментального впливу (впровадження програми розвитку стресостійкості у старших підлітків). На формувальному етапі дослідження вдалося досягнути позитивних змін у поведінці учасників тренінгової групи (розвиток самоконтролю, формування навичок саморегуляції та конструктивних форм поведінки у стресових ситуаціях), що сприяло гармонізації їхнього психоемоційного стану, підвищенню рівня стресостійкості. У досліджуваних, які піддавались експериментальному впливу, домінує копінг-стратегія вирішення проблем, пошук соціальної підтримки, уникнення проблем. Більшість досліджуваних використовують у стресових ситуаціях конструктивні копінг-стратегії. Доведено ефективність розробленої програми розвитку стресостійкості у старших підлітків.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the results of theoretical and empirical study of stress resistance in older adolescence. Theoretical analysis of the concepts of “stress”, “stress resistance”, “coping strategies” is carried out. Age features of the development of emotional sphere of children of older adolescence are analyzed. Adolescence is characterized as a critical period of personality development. The basic coping strategies of behavior are singled out. It is found out that coping strategies determine the specifics of behavior in conflict situations. It is determined that the behavior of older adolescents is dominated by dominant strategies of overcoming difficult life situations. The purpose of the research is to theoretically substantiate and empirically study the features of stress resistance and coping strategies in older adolescents. Check the program of development of stress resistance in older adolescents. Analyze the choice of constructive coping strategies by older adolescents. The results of the study showed that the subjects of the experimental group at the formative stage of the study have levels of stress above average and slightly above average, in addition, a significant number of subjects have a high level of stress resistance. There are positive changes in the subjects of the experimental group due to the implementation of the formative effect (implementation of the development program of stress resistance in older adolescents). At the formative stage of the study we managed to achieve positive changes in the behavior of training group participants (development of self-control, formation of skills of self-regulation and constructive forms of behavior in stressful situations). The subjects are dominated by coping strategy of solving problems, finding social support, avoiding problems. Most of the subjects use constructive coping strategies in stressful situations. The effectiveness of the developed program for the development of stress resistance in older adolescents is proven.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseriesСерія психологічні науки;-
dc.subjectстарший підлітковий вікuk_UA
dc.subjectстресuk_UA
dc.subjectстресостійкістьuk_UA
dc.subjectкопінгuk_UA
dc.subjectкопінг-стратегіяuk_UA
dc.subjectolder adolescenceuk_UA
dc.subjectstressuk_UA
dc.subjectstress resistanceuk_UA
dc.subjectcopinguk_UA
dc.subjectcoping strategyuk_UA
dc.titleОсобливості стресостійкості та вибір копінг-стратегій старшими підліткамиuk_UA
dc.title.alternativeFEATURES OF STRESS RESISTANCE AND CHOICE OF COPING STRATEGIES SENIOR TEENAGERSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Honcharovska_Chip_Kormylo.pdf634,41 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.