Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37210
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЛень, Андрій Володимирович-
dc.contributor.authorКарабін, Оксана Йосифівна-
dc.contributor.authorВовкодав, Олександр Валерійович-
dc.contributor.authorІваницький, Роман Іванович-
dc.contributor.authorЯсінський, Андрій Михайлович-
dc.date.accessioned2025-10-01T10:20:20Z-
dc.date.available2025-10-01T10:20:20Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationПорівняльний аналіз інструментів UML-моделювання для освітніх цілей підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій / А. В. Лень та ін. // Наукові праці Вінницького національного технічного університету : електронний науковий журнал. Вінниця, 2025. № 3. C. 1–10uk_UA
dc.identifier.issn2307-5376-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37210-
dc.identifier.urihttps://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/847-
dc.description.abstractУ статті наведено порівняльний аналіз сучасних інструментів для побудови UML-діаграм, що використовуються під час проєктування та моделювання інформаційних систем. Дослідження охоплює широкий спектр програмних засобів – від класичних десктопних CASE-середовищ до сучасних онлайн-сервісів та легких редакторів, що інтегруються у веб-середовище та хмарні платформи. Проаналізовано низку ключових характеристик, серед яких: тип ліцензії, підтримувана версія UML, функціональні можливості, наявність оновлень, тип інтерфейсу, підтримка командної роботи, а також придатність до використання в освітньому процесі під час підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій. Окрему увагу приділено розмежуванню інструментів, що орієнтовані на повноцінне моделювання інформаційних систем, і тих, які більше підходять для візуалізації готових діаграм або демонстраційних матеріалів. У процесі дослідження також проведено огляд наукових джерел та сучасних публікацій, що висвітлюють тенденції використання UML-діаграм у сфері проєктування та цифрового моделювання систем. На основі отриманих даних здійснено узагальнення практичних аспектів застосування UML-інструментарію як в освітньому середовищі, так і в професійній розробці програмного забезпечення. У результаті роботи представлено порівняльну таблицю, яка полегшує вибір середовища відповідно до потреб користувача. Зроблено висновки щодо доцільного використання кожного з розглянутих інструментів у різних контекстах – зокрема в освітніх, дослідницьких і прикладних завданнях. Також сформульовано практичні рекомендації щодо впровадження ефективних інструментів моделювання у процес підготовки молодих фахівців, а також визначено перспективи для подальших досліджень у напрямку вивчення інтеграції UML-середовищ в освітні курси та розробки діаграм для конкретних прикладів інформаційних систем.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectінформаційні системиuk_UA
dc.subjectпроєктуванняuk_UA
dc.subjectмоделюванняuk_UA
dc.subjectUMLuk_UA
dc.subjectCASE-засобиuk_UA
dc.subjectінформаційні технологіїuk_UA
dc.subjectпрограмне забезпеченняuk_UA
dc.titleПорівняльний аналіз інструментів UML-моделювання для освітніх цілей підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологійuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Len_Karabin_et_al_NPVinnutsia.pdf713,14 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.