Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31031
Название: TRAINING OF STUDENTS IN THE HOTEL AND RESTAURANT BUSINESS DURING DISTANCE LEARNING
Другие названия: Підготовка студентів з готельно-ресторанної справи в умовах дистанційного навчання
Авторы: Sopiha, Viktor B.
Havryshchak, Halyna R.
Soroka, Taras P.
Aliluiko, Maria S.
Библиографическое описание: Sopiha V. B., Havryshchak H. R., Soroka T. P., Aliluiko M. S. TRAINING OF STUDENTS IN THE HOTEL AND RESTAURANT BUSINESS DURING DISTANCE LEARNING // Information Technologies and Learning Tools. 2022. Vol 91. № 5. P. 170-185. DOI : 10.33407/itlt.v91i5.4885
Дата публикации: 2022
Ключевые слова: higher education
distance learning
student
Internet resources
hotel-restaurant business
вища освіта
дистанційне навчання
студент
інтернет-ресурси
готельно-ресторанна справа
Краткий осмотр (реферат): The peculiarities of the use of Internet resources in the process of teaching students for hotel and restaurant business in the process of their distance learning are revealed in the researching. Scientific publications were analyzed, in which the introduction of distance learning in general and in the conditions of the COVID-19 pandemic in particular was studied. The potential aspects of using Internet resources in educational process is considered. It includes the following opportunities: search for literature sources according research problem, synchronization of translation work from foreign sources, storage and accumulation of information, organization of communication, graphics, sound effects, distribution, planning, testing and implementation research results. Students should be introduced to the organization of the educational process and material and technical base of the university in the process of distance learning are investigated in this article. In particular, it proposes to do with the help of created viber groups, introductory meetings in ZOOM, 3-D excursions. The study focuses on the use of Internet environments Moodle, ZOOM, Viber, and also revealed methodological aspects of the use of Internet sites in the process of distance learning of individual educational components of future hotel and restaurant professionals. Aspects of the use of the Internet resources during the introduction of students with the infrastructure of hotel and restaurant enterprises are also substantiated; the peculiarities of the organization of hotel and restaurant enterprise and catering are defined; the classification of hotel and restaurant enterprises, analysis of PR-technologies in the hotel and restaurant business are investigated. Approaches to the formation of knowledge the design of objects of the service sector, and training in graphic and design activities using the following software environments Kompass-3D, AutoCAD and NanoCAD are represented. The authors developed a model of using Internet resources in the process of professional training in hotel and restaurant business, which provides for the grouping of methodological aspects of the use of Internet sites in the process of studying disciplines in hotel and restaurant business. The positive and negative aspects of distance learning technology with the use of Internet resources are outlined.
У статті розкрито особливості використання інтернет-ресурсів під час підготовки студентів з готельно-ресторанної справи в умовах дистанційного навчання. Проаналізовано наукові публікації, у яких досліджувалось впровадження дистанційного навчання загалом та в умовах пандемії COVID-19 зокрема. Розглянуто потенціал застосування інтернет-ресурсів у навчальній діяльності, зокрема такі їх можливості: пошук літературних джерел з питань досліджуваної проблеми, синхронізація перекладу з іншомовних джерел, зберігання та накопичення інформації, організація комунікації, відтворення графіки, звукових ефектів, розповсюдження, планування, апробація та впровадження результатів досліджень. У роботі окреслено підходи до ознайомлення студентів з організацією навчального процесу та матеріально-технічною базою університету в умовах дистанційного навчання, зокрема за допомогою створених вайбер-груп, настановчих зустрічей в ZOOM, проведення 3-D екскурсій. У дослідженні акцентовано увагу на використанні Інтернет-середовищ Moodle, ZOOM, Viber, а також розкрито методичні аспекти використання інтернет-сайтів в умовах дистанційного навчання на прикладі окремих освітніх компонентів майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи. Обгрунтовано аспекти використання інтернет-ресурсів під час ознайомлення студентів з інфраструктурою готельно-ресторанних підприємств; вивчення особливостей організації готельно-ресторанного господарства та кейтерингу, класифікації готельних і ресторанних підприємств; аналізу PR-технологій у готельно-ресторанному бізнесі. Розкрито підходи до формування знань з проєктування об’єктів сфери послуг, навчання графічної та конструкторської діяльності засобами таких програмних середовищ: Компас-3D, AutoCAD і NanoCAD. Авторами розроблена модель використання інтернет-ресурсів під час фахової підготовки з готельно-ресторанної справи, яка передбачає згрупування методичних аспектів щодо використання інтернет-сайтів під час вивченні дисциплін з готельно-ресторанної справи. Окреслено позитивні і негативні сторони технології дистанційного навчання з використанням інтернет-ресурсів.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31031
ISSN: 2076-8184
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Sopiga_et_al_Information_Technologies.pdf1 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.