Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37520| Название: | Relationship between Stressors and Students’ Academic Achievements with mediation of coping strategies: à Survey of Gomal University, Khyber Pakhtun Khwa, Pakistan |
| Другие названия: | Зв'язок між стресорами та академічними досягненнями студентів з посередництвом стратегій подолання: опитування Гомальського університету, Хайбер-Пахтунхва, Пакистан |
| Авторы: | Khan, Muhammad Faheem Noor, Safia |
| Библиографическое описание: | Faheem Khan, Safia Noor Relationship between Stressors and Students’ Academic Achievements with mediation of coping strategies: à Survey of Gomal University, Khyber Pakhtun Khwa, Pakistan // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2025. Vol. 12. No. 3. P. 499-507. DOI : 10.25128/2520-6230.25.3.17 |
| Дата публикации: | 2025 |
| Издательство: | Vektor |
| Ключевые слова: | stressors academic achievement coping strategies стресори академічні досягнення стратегії подолання |
| Краткий осмотр (реферат): | The current study focuses on the relationship between stressors and academic achievement of students with the mediating of coping strategies. Students of Gomal University Dera Ismail Khan (D.I.K) were participated in the study. A sample of 389 students was selected through stratified sampling method. A self-developed questionnaire was distributed among the students for data collection. Regression techniques and Hayes (2015) process macro was used for mediation analysis. The result of the study indicates that coping strategies partially mediates in the association between stressors and students’ academic performance. Це дослідження зосереджено на зв'язку між стресорами та академічними досягненнями студентів з посередництвом стратегій подолання. У дослідженні взяли участь студенти Гомальського університету Дера Ісмаїл Хан (D.I.K). Вибірка з 389 студентів була відібрана методом стратифікованої вибірки. Для збору даних серед студентів було розповсюджено самостійно розроблену анкету. Для аналізу посередництва використовувалися методи регресії та макропроцес Хейса (2015). Результати дослідження показують, що стратегії подолання частково опосередковують зв'язок між стресорами та академічною успішністю студентів. |
| URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://journals.uran.ua/swe/issue/view/19826 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37520 |
| ISSN: | 2520-6230 2520-6451 |
| Располагается в коллекциях: | Social Work and Education Vol. 12. No. 3 (2025) |
Файлы этого ресурса:
| Файл | Описание | Размер | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 2_Khan.pdf | 746,98 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.