Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37210Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Лень, Андрій Володимирович | - |
| dc.contributor.author | Карабін, Оксана Йосифівна | - |
| dc.contributor.author | Вовкодав, Олександр Валерійович | - |
| dc.contributor.author | Іваницький, Роман Іванович | - |
| dc.contributor.author | Ясінський, Андрій Михайлович | - |
| dc.date.accessioned | 2025-10-01T10:20:20Z | - |
| dc.date.available | 2025-10-01T10:20:20Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Порівняльний аналіз інструментів UML-моделювання для освітніх цілей підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій / А. В. Лень та ін. // Наукові праці Вінницького національного технічного університету : електронний науковий журнал. Вінниця, 2025. № 3. C. 1–10 | uk_UA |
| dc.identifier.issn | 2307-5376 | - |
| dc.identifier.uri | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37210 | - |
| dc.identifier.uri | https://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/847 | - |
| dc.description.abstract | У статті наведено порівняльний аналіз сучасних інструментів для побудови UML-діаграм, що використовуються під час проєктування та моделювання інформаційних систем. Дослідження охоплює широкий спектр програмних засобів – від класичних десктопних CASE-середовищ до сучасних онлайн-сервісів та легких редакторів, що інтегруються у веб-середовище та хмарні платформи. Проаналізовано низку ключових характеристик, серед яких: тип ліцензії, підтримувана версія UML, функціональні можливості, наявність оновлень, тип інтерфейсу, підтримка командної роботи, а також придатність до використання в освітньому процесі під час підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій. Окрему увагу приділено розмежуванню інструментів, що орієнтовані на повноцінне моделювання інформаційних систем, і тих, які більше підходять для візуалізації готових діаграм або демонстраційних матеріалів. У процесі дослідження також проведено огляд наукових джерел та сучасних публікацій, що висвітлюють тенденції використання UML-діаграм у сфері проєктування та цифрового моделювання систем. На основі отриманих даних здійснено узагальнення практичних аспектів застосування UML-інструментарію як в освітньому середовищі, так і в професійній розробці програмного забезпечення. У результаті роботи представлено порівняльну таблицю, яка полегшує вибір середовища відповідно до потреб користувача. Зроблено висновки щодо доцільного використання кожного з розглянутих інструментів у різних контекстах – зокрема в освітніх, дослідницьких і прикладних завданнях. Також сформульовано практичні рекомендації щодо впровадження ефективних інструментів моделювання у процес підготовки молодих фахівців, а також визначено перспективи для подальших досліджень у напрямку вивчення інтеграції UML-середовищ в освітні курси та розробки діаграм для конкретних прикладів інформаційних систем. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk | uk_UA |
| dc.subject | інформаційні системи | uk_UA |
| dc.subject | проєктування | uk_UA |
| dc.subject | моделювання | uk_UA |
| dc.subject | UML | uk_UA |
| dc.subject | CASE-засоби | uk_UA |
| dc.subject | інформаційні технології | uk_UA |
| dc.subject | програмне забезпечення | uk_UA |
| dc.title | Порівняльний аналіз інструментів UML-моделювання для освітніх цілей підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |
| Розташовується у зібраннях: | Статті | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Len_Karabin_et_al_NPVinnutsia.pdf | 713,14 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.