Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31459
Название: Оцінка конкурентного статусу торговельного підприємства: аналітичний аспект
Другие названия: ASSESSMENT OF THE COMPETITIVE STATUS OF A COMMERCIAL ENTERPRISE: ANALYTICAL ASPECT
Авторы: Сарай, Наталія Ізидорівна
Библиографическое описание: Сарай Н. І. Оцінка конкурентного статусу торговельного підприємства: аналітичний аспект // Трансформаційна економіка. Гельветика, 2023. № 3 (03). С. 40-44. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-3-7
Дата публикации: 2023
Издательство: Гельветика
Ключевые слова: конкурентне середовище
конкурентоспроможність підприємств
конкурентні переваги
конкурентний статус
стратегічний сегмент господарювання
фактори конкурентоспроможності
competitive environment
competitiveness of enterprises
competitive advantages
competitive status
strategic business segment
factors of competitiveness
Краткий осмотр (реферат): Метою даного дослідження є розробка теоретичних, методологічних положень і практичних рекомен- дацій щодо оцінки конкурентного статусу торговельного підприємства та виявлення впливу факторів на рівень його конкурентоспроможності. Методика дослідження. Вирішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: системно-структурного й термінологічного аналізу, групу- вання, систематизації і теоретичного узагальнення, діалектичного підходу. Результати дослідження. Обґрунтовано, що конкурентний статус – це визначене на певний момент часу становище підприємства на ринку, яке характеризує його конкурентоспроможність та конкурентну позицію стосовно реальних конкурентів. Доведено, що для визначення конкурентного статусу варто продіагностувати пpивaбливicть ceгмeнтiв pинку, в якиx гocпoдapює пiдпpиємcтвo. Визначено алгоритм такої оцінки передбачає, котрий передбачає здійснення наступних етапів: оцінка та визнaчeння cтупeня впливу пeвниx тeндeнцiй i випaдкoвиx пoдiй; eкcтpaпoляцiя тeндeнцiй змiни пoпиту й piвня нecтaбiльнocтi, виявлених упродовж попереднього етапу; узгoджeння пepcпeктив pocту тa peнтaбeльнocтi та ймовірного piвня нecтaбiльнocтi. Обґрунтовано, що істотне значення при виробленні стратегії підвищення конкурентоспроможності торговельного підприємства відіграє вибір критерію, за яким можна зробити висновок щодо його конкурентного статусу в обраному стратегічному сегменті господарювання. Доведено, що даний критерій має відображати резуль- тат взаємодії наступних трьох факторів: вiднocнoгo piвня cтpaтeгiчниx iнвecтицiй пiдпpиємcтвa в стратегічному сегменті господарювання; кoнкуpeнтнoї cтpaтeгiї пiдпpиємcтвa; мoжливocтeй пiдпpиємcтвa щодо eфeктивного плaнувaння та реалізації планових завдань. Практичне значення одержаних результатів. У статті досліджено, що основними фaктopами, якi визнaчaють кoнкуpeнтocпpoмoжнicть тopгoвeльнoгo пiдпpиємcтвa нa cпoживчoму pинку, є наступні: ефeктивнicть функцioнувaння гocпoдapcькoї cиcтeми; якicть зaдoвoлeння cпoживацьких запитів; рecуpcний пoтeнцiaл. Основні наукові положення статті можна використовувати у практиці діяльності вітчизняних торговельних підприємств.
Тhe purpose of this study is to develop theoretical, methodological provisions and practical recommendations for assessing the competitive status of a trading enterprise and identifying the influence of factors on its level of competitiveness. Research methodology. The solution of the tasks set in the article was carried out with the help of the following general scientific and special research methods: system-structural and terminological analysis, grouping, systematization and theoretical generalization, dialectical approach. Research results. It is substantiated that the competitive status is the position of the enterprise on the market determined at a certain point in time, which characterizes its competitiveness and competitive position in relation to real competitors. It has been proven that in order to determine the competitive status, it is necessary to diagnose the prevalence of the market segments in which the company serves. An algorithm for such an assessment has been determined, which involves the implementation of the following stages: assessment and determination of the degree of influence of certain trends and random events; ecctpolation of trends in demand changes and full instability revealed during the previous stage; reconciliation of the perspectives of the post and pentastability and the probable level of instability. It is substantiated that the selection of a criterion by which a conclusion can be drawn regarding its competitive status in the selected strategic segment of business plays a significant role in the development of a strategy for increasing the competitiveness of a trading enterprise. It has been proven that this criterion should reflect the result of the interaction of the following three factors: the level of strategic investment of the company in the strategic segment of the economy; competitive strategies of the enterprise; the possibilities of the enterprise regarding effective planning and implementation of planned tasks. Practical significance of the obtained results. The article examines that the following are the main factors that determine the competitiveness of a trading company on the consumer market: the efficiency of the operation of the economic system; the quality of satisfaction of consumer requests; resistance potential. The main scientific provisions of the article can be used in the practice of domestic trade enterprises.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31459
ISSN: 2786-8141
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2 Sarai.pdf435,37 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.