Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36984
Название: | Міжкультурна комунікація як складова іншомовної підготовки студентів-бакалаврів у ТНПУ імені Володимира Гнатюка: від теорії до практики |
Другие названия: | Intercultural Communication as a Component of Bachelor's Foreign Language Training at Volodymyr Hnatiuk TNPU: from Theory to Practice |
Авторы: | Деркач, Галина Степанівна Навольська, Галина Іванівна Цар, Ірина Олегівна Денізджі, Омер Мерт |
Библиографическое описание: | Деркач Г. С., Навольська Г. І., Цар І. О., Денізджі О. М. Міжкультурна комунікація як складова іншомовної підготовки студентів-бакалаврів у ТНПУ імені Володимира Гнатюка: від теорії до практики // Педагогічна академія. 2025. №20. DOI https://doi.org/10.5281/zenodo.16546246 |
Дата публикации: | 2025 |
Ключевые слова: | міжкультурна комунікація академічна мобільність мовна підготовка intercultural communication academic mobility language training |
Краткий осмотр (реферат): | Стаття присвячена дослідженню ролі міжкультурної
комунікації в системі мовної підготовки студентів Тернопільського
національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, а також
виявленню практичних шляхів інтеграції міжкультурного компонента в
навчальний процес. Метою дослідження є аналіз теоретичних засад
міжкультурної комунікації, визначення ключових компонентів та
обґрунтування практичних підходів до її формування.
У роботі застосовано комплексний методологічний підхід, який передбачає
аналіз сучасної наукової літератури, нормативно-методичних документів,
систематизацію теоретичних концепцій, а також емпіричні спостереження
освітньої практики ТНПУ імені Володимира Гнатюка. Використано методи
порівняльного аналізу, інтерпретації, узагальнення, а також елементи кейс-
методу для аналізу освітніх програм і позааудиторних ініціатив університету.
У результаті дослідження розкрито багатовимірну природу
міжкультурної комунікації як процесу взаємодії представників різних культур,
що ґрунтується на поєднанні знань, навичок і ціннісних орієнтирів.
Проаналізовано освітні програми ТНПУ, де впроваджено міждисциплінарні
курси іноземними мовами, спеціальні дисципліни з міжкультурної комунікації та міжнародні програми академічної мобільності. Описано функціонування
Центру міжкультурної комунікації як платформи для розвитку толерантності,
взаємоповаги та практичної міжкультурної взаємодії. Висновки дослідження
підкреслюють, що міжкультурна компетентність майбутніх фахівців
передбачає мотиваційний, когнітивний, поведінковий та афективно-
рефлексивний компоненти, кожен із яких формує здатність до ефективної
взаємодії в багатокультурному середовищі. Особливу увагу приділено
впровадженню цифрових ресурсів та інтерактивних методів навчання, що
сприяють формуванню компетенцій XXI століття. The paper focuses on the role of intercultural communication in the language training system at Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University and outlines practical ways to integrate the intercultural component into the educational process. The objectives of the research are to analyze the theoretical fundamentals of intercultural communication, determine its key components, and substantiate practical approaches to its development. The paper applies a comprehensive methodological approach, which involves the analysis of modern scientific literature, regulatory and methodological documents, systematisation of theoretical concepts, and empirical observations of educational practice at Volodymyr Hnatiuk Ternopil National Pedagogical University. The methods of comparative analysis, interpretation, generalisation, and elements of the case method have been used to analyse educational programmes and extracurricular initiatives of the university. The study reveals the multidimensional nature of intercultural communication as a process of interaction between representatives of different cultures based on a combination of knowledge, skills and values. The educational programmes of TNPU have been analysed, including implemented interdisciplinary foreign languages courses, special disciplines in intercultural communication and international academic mobility programmes. The paper describes the functioning of the Centre for Intercultural Communication as a platform for the development of tolerance, mutual respect and practical intercultural interaction. The conclusions of the research emphasise that the intercultural competence of future specialists involves motivational, cognitive, behavioural and affective-reflective components, each of which forms the ability to interact effectively in a multicultural environment. Particular attention has been paid to the integration of digital resources and interactive teaching methods that contribute to the formation of competencies of the XXI century. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/36984 |
ISSN: | 2786-9458 |
Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Derkach.pdf | 298,93 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.