Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37567
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorПоліщук, Віра Аркадіївна-
dc.contributor.authorЦегельник, Тетяна Миколаївна-
dc.contributor.authorЧайковська, Ганна Богданівна-
dc.contributor.authorМалик, Наталія-
dc.date.accessioned2025-12-02T09:41:08Z-
dc.date.available2025-12-02T09:41:08Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationПоліщук В., Цегельник Т., Чайковська Г., Малик Н. Основні чинники сенсорної інтеграції дітей з розладами аутистичного спектра в умовах закладу дошкільної освіти // Освіта. Інноватика. Практика. Рівне, 2025. Том 13. № 7. С. 97-103. DOI : https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol13i7-014uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37567-
dc.description.abstractВ статті обґрунтовано основні чинники сенсорної інтеграції дітей з розладами аутистичного спектра в умовах закладу дошкільної освіти. Показано, що у процесі сенсорної інтеграції дітей з аутизмом в умовах закладу дошкільної освіти важливу роль відіграють як індивідуально-психологічні, так і організаційні чинники. Виявлено, що індивідуальні чинники (унікальні особливості сенсорної чутливості, порушення сенсорної обробки, взаємодія між сенсорами, рухова координація, а також схильність до сенсорного перевантаження) вимагають специфічного підходу в навчанні та вихованні дитини з розладом аутистичного спектра. Описано, що успішній сенсорній інтеграції дітей з розладами аутистичного спектра сприяють організаційні чинники (соціальна взаємодія, емоційна підтримка, адаптоване освітнє середовище, підготовка кваліфікованих педагогів та індивідуалізація). Визначено, що підтримка з боку вихователів та однолітків сприяє емоційному комфорту дитини з аутизмом, полегшуючи її здатність до соціальної адаптації, а створення структурованого й безпечного освітнього середовища дає змогу зосередитися на розвитку сенсорних навичок. Визначено необхідність врахування педагогами рівня чутливості до стимулів кожної дитини та забезпечення індивідуального підходу для зниження у неї стресу та тривоги, що виникають через сенсорні перевантаження. Важливою умовою ефективної сенсорної інтеграції дітей з розладами аутистичного спектра в умовах закладу дошкільної освіти визначено підвищення кваліфікації педагогічного персоналу. З’ясовано, що врахування виокремлених сприяє створенню сприятливих умов для розвитку дітей з розладами аутистичного спектра, що забезпечує їх успішну адаптацію та розвиток сенсорних навичок. Перспективами подальшого дослідження визначено підготовку вихователів до сенсорної інтеграції дітей з розладами аутистичного спектра в умовах закладу дошкільної освіти.uk_UA
dc.description.abstractThe article substantiates the main factors of sensory integration of children with autism spectrum disorders in preschool education institutions. It is shown that both individual psychological and organisational factors play an important role in the process of sensory integration of children with autism in preschool education. It has been found that individual factors (unique features of sensory sensitivity, sensory processing disorders, interaction between sensors, motor coordination, and a tendency to sensory overload) require a specific approach to the education and upbringing of a child with autism spectrum disorder. It is described that organisational factors (social interaction, emotional support, adapted educational environment, training of qualified teachers, and individualisation) also contribute to the successful sensory integration of children with autism spectrum disorders. It has been determined that support from caregivers and peers contributes to the emotional comfort of a child with autism, facilitating their ability to socially adapt, and the creation of a structured and safe educational environment allows children with autism to focus on the development of sensory skills. The article identifies the need for teachers to take into account the level of sensitivity to stimuli of each child and provide an individual approach to reduce stress and anxiety arising from sensory overload. An important condition for the effective sensory integration of children with autism spectrum disorders in preschool education is the advanced training of teaching staff. It is proven that taking into account the identified factors will create favourable conditions for the development of children with autism spectrum disorders, which will ensure their successful adaptation and development of sensory skills. Prospects for further research are the training of educators for the sensory integration of children with autism spectrum disorders in the conditions of preschool education.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectсенсорна сфераuk_UA
dc.subjectсенсорний розвитокuk_UA
dc.subjectсенсорний стимулuk_UA
dc.subjectсенсорна інформаціяuk_UA
dc.subjectсенсорна чутливістьuk_UA
dc.subjectоргани чуттяuk_UA
dc.subjectсенсорна інтеграціяuk_UA
dc.subjectрозлад аутистичного спектраuk_UA
dc.subjectдіти дошкільного вікуuk_UA
dc.subjectзаклад дошкільної освітиuk_UA
dc.subjectsensory sphereuk_UA
dc.subjectsensory developmentuk_UA
dc.subjectsensory stimulusuk_UA
dc.subjectsensory informationuk_UA
dc.subjectsensory sensitivityuk_UA
dc.subjectsensory organsuk_UA
dc.subjectsensory integrationuk_UA
dc.subjectautism spectrum disorderuk_UA
dc.subjectpreschool childrenuk_UA
dc.subjectpreschool education institutionuk_UA
dc.titleОсновні чинники сенсорної інтеграції дітей з розладами аутистичного спектра в умовах закладу дошкільної освітиuk_UA
dc.title.alternativeThe main factors of sensory integration of children with autism spectrum disorders in preschool educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Polishchuk_Tsehelnyk_Chaikovska_Malyk_Osnovni.pdf410,95 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.