Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37210
Title: | Порівняльний аналіз інструментів UML-моделювання для освітніх цілей підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій |
Authors: | Лень, Андрій Володимирович Карабін, Оксана Йосифівна Вовкодав, Олександр Валерійович Іваницький, Роман Іванович Ясінський, Андрій Михайлович |
Bibliographic description (Ukraine): | Порівняльний аналіз інструментів UML-моделювання для освітніх цілей підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій / А. В. Лень та ін. // Наукові праці Вінницького національного технічного університету : електронний науковий журнал. Вінниця, 2025. № 3. C. 1–10 |
Issue Date: | 2025 |
Keywords: | інформаційні системи проєктування моделювання UML CASE-засоби інформаційні технології програмне забезпечення |
Abstract: | У статті наведено порівняльний аналіз сучасних інструментів для побудови UML-діаграм, що використовуються під час проєктування та моделювання інформаційних систем. Дослідження охоплює широкий спектр програмних засобів – від класичних десктопних CASE-середовищ до сучасних онлайн-сервісів та легких редакторів, що інтегруються у веб-середовище та хмарні платформи. Проаналізовано низку ключових характеристик, серед яких: тип ліцензії, підтримувана версія UML, функціональні можливості, наявність оновлень, тип інтерфейсу, підтримка командної роботи, а також придатність до використання в освітньому процесі під час підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій. Окрему увагу приділено розмежуванню інструментів, що орієнтовані на повноцінне моделювання інформаційних систем, і тих, які більше підходять для візуалізації готових діаграм або демонстраційних матеріалів. У процесі дослідження також проведено огляд наукових джерел та сучасних публікацій, що висвітлюють тенденції використання UML-діаграм у сфері проєктування та цифрового моделювання систем. На основі отриманих даних здійснено узагальнення практичних аспектів застосування UML-інструментарію як в освітньому середовищі, так і в професійній розробці програмного забезпечення. У результаті роботи представлено порівняльну таблицю, яка полегшує вибір середовища відповідно до потреб користувача. Зроблено висновки щодо доцільного використання кожного з розглянутих інструментів у різних контекстах – зокрема в освітніх, дослідницьких і прикладних завданнях. Також сформульовано практичні рекомендації щодо впровадження ефективних інструментів моделювання у процес підготовки молодих фахівців, а також визначено перспективи для подальших досліджень у напрямку вивчення інтеграції UML-середовищ в освітні курси та розробки діаграм для конкретних прикладів інформаційних систем. |
URI: | http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37210 https://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/847 |
ISSN: | 2307-5376 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Len_Karabin_et_al_NPVinnutsia.pdf | 713,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.