Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31860
Назва: COMPARATIVE DESCRIPTION OF THE CONTENT AND STRUCTURE OF SCHOOL GEOGRAPHY EDUCATION IN POLAND AND UKRAINE
Автори: Zastavetska, Lesia
Zastavetskyi, Taras
Althaim, Liubov
Taranova, Nataliia
Semehen, Oksana
Muzyka, Serhii
Бібліографічний опис: COMPARATIVE DESCRIPTION OF THE CONTENT AND STRUCTURE OF SCHOOL GEOGRAPHY EDUCATION IN POLAND AND UKRAINE / L. Zastavetska [ et al.] // Edukacja i społeczeństwo VIІІ : Zbiór prac naukowych. Katowice : Akademia Śląska : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, 2023. S. 36-42.
Дата публікації: 2023
Видавництво: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach
Ключові слова: geography
school
education
education process
teacher
Короткий огляд (реферат): The authors draw attention to the peculiarities of the school geography curriculum in Ukraine and Poland after the reforms in education in 2017. A comparative description of the content and structure of school geography in both countries gives reason to assert significant similarities. In primary grades, geography is studied in both countries as part of an integrated course of natural sciences. In middle and high school, one studies general geography, the geography of one's country in the context of the countries of the European region.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31860
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zastavetska_Zastavetskyi_Althaim.pdf1,53 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.