Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37251
Title: | Актуальність формування цифрової компетентності майбутніх фахівців цифрових технологій в умовах трансформаційних процесів |
Other Titles: | Relevance of Developing Digital Competence in Future Specialists in Digital Technologies Amid Transformational Processes |
Authors: | Франко, Юрій Павлович Петлюк, Олександр Володимирович |
Bibliographic description (Ukraine): | Франко Ю. П., Петлюк О. В. Актуальність формування цифрової компетентності майбутніх фахівців цифрових технологій в умовах трансформаційних процесів // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : збірник наукових праць. Запоріжжя : Гельветика, 2025. № 99. С. 181-186. DOI : https://doi.org/10.32782/1992-5786.2025.99.26 |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Гельветика |
Keywords: | професійна підготовка педагоги професійного навчання майбутні фахівці цифрових технологій цифрова компетентність цифровізація трансформаційні процеси professional training vocational education teachers future specialists in digital technologies digital competence digitalisation transformational processes |
Abstract: | Встановлено, що в сучасних умовах особливого значення набуває питання переорієнтації сучасних
педагогів професійного навчання в межах нових, конкурентоздатних вимог до професійної діяльності: готовність до цифрової трансформації освітнього процесу; здатність до ефективного використання цифрових технологій, впровадження перспективних технологій, спрямованих на розкриття
творчого потенціалу кожного студента. Актуальність проблеми зумовлена пріоритетністю невідкладного завдання переходу від традиційної освіти до цифрової, що передбачає цифрову трансформацію вищої освіти з побудовою принципово нового формату освітнього середовища. Узагальнено,
що діяльність майбутніх фахівців цифрових технологій як педагогів професійного навчання має особливу специфіку, пов’язану із професійно-педагогічним характером.
Цифрову компетентність майбутніх фахівців цифрових технологій розглянуто як складне
системну якість, що відображає інтеграцію знань про сучасні інформаційні технології та особливості їхнього застосування в освітньому процесі, вміння швидко вчитися, синтезувати ідеї з різних
галузей, здатність до адаптації, постійного вдосконалення власних педагогічних компетентностей
із застосуванням перспективних та цифрових технологій у навчанні, вмінь використання прикладних
продуктів інформаційних технологій, що дають змогу грамотно проєктувати освітнє середовище
та наповнювати його сучасним змістом. Зміст структурних компонентів цифрової компетентності майбутніх фахівців цифрових технологій представлено базовими, основними та просунутими
цифровими навичками.
Перспективами розвитку цифрової компетентності майбутніх фахівців цифрових технологій як
педагогів професійного навчання визначено: безмежний розвиток цифрової компетентності пов’язаний із перманентним творенням нових і вдосконаленням попередніх цифрових продуктів; удосконалення цифрової компетентності з урахуванням змін цифрового освітнього середовища; адаптація
цифрової компетентності з огляду на організацію колаборацій; формування цифрової компетентності як засобу підвищення конкурентоздатності викладачів та студентів. It has been established that, under modern conditions, the issue of reorienting contemporary vocational education teachers becomes especially important in the context of new, competitive demands on professional activity: readiness for digital transformation of the educational process; the ability to effectively use digital technologies, implement promising technologies aimed at unlocking the creative potential of each student. The urgency of the issue is driven by the priority of the immediate task of transitioning from traditional to digital education, which implies a digital transformation of higher education through the creation of a fundamentally new educational environment. It is generalised that the professional activity of future specialists in digital technologies, as vocational education teachers, has a particular specificity related to its professional and pedagogical nature. Digital competence of future specialists in digital technologies is viewed as a complex systemic quality that reflects the integration of knowledge about modern information technologies and the specifics of their application in the educational process, the ability to learn quickly, synthesise ideas from different fields, adapt, and continually improve their own teaching competences using advanced and digital technologies in teaching, as well as the ability to use applied IT products to competently design educational environments and enrich them with modern content. The content of the structural components of digital competence in future specialists in digital technologies is represented by basic, core, and advanced digital skills. Prospects for developing digital competence in future specialists in digital technologies, as vocational education teachers, include: the limitless development of digital competence associated with the ongoing creation and improvement of digital products; enhancement of digital competence taking into account changes in the digital educational environment; adaptation of digital competence in terms of organising collaboration; the formation of digital competence as a means of increasing the competitiveness of both teachers and students. |
URI: | http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/99-2025 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37251 |
ISSN: | 1992-5786 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Franko_Petliuk_Ped_form.pdf | 590,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.