Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36981
Назва: Удосконалення професійних компетентностей майбутніх фахівців комп’ютерних наук у галузі інформаційні технології у процесі виробничої практики
Інші назви: Improvement of professional competences of future computer science specialists in the field of information technology in the process of production practice
Автори: Карабін, Оксана Йосифівна
Мартинюк, Сергій Володимирович
Лень, Андрій Володимирович
Вовкодав, Олександр Валерійович
Грод, Інна Миколаївна
Бібліографічний опис: Удосконалення професійних компетентностей майбутніх фахівців комп’ютерних наук у галузі інформаційні технології у процесі виробничої практики / О. Й. Карабін та ін. // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології. 2025. № 2(142). С. 537–547. DOI: 10.24139/2312-5993/2025.02/537-547
Дата публікації: 2025
Ключові слова: заклад вищої освіти
освітній процес
галузь інформаційних технологій
підготовка фахівці комп’ютерних наук
інформаційні технології
професійна компетентність
майбутні фахівці комп’ютерних наук
виробнича практика
higher education institution
educational process
information technology industry
training of computer science specialists
information technology
professional competence
future computer science specialists
industrial practice
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто проблематику удосконалення професійних компетентностей майбутніх фахівців комп’ютерних наук у галузі інформаційні технології у процесі виробничої практики. З’ясовано, що сучасні освітні стандарти підготовки майбутніх фахівців комп’ютерних наук передбачають комплексний підхід, що інтегрує поєднання глибоких теоретичних знань із практичними навичками, що забезпечує здатність ефективно застосовувати здобуті компетентності в умовах освітнього процесу під час виробничої практики. Окреслено, що удосконалення професійних компетентностей майбутніх фахівців комп’ютерних наук у процесі виробничої практики в сучасній системі вищої освіти передбачає комплексне поєднання глибокої теоретичної підготовки з практичними навичками, удосконалення та оволодіння новітніми методологіями розробки програмного забезпечення, сучасних програмних середовищ, інструментів управління проєктами та аналітичних платформ. Встановлено, що удосконалення професійних компетентностей майбутніх фахівців у процесі виробничої практики потребує не лише засвоєння сучасних методів та інструментів розробки інформаційних і комп’ютерних систем та програмного забезпечення, а й приведення готовності до командної роботи надбання компетенцій щодо прийняття ефективних управлінських і технологічних рішень у динамічних умовах інформаційного середовища. З’ясовано, що виробнича практика посилює практичну спрямованість освітнього процесу, забезпечує інтеграцію теоретичних знань із реальними практичними завданнями та сприяє удосконаленню фахових навичок здобувачів вищої освіти у галузі інформаційних технологій. Охарактеризовано, що виробнича практика забезпечує інтегроване поєднання теоретичних знань із практичними навичками, сприяє формуванню професійної компетентності та передбачає досягнення таких цілей: поглиблення та закріплення фахових знань, розвиток і вдосконалення професійних компетентностей, зміцнення фахової культури та формування професійної індивідуальності, розширення професійної майстерності, стимулювання творчого фахового мислення, формування потреби в постійній професійній самоосвіті та самовдосконаленні, а також ознайомлення з передовим професійним та інноваційним досвідом.
The article examines the issue of improving the professional competencies of future computer science specialists in the field of information technology during industrial practice. It is found that modern educational standards for training future computer science specialists provide for a comprehensive approach that integrates a combination of deep theoretical knowledge with practical skills, which ensures the ability to effectively apply the acquired competencies in the conditions of the educational process during industrial practice. It is substantiated that currently special attention is paid to the formation of professional practical skills and abilities by including them in complex individual and collective projects of a research and applied nature, which allows forming the ability to effectively apply the acquired knowledge, develop creativity and scientific and research achievements. It is outlined that improving the professional competencies of future computer science specialists in the process of industrial practice in the modern higher education system involves a comprehensive combination of deep theoretical training with practical skills, improvement and mastery of the latest software development methodologies, modern software environments, project management tools and analytical platforms. It is established that improving the professional competencies of future specialists in the field of information technology in the process of industrial practice requires not only the mastery of modern methodologies and tools for developing information and computer systems and software, but also the development of the ability to work in a team and the acquisition of competencies in making effective management and technological decisions in the dynamic conditions of the information environment. It is characterized that industrial practice provides an integrated combination of theoretical knowledge with practical skills, contributes to the formation of professional competence and provides for the achievement of the following goals: deepening and consolidating professional knowledge, developing and improving professional competencies, strengthening professional culture and forming professional individuality, expanding professional skills, stimulating creative professional thinking, forming the need for continuous professional self-education and self-improvement, as well as familiarization with advanced professional and innovative experience. It is determined that an important component of improving the professional competencies of future computer science specialists during industrial practice is the active involvement of future specialists in applied project activities. It is substantiated that improving the professional competencies of future computer science specialists in the field of information technologies during industrial practice is achieved through systematic and thorough practical training.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36981
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Karabin _Martyniuk.pdf888,73 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.