Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28676
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЛужецька, Леся-
dc.contributor.authorЛушпинська, Лілія Павлівна-
dc.date.accessioned2023-03-17T10:01:32Z-
dc.date.available2023-03-17T10:01:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЛужецька Л., Лушпинська Л. Вивчення прислівника у початковій школі на засадах комунікативно-діяльнісного підходу // Рідне слово в етнокультурному вимірі: збірник наукових праць. Дрогобич : Посвіт, 2022. С. 274 – 283. DOI : https://doi.org/10.24919/2411-4758.2022.241446uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28676-
dc.description.abstractУ статті йдеться про особливості вивчення прислівника в початковій школі; обгрунтовано доцільність використання комунікативно-діяльнісного підходу до роботи над цією частиною мови; зазначено, що робота над прислівником має бути спрямованою на вироблення в учнів умінь послуговуватися прислівниками у власному мовленні, тобто оволодіння теоретичними відомостями про цю частину мови має бути підпорядковане мовленнєвому розвитку молодших школярів; наголошено на необхідності використання зв’язних текстів під час роботи над прислівником; підкреслено роль прислівників-синонімів у збагаченні словникового запасу учнів та в удосконаленні культури мовлення.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with the peculiarities of studying the adverb in primary school, advisability of using a communicative-activity approach while working on this part of speech is reasoned. It is noted that work on the adverb should be aimed at developing students’ ability to use adverbs in their own speech and mastering theoretical information about this part of speech should be subject to the speech development of primary school children. Attention is paid to the need of usage coherent texts while working on an adverb; the role of synonymous-adverbs in enriching students’ vocabulary is emphasized. The purpose of the article is to emphasize the importance of knowledge of the adverb to enrich the linguistic competence of primary school children, their speech development; to prove the expediency of communicative-activity approach to work on this part of speech in Ukrainian language lessons in primary school on the basis of the studied literature, own observations of the learning process in Ukrainian language lessons in primary school. Based on the analysis of the problem of studying the adverb in primary school on the basis of communicative-activity approach, it is concluded that the development of the adverb in Ukrainian language lessons in 4th grade is based on clearly defined current programs topics; the attention of junior schoolchildren is drawn to the peculiarities of this part of speech, its place among other parts of speech, as well as the role of adverbs in enriching students’ vocabulary. The lessons devoted to the study of this part of the speech have a practical-speech orientation, mastering theoretical information about the adverb helps to develop students’ ability to use adverbs in their own (oral and written) speech. The realization of this is possible only with a communicative-activity approach, which provides an entire study of language and speech. In our opinion, the problem of studying the adverb in primary school is relevant and needs further study. Innovative approaches to the processing of this part of the language are especially significant.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherПо́світuk_UA
dc.subjectприслівникuk_UA
dc.subjectмовна особистістьuk_UA
dc.subjectмовленнєві умінняuk_UA
dc.subjectкомунікативно-діяльнісний підхідuk_UA
dc.subjectсинонімиuk_UA
dc.subjectмовленнєвий розвитокuk_UA
dc.subjectлінгвістична компетенціяuk_UA
dc.subjectadverbuk_UA
dc.subjectlanguage personuk_UA
dc.subjectalityuk_UA
dc.subjectspeech skillsuk_UA
dc.subjectcommunicative-activity approachuk_UA
dc.subjectsynonymsuk_UA
dc.subjectspeech developmentuk_UA
dc.subjectlinguistic competenceuk_UA
dc.titleВивчення прислівника у початковій школі на засадах комунікативно-діяльнісного підходуuk_UA
dc.title.alternativeSTUDY OF ADVERB IN PRIMARY SCHOOL ON THE BASIS OF COMMUNICATIVE-ACTIVE APPROACHuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Lyzetska_Lushpunska_ridne_slovo.pdf404,33 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.