Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37024
Title: | Формування особистісної готовності майбутніх педагогів до діалогізації освітнього процесу |
Other Titles: | Formation of Personal Readiness for Dialogization of the Educational Process in Future Teachers |
Authors: | Вінничук, Мирослава Вікторівна Vinnychuk, M. V. |
Bibliographic description (Ukraine): | Вінничук М. В. Формування особистісної готовності майбутніх педагогів до діалогізації освітнього процесу : дис. ... наук. ступеня д-ра філософії : 05 : 053 / Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. Тернопіль, 2025. 267 с. |
Issue Date: | 2025 |
Keywords: | освітній діалог освітній процес ососбистість майбутні педагоги студенти професійне становлення професійна спрямованість особистісна готовність фасилітація емоційний інтелект емпатія рефлексивність професійна рефлексія самоактуалізація цінності ососбистісно-професійного розвитку educational dialogue educational process personality future teachers students professional development professional orientation personal readiness facilitation emotional intelligence empathy reflexivity professional reflection self-actualization values of personal-professional development |
Abstract: | The thesis is devoted to the theoretical justification, empirical study, and practical resolution of the problem of formation of the personal readiness of future teachers for the dialogization of the educational process. The relevance of the study is determined by the urgent need to align the Ukrainian education with the principles of humanization and humanitarization, in particular, toward the development of the pedagogical interaction based on the respect to a personality, empathy, trust, and shared meaning-making. In times of wars and humanitarian crises, education is supposed both to transmit knowledge and be a space for inner growth, responsible decision-making, and resilience. The educational process has to be transformed into a dialogical space where knowledge gains meaning through the authentic interpersonal interaction, reflection, and empathic involvement, as dialogue4as a humanistic technology and a mode of being in interaction4ensures the development of participants' potential, subjectivity, and mutual trust. This necessitates the study and the development of the future teachers9 readiness for dialogization as a foundation of their professional competence. |
Description: | Захист відбувся : 01 серпня 2025 р. об 11:00 год, 24 аудиторія (головний корпус) |
URI: | https://www.youtube.com/live/KTJYJUIUw3U http://catalog.library.tnpu.edu.ua:8080/library/DocDescription?doc_id=733379 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37024 |
Appears in Collections: | Педагогічні науки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dis_Vinnychuk.pdf | 11,72 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.