Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37251
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorФранко, Юрій Павлович-
dc.contributor.authorПетлюк, Олександр Володимирович-
dc.date.accessioned2025-10-14T10:22:15Z-
dc.date.available2025-10-14T10:22:15Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationФранко Ю. П., Петлюк О. В. Актуальність формування цифрової компетентності майбутніх фахівців цифрових технологій в умовах трансформаційних процесів // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : збірник наукових праць. Запоріжжя : Гельветика, 2025. № 99. С. 181-186. DOI : https://doi.org/10.32782/1992-5786.2025.99.26uk_UA
dc.identifier.issn1992-5786-
dc.identifier.urihttp://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/99-2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37251-
dc.description.abstractВстановлено, що в сучасних умовах особливого значення набуває питання переорієнтації сучасних педагогів професійного навчання в межах нових, конкурентоздатних вимог до професійної діяльності: готовність до цифрової трансформації освітнього процесу; здатність до ефективного використання цифрових технологій, впровадження перспективних технологій, спрямованих на розкриття творчого потенціалу кожного студента. Актуальність проблеми зумовлена пріоритетністю невідкладного завдання переходу від традиційної освіти до цифрової, що передбачає цифрову трансформацію вищої освіти з побудовою принципово нового формату освітнього середовища. Узагальнено, що діяльність майбутніх фахівців цифрових технологій як педагогів професійного навчання має особливу специфіку, пов’язану із професійно-педагогічним характером. Цифрову компетентність майбутніх фахівців цифрових технологій розглянуто як складне системну якість, що відображає інтеграцію знань про сучасні інформаційні технології та особливості їхнього застосування в освітньому процесі, вміння швидко вчитися, синтезувати ідеї з різних галузей, здатність до адаптації, постійного вдосконалення власних педагогічних компетентностей із застосуванням перспективних та цифрових технологій у навчанні, вмінь використання прикладних продуктів інформаційних технологій, що дають змогу грамотно проєктувати освітнє середовище та наповнювати його сучасним змістом. Зміст структурних компонентів цифрової компетентності майбутніх фахівців цифрових технологій представлено базовими, основними та просунутими цифровими навичками. Перспективами розвитку цифрової компетентності майбутніх фахівців цифрових технологій як педагогів професійного навчання визначено: безмежний розвиток цифрової компетентності пов’язаний із перманентним творенням нових і вдосконаленням попередніх цифрових продуктів; удосконалення цифрової компетентності з урахуванням змін цифрового освітнього середовища; адаптація цифрової компетентності з огляду на організацію колаборацій; формування цифрової компетентності як засобу підвищення конкурентоздатності викладачів та студентів.uk_UA
dc.description.abstractIt has been established that, under modern conditions, the issue of reorienting contemporary vocational education teachers becomes especially important in the context of new, competitive demands on professional activity: readiness for digital transformation of the educational process; the ability to effectively use digital technologies, implement promising technologies aimed at unlocking the creative potential of each student. The urgency of the issue is driven by the priority of the immediate task of transitioning from traditional to digital education, which implies a digital transformation of higher education through the creation of a fundamentally new educational environment. It is generalised that the professional activity of future specialists in digital technologies, as vocational education teachers, has a particular specificity related to its professional and pedagogical nature. Digital competence of future specialists in digital technologies is viewed as a complex systemic quality that reflects the integration of knowledge about modern information technologies and the specifics of their application in the educational process, the ability to learn quickly, synthesise ideas from different fields, adapt, and continually improve their own teaching competences using advanced and digital technologies in teaching, as well as the ability to use applied IT products to competently design educational environments and enrich them with modern content. The content of the structural components of digital competence in future specialists in digital technologies is represented by basic, core, and advanced digital skills. Prospects for developing digital competence in future specialists in digital technologies, as vocational education teachers, include: the limitless development of digital competence associated with the ongoing creation and improvement of digital products; enhancement of digital competence taking into account changes in the digital educational environment; adaptation of digital competence in terms of organising collaboration; the formation of digital competence as a means of increasing the competitiveness of both teachers and students.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherГельветикаuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectпедагоги професійного навчанняuk_UA
dc.subjectмайбутні фахівці цифрових технологійuk_UA
dc.subjectцифрова компетентністьuk_UA
dc.subjectцифровізаціяuk_UA
dc.subjectтрансформаційні процесиuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectvocational education teachersuk_UA
dc.subjectfuture specialists in digital technologiesuk_UA
dc.subjectdigital competenceuk_UA
dc.subjectdigitalisationuk_UA
dc.subjecttransformational processesuk_UA
dc.titleАктуальність формування цифрової компетентності майбутніх фахівців цифрових технологій в умовах трансформаційних процесівuk_UA
dc.title.alternativeRelevance of Developing Digital Competence in Future Specialists in Digital Technologies Amid Transformational Processesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Franko_Petliuk_Ped_form.pdf590,1 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.