Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37363| Название: | COMMUNICATIVE COMPETENCE IN CONTEMPORARY SOCIETY: COMPARISON OF FUNDAMENTAL MODELS |
| Другие названия: | Комунікативна компетентність у сучасному суспільстві: порівняння основних моделей |
| Авторы: | Chernii, Liudmyla Vitaliyivna Zablotska, Liubov Mykhailivna Meleshchenko, Vira Oleksandrivna |
| Библиографическое описание: | Chernii L. V., Zablotska L. M., Meleshchenko V. O. COMMUNICATIVE COMPETENCE IN CONTEMPORARY SOCIETY: COMPARISON OF FUNDAMENTAL MODELS // Вісник науки та освіти : журнал. Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія». Київ : Наукові перспективи, 2025. Вип. № 1 (31). С. 664-675. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-1(31)-664-475 |
| Дата публикации: | 2025 |
| Издательство: | Наукові перспективи |
| Ключевые слова: | communicative competence discourse linguistic competence models sociolinguistic competence комунікативна компетенція дискурс лінгвістична компетенція моделі соціолінгвістична компетенція |
| Краткий осмотр (реферат): | The article examines the evolution of the concept of
communicative competence, emphasizing its growing significance in modern
society for personal, social, and professional growth. Communicative
competence goes beyond language understanding to include the ability to adapt
to different communicative circumstances, such as intercultural, digital, and
nonverbal communication. The study analyzes significant theoretical frameworks
that have shaped our understanding of communicative competence, beginning
with Noam Chomsky's foundational work on linguistic competence, focusing on
syntax and universal grammar. Dell Hymes enlarged his view by introducing
sociolinguistic competency, focusing on the appropriateness of language use in
diverse social and cultural contexts. Canale and Swain’s model (1980) further
developed this concept by categorizing communicative competence into
grammatical, sociolinguistic, and strategic competencies, providing a more
comprehensive approach to language teaching. Later models, such as those by
Celce-Murcia et al. (1995), incorporated action competence, emphasizing not
only verbal but also non-verbal communication skills.
The article critically examines the strengths and limitations of these
models, pointing out that many traditional frameworks have missed the
importance of emotional intelligence, digital communication, and cultural
awareness. It argues for the need to integrate these modern dimensions into
communicative competence models to better reflect the complexities of communication in today’s globalized and technologically advanced world. The
article concludes by advocating for the development of more adaptable models
of contemporary communication, offering insights for both educational practice
and language assessment. Стаття досліджує еволюцію концепції комунікативної компетенції, акцентуючи увагу на її зростаючому значенні в сучасному суспільстві для особистісного, соціального та професійного розвитку. Комунікативна компетенція виходить за межі розуміння мови, включаючи здатність адаптуватися до різних комунікативних обставин, таких як міжкультурна, цифрова та невербальна комунікація. У дослідженні аналізуються основні теоретичні підходи, які формували наше розуміння комунікативної компетенції, починаючи з фундаментальної роботи Ноама Холського щодо лінгвістичної компетенції, з акцентом на синтаксисі та універсальній граматиці. Д. Хаймс розширив цю концепцію, ввівши поняття соціолінгвістичної компетенції, що зосереджує увагу на доречності використання мови в різних соціальних і культурних контекстах. Модель М. Канейла і М. Свейна (1980) далі розвинула цю ідею, поділяючи комунікативну компетенцію на граматичну, соціолінгвістичну та стратегічну компетенції, що забезпечило більш комплексний підхід до викладання мови. Пізніші моделі, такі як модель М. Целце-Мурсія та співавторів (1995), включили компетенцію дій, акцентуючи увагу не лише на вербальних, але й на невербальних комунікативних навичках. У статті критично розглядаються сильні та слабкі сторони цих моделей, зазначаючи, що багато традиційних підходів не враховують важливості емоційного інтелекту, цифрової комунікації та культурної обізнаності. Обґрунтовано необхідність інтеграції цих сучасних аспектів у моделі комунікативної компетенції, щоб краще відображати складність комунікації в умовах глобалізованого та технологічно розвиненого світу. У висновку статті йдеться про необхідність розробки більш адаптивних моделей, які відповідатимуть реаліям сучасної комунікації, пропонуючи цінні ідеї для освітньої практики та оцінювання мовних навичок. |
| URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/19571 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37363 |
| ISSN: | 2786-6165 |
| Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
| Файл | Описание | Размер | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Chernii_Zablotska_Meleshko_Visnuk.pdf | 675,68 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.