Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36853
Название: | Інтеграція партисипативного та компетентнісного підходів у підготовці фахових молодших бакалаврів соціальної роботи |
Авторы: | Маловічко, Олена Маловічко, Сергій Масюк, Олег Бутченко, Тарас |
Библиографическое описание: | Маловічко О., Маловічко С., Масюк О., Бутченко, Т. Інтеграція партисипативного та компетентнісного підходів у підготовці фахових молодших бакалаврів соціальної роботи // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2025. Vol. 12. No. 1. P. 116-128. DOI : 10.25128/2520-6230.25.1.9 |
Дата публикации: | 2025 |
Издательство: | Vektor |
Ключевые слова: | соціальна робота компетентнісний підхід партисипативний підхід фахова передвища освіта освітньо-професійні програми підготовка соціальних працівників залучення стейкхолдерів інтегрована модель social work competence-based approach participatory approach vocational education educational and professional programs social worker training stakeholder involvement integrated model |
Краткий осмотр (реферат): | Стаття присвячена аналізу інтеграції партисипативного та компетентнісного підходів у підготовці фахових молодших бакалаврів спеціальності «Соціальна робота». Автори досліджують сучасний стан освітніх програм в Україні, виявляючи проблеми фрагментарності залучення стейкхолдерів та вплив традиційної дидактичної моделі, що обмежує можливості формування компетентностей студентів. У статті розглядається досвід впровадження партисипативного підходу на прикладі ВСП «Економіко-правничий фаховий коледж ЗНУ» та оцінюється його ефективність у контексті відповідності компетентностей здобувачів освіти сучасним запитам ринку праці та соціальної сфери. Особлива увага приділяється механізмам залучення роботодавців, науково-педагогічних працівників, випускників і студентів до розробки та оновлення освітніх програм, що дозволяє забезпечити єдність теорії та практики. Визначено, що партисипативний підхід сприяє усуненню ключових недоліків компетентнісного підходу, зокрема бюрократизації та відірваності стандартів від реальних викликів професійної діяльності.
У статті узагальнено досвід використання інтерактивних методів навчання. Виявлено потенційні колізії між компетентнісним і партисипативним підходами. Надмірний акцент на професійні компетентності може призвести до звуження змісту освіти та ослаблення загальногуманітарної підготовки, що суперечить гуманістичній моделі освіти. Водночас інтеграція теоретичних і практичних компонентів у рамках інтегрованої освітньої моделі здатна забезпечити баланс між фундаментальними знаннями та професійними навичками. Практичне значення дослідження полягає в можливості масштабування отриманого досвіду на інші заклади фахової передвищої освіти та розробці рекомендацій щодо удосконалення освітніх програм. Перспективи подальших досліджень охоплюють розробку інтегративної моделі адаптивного оновлення процесу підготовки фахівців соціальної сфери, оцінку ефективності партисипативних методів у компетентнісній освіті та інтеграцію міжнародного досвіду до національної системи підготовки соціальних працівників. The article is dedicated to analyzing the integration of participatory and competency-based approaches in the training of professional junior bachelors in the field of Social Work. The authors examine the current state of educational programs in Ukraine, identifying issues related to the fragmented involvement of stakeholders and the influence of the traditional didactic model, which limits students' competency development. The study explores the experience of implementing the participatory approach using the example of the Economics and Law Vocational College of Zaporizhzhia National University (ZNU) and evaluates its effectiveness in aligning students' competencies with contemporary demands in the labor market and the social sector. Special attention is given to the mechanisms for engaging employers, academic staff, graduates, and students in the development and revision of educational programs, ensuring a strong connection between theory and practice. The study determines that the participatory approach helps eliminate key shortcomings of the competency-based approach, particularly bureaucratization and the disconnect between educational standards and the real challenges of professional practice. The article summarizes the experience of using interactive teaching methods, such as practical modeling of social cases, volunteer activities, research projects, guest lectures, and panel discussions. Potential contradictions between the competency-based and participatory approaches are identified. An excessive focus on professional competencies may lead to a narrowing of educational content and a weakening of general humanitarian training, contradicting the humanistic model of education. At the same time, integrating theoretical and practical components within an integrated educational model can provide a balance between fundamental knowledge and professional skills. The practical significance of the research lies in the possibility of scaling the acquired experience to other institutions of professional pre-higher education and developing recommendations for improving educational programs. Future research prospects include the development of an integrative model for adaptive updates in social work training, assessment of the effectiveness of participatory methods in competency-based education, and integration of international experience into the national system for training social workers. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://journals.uran.ua/swe/issue/view/19155 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36853 |
ISSN: | 2520-6230 2520-6451 |
Располагается в коллекциях: | Social Work and Education Vol. 12. No. 1 (2025) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
10_Malovichko_et_al.pdf | 593,23 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.