Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28517
Title: Корпоративна школа супервізії як інструмент управління професійним розвитком педагогів
Other Titles: THE CORPORATE SCHOOL OF SUPERVISION AS A TOOL FOR MANAGING THE TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT
Authors: Литвинюк, Галина
Bibliographic description (Ukraine): Литвинюк Г. Корпоративна школа супервізії як інструмент управління професійним розвитком педагогів // Social Work and Education, 2022. Vol. 9, n. 4. P. 530-541. DOI: 10.25128/2520-6230.22.4.8
Issue Date: 2022
Keywords: професійний розвиток
інструмент змін
корпоративне навчання
Корпоративна Школа Супервізії
саморозвиток педагога
індикатори результату
супервізор
ринок освітніх послуг
professional development
change tool
corporate training
corporate school of supervision
teacher’s self-development
navigator
results indicators
supervisor
conceptuality
market of educational services
Abstract: Використання Корпоративної Школи Супервізії (КоШкСу) на ринку освітніх послуг забезпечить комплексне бачення професійного розвитку сучасного педагога Нової української школи. Основний посил робиться на спрямованість КоШкСу щодо поглиблення, оновлення та розширення навичок і вмінь педагогів. Ця комплексно-цільова система взаємoпов’язаних дій забезпечить неперервність інтеграційного процесу педагогічної та управлінської сфер засобами неформальної освіти. Пoшук різних теоретико-методологічних практик органічно поєднує елементи корпоративної освіти, навчання як невід’ємної складової неперервної професійної oсвіти педагогів. Мета статті полягає в розкритті практичної площини реалізації КоШкСу як інструмента змін впливу на професійну траєкторію педагогів і значення її функціонування на ринку освітніх послуг. Саме цій меті підпорядкована графічна модель діяльності КоШкСу, яка розроблена з урахуванням компетентнісного, неформального, андрагогічного підходів й акумулює практичний досвід діяльності упродовж 2000-2022рр. Методи дослідження: аналіз ефективності методичного навігатора як інноваційного продукту корпоративного навчання педагогів, моделювання.
The use of the Corporate School of Supervision (KoSchSu) in the market of educational services will provide a comprehensive vision of the professional development of a modern NUSH teacher. The main focus is on the orientation of KoSchSu regarding deepening, updating and expanding the skills and abilities of teachers. This is a complex goal-oriented system of interconnected actions that will ensure the continuity of the integration process of pedagogical and managerial spheres by means of non-formal education. The search for various theoretical and methodological practices organically combines the elements of corporate education, training as an integral component of continuous professional development for teachers. The purpose of the article is to reveal the practical level of KoSchSu implementation as a tool of changes influencing the professional trajectory of teachers, as well as the importance of its functioning on the market of educational services. It is for this purpose that the graphic model of the activity of the KoSchSu is subordinated, which has been developed using competence-based, non-formal, and andragogical approaches, and has accumulated practical experience since 2000 till present time. Research methods: analysis of the efficiency and effectiveness of the methodological navigator as an innovative product of corporate teacher training, modelling.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28517
Appears in Collections:Social Work and Education Vol. 9 No. 4 (2022)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lytvynyuk.pdf873,6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.