Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28751
Назва: Інтеграція освіти для сталого розвитку у закладі вищої освіти: проблеми та перспективи
Інші назви: INTEGRATION OF EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT IN HIGHER EDUCATION INSTITUTION: PROBLEMS AND PERSPECTIVES
Автори: Чайковська, Ганна Богданівна
Бібліографічний опис: Чайковська Г. Інтеграція освіти для сталого розвитку у закладі вищої освіти: проблеми та перспективи // Social Work and Education. 2023. Vol. 10. No. 1. P. 123-133. DOI: 10.25128/2520-6230.23.1.11
Дата публікації: 2023
Ключові слова: освіта для сталого розвитку
заклад вищої освіти
професійна підготовка
майбутні вчителі
проблеми
перспективи
education for sustainable development
higher education institution
professional training
future teachers
problems
prospects
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито роль закладу вищої освіти (далі ЗВО) у впровадженні ідей сталого розвитку у вітчизняному освітньому просторі. Розглянуто проблему імплементації освіти для сталого розвитку (далі ОСР) в процес підготовки майбутніх учителів. Акцент зроблено на підготовці майбутніх вчителів до реалізації завдань ОСР у професійній діяльності. Встановлено, що сучасний педагог має володіти кращими практиками сталого розвитку, вміти формувати в учнів компетентності сталого розвитку, розвивати індивідуальну та колективну відповідальність за сталий розвиток суспільства тощо. Досліджено проблеми інтеграції ОСР на сучасному етапі розвитку вищої освіти, зокрема: неузгодженість змісту освітніх програм підготовки майбутніх вчителів із потребами суспільства, складність забезпечення міждисциплінарного підходу у підготовці здобувачів вищої педагогічної освіти, неготовність або ж відсутність мотивації викладачів до включення цілей сталого розвитку (далі ЦСР) у своє викладання, недостатнє навчально-методичне забезпечення ЗВО, відсутність чітких критеріїв оцінювання результатів навчання студентів та їх готовності до виконання професійних завдань в інтересах сталого розвитку суспільства тощо. Встановлено, що подолання цих бар’єрів лежить в площині трансформації освітнього середовища ЗВО, переорієнтації професійної освіти на підготовку майбутніх фахівців до професійної діяльності за принципами сталого розвитку, зміни освітньо-професійних програм підготовки майбутніх учителів та змісту педагогіки і методики навчання здобувачів вищої педагогічної освіти, забезпечення доступності навчальних засобів і навчально-методичних посібників з освіти для сталого розвитку, визначення компетентностей, необхідних майбутнім педагогам для досягнення сталого розвитку суспільства в рамках своєї професійної відповідальності та індикаторів моніторингу й оцінки отриманого прогресу.
The article examines the problem of implementation of education for sustainable development (ESD) at higher education institution (HEI). The research reveals the role of universities in promotion of the principles of sustainable development in the dimension of the Ukrainian education. Emphasis is placed on the preparation of future teachers for the implementation of ESD tasks in their professional activities. It has been established that a modern teacher should master the best skills how to put into practice the sustainable development goals (SDGs), be able to form the sustainable development competencies (SDCs) in students, develop individual and collective responsibility for the sustainable development of society, etc. The issues of the integration of ESD in higher educational institutions at the present stage of the development of higher education have been studied, in particular: the inconsistency of the content of curriculums for the training of future teachers and the current needs of society, the difficulty of providing application of an interdisciplinary approach in the training of students of pedagogical HEIs, the unpreparedness or lack of motivation of teachers to include the SDGs in their teaching, insufficient educational and methodological support, lack of clear criteria for evaluation of students’ learning outcomes and their readiness to perform professional tasks in favour of sustainable development of society, etc. It has been established that overcoming these barriers lies in the area of transformation of the educational environment of HEIs, reorientation of professional education toward preparation of future specialists to the professional activity according to the principles of sustainable development. Significant changes are required in academic and professional curriculums for training future teachers and in the content of pedagogy and training methods for students of pedagogical HEIs, ensuring the availability of teaching aids, manuals and tutorials aimed at ESD. Also the basic set of SDCs should be established for future teachers to achieve sustainable development of society within the framework of their professional responsibility, and the respective indicators should be identified to monitor and evaluate the progress achieved.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/28751
Розташовується у зібраннях:Social Work and Education Vol. 10. No. 1 (2023)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
CHAIKOVSKA.pdf643,36 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.