Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36841
Название: Potential of Service-Learning in Social Work Education: Experiences of Three Countries
Другие названия: Потенціал суспільно-орієнтованого навчання в підготовці фахівців із соціальної роботи: досвід трьох країн
Авторы: Sadzaglishvili, Shorena
Brozmanová Gregorová, Alzbeta
Skyba, Michaela
Gusak, Nataliia
Matulayová, Tatiana
Matulayová, Nataša
Библиографическое описание: Potential of Service-Learning in Social Work Education: Experiences of Three Countries / Sh. Sadzaglishvili et al. // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2025. Vol. 12. No. 1. P. 129-142. DOI : 10.25128/2520-6230.25.1.10
Дата публикации: 2025
Издательство: Vektor
Ключевые слова: service-learning
social work education
суспільно-орієнтованого навчання
підготовка майбітніх фахівців із соціальної роботи
Краткий осмотр (реферат): The study provides an answer to the question of the potential of service-learning in social work education in the context of the current challenges of the social work profession. Service-learning is a teaching and learning strategy that combines service with education to develop students' knowledge, skills, and civic engagement while solving community problems and challenges. The study reflects the theoretical background and examples of service-learning integration into social work education in Slovakia, Ukraine, and Georgia. Experience shows that the service-learning strategy can develop specific competencies necessary for the performance of social work in practice and has the potential to respond to current challenges of social work in the early stages of the professionalization of social workers.
Дослідження дає відповідь на питання про потенціал суспільно-орієнтованого навчання в підготовці фахівців із соціальної роботи в контексті сучасних викликів професії. Суспільно-орієнтоване навчання – це стратегія викладання та навчання, яка поєднує послуги з освітою для розвитку знань, навичок і громадянської активності студентів під час вирішення проблем і викликів громади. Дослідження відображає теоретичні основи та приклади інтеграції суспільно-орієнтованого навчання в освіту із соціальної роботи в Словаччині, Україні та Грузії. Досвід показує, що стратегія суспільно-орієнтованого навчання може розвинути специфічні компетенції, необхідні для виконання соціальної роботи на практиці, і має потенціал для відповіді на поточні виклики соціальної роботи на ранніх етапах професіоналізації соціальних працівників.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://journals.uran.ua/swe/issue/view/19155
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36841
ISSN: 2520-6230
2520-6451
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 12. No. 1 (2025)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
6_Sadzaglishvili_et_al.pdf686,04 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.