Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28749
Title: Do self-regulated learning and flipped learning assisted by learning video affect learning outcomes? (Indonesian)
Other Titles: Чи саморегулюване та «перевернуте навчання» із використанням навчального відео впливає на результати навчання? (досвід Індонезії)
Authors: Andriansyah, Eka Hendi
Subroto, Waspodo Tjipto
Ghofur, Muhammad Abdul
Bibliographic description (Ukraine): Andriansyah E. H., Subroto W. T., Ghofur M. A. Do self-regulated learning and flipped learning assisted by learning video affect learning outcomes? (Indonesian) // Social Work and Education. 2023. Vol. 10. No. 1. P. 87-98. DOI: 10.25128/2520-6230.23.1.8
Issue Date: 2023
Keywords: self-regulated learning
flipped learning
tutorial video
learning outcomes
саморегульоване навчання
перевернуте навчання
навчальне відео
результати навчання
Abstract: This study aims to determine how the influence of Self Regulated learning and Flipped Learning with the help of video learning simultaneously or partially can affect learning outcomes and to find the indicators of Self Regulated Learning that most contribute to learning that is carried out with the help of learning videos within the scope of this model. This research is a type of quantitative research with a total sample of 84 students from the 2021 class of the 2021/2022 even semester. The research used questionnaires and written tests as research tools. The data analysis technique uses multiple regression with the term Dummy Regression using gretl. It is called dummy regression because one of the variables is Flipped Learning as a dummy variable. Based on the results of the study, it was found that Flipped Learning and Self-Regulated Learning simultaneously had a significant and positive effect on learning outcomes, partially Flipped Learning had an effect on learning outcomes while Partial Self-Regulated Learning had no significant effect on learning outcomes. The Revisit indicator was found to be one of the most contributing indicators in flipped learning-assisted learning on learning outcomes. In this study, it resulted in implications through a finding that was different from previous research, partially SRL did not significantly affect student learning outcomes. This is possible because students' SRL is not enough to understand students in a learning material. It takes modifications to the environment outside of the student to optimize the student's SRL in learning activities, one of which is the use of learning videos in flipped learning.
Це дослідження має на меті визначити, як впливає саморегульоване навчання та «перевернуте навчання», що паралельно або частково супроводжується відеонавчанням на результати навчання, а також знайти показники саморегульованого навчання, які найбільше сприяють навчанню, яке здійснюється за допомогою навчальних відео. Це дослідження є кількісним дослідженням із загальною вибіркою 84 учні з 2021 класу парного семестру 2021/2022 навчального року. У дослідженні використовувалися анкети та письмові тести як інструменти дослідження. Техніка аналізу даних використовує множинну регресію з фіктивними змінними. Перевернуте навчання є фіктивною змінною. На основі результатів дослідження було виявлено, що перевернуте навчання та саморегульоване навчання одночасно мали значний і позитивний вплив на результати навчання; часткове перевернуте навчання вплинуло на результати навчання, тоді як часткове саморегульоване навчання не мало істотного впливу на результати навчання. Було встановлено, що індикатор «повторного відвідування» є одним із найбільших значущих показників у перевернутому навчанні, що впливав на результати навчання. У цьому дослідженні це призвело до висновків, які відрізнялися від попередніх досліджень. А саме, часткове саморегульоване навчання не вплинуло суттєво на результати навчання студентів. Припустимо, це відбулося тому, саморегульованого навчання недостатньо для розуміння студентами навчального матеріалу. Щоб оптимізувати саморегульоване навчання у навчальній діяльності студентів, потрібні зміни зовнішнього середовища, одним із яких є використання навчальних відео при перевернутому навчанні.
URI: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28749
Appears in Collections:Social Work and Education Vol. 10. No. 1 (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANDRIANSYAH.pdf659,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.