Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37570
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorПуйо, Ольга Ігорівна-
dc.contributor.authorШпак, Марія Мирославівна-
dc.contributor.authorЧайковська, Ганна Богданівна-
dc.date.accessioned2025-12-02T10:19:12Z-
dc.date.available2025-12-02T10:19:12Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationПуйо О. І., Шпак М. М., Чайковська Г. Б. Вплив сенсорно збагаченого предметно-ігрового середовища на формування особистості дошкільника // Педагогічний альманах : збірник наукових праць. Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2025. Вип. 58. С. 35-42. DOI : https://doi.org/10.37915/pa.vi58.628uk_UA
dc.identifier.issn2616-5597-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37570-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано сучасні підходи до організації сенсорно збагаченого предметно-ігрового середовища в контексті розвитку дошкільної освіти в Україні та у світі. Розкрито вплив сенсорно збагаченого предметно-ігрового середовища як чинника гармонійного розвитку і становлення особистості дошкільника в умовах глобалізації. Особливу увагу приділено впливу педагогічних підходів Марії Монтессорі та «Реджіо Емілія» на формування ключових компетентностей дитини дошкільного віку: естетичних, комунікативних, предметно-практичних, сенсорно-пізнавальних і художньо-творчих. Доведено вплив сенсорного наповнення предметно-ігрового середовища на розвиток моторики, мовлення, емоційної сфери та критичного мислення дошкільників; активізацію пізнавальних процесів у зростанні мотивації до пізнання нового в навколишньому середовищі за умови гармонійної організації сенсорно збагаченого предметно-ігрового середовища для дітей дошкільного віку. У дослідженні висвітлено основні принципи побудови якісного предметно-ігрового простору для дітей дошкільного віку згідно з міжнародною методикою ECERS-3 (Early Childhood Environment Rating Scale – Third Edition), що дозволяє здійснювати комплексне оцінювання умов освітнього середовища загалом і предметно-ігрового середовища зокрема. Окреслено особливості інтеграції сенсорних матеріалів, зон активності та візуально-естетичного оформлення простору в сучасних закладах дошкільної освіти. Представлено педагогічні умови, що сприяють ефективному використанню сенсорно збагаченого середовища для реалізації завдань особистісного розвитку дитини дошкільного віку. Зроблено висновок про потребу системного підходу до створення предметно-ігрового середовища, яке відповідає віковим потребам дітей, сприяє їхній самостійності, креативності, позитивній соціалізації та емоційному благополуччю.uk_UA
dc.description.abstractThe article analyzes modern approaches to organizing a sensory-rich subject-play environment in the context of the development of preschool education in Ukraine and worldwide. The influence of a sensory-rich subject-play environment as a factor in the harmonious development and formation of a preschooler's personality in the context of globalization is revealed. Particular attention is paid to the influence of pedagogical approaches by Maria Montessori and Reggio Emilia on the formation of key competencies in preschool children: aesthetic, communicative, subject-practical, sensory-cognitive, and artistic-creative. The influence of the sensory content of the subject-play environment on the development of motor skills, speech, emotional sphere, and critical thinking of preschoolers is proven; the activation of cognitive processes and an increase in motivation for learning new things in the surrounding environment, provided there is a harmonious organization of a sensory-rich subject-play environment for preschool children. The study highlights the main principles of building a quality subject-play space for preschool children according to the international methodology ECERS-3 (Early Childhood Environment Rating Scale – Third Edition), which allows for a comprehensive assessment of the conditions of the educational environment in general and the subject-play environment in particular. The features of integrating sensory materials, activity zones, and visually aesthetic space design in modern preschool educational institutions are outlined. Pedagogical conditions that contribute to the effective use of a sensory-rich environment for the realization of tasks of personal development of a preschool child are presented. A conclusion is made about the necessity of a systematic approach to creating a subject-play environment that meets the age-related needs of children, promotes their independence, creativity, positive socialization, and emotional well-being.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»uk_UA
dc.subjectсенсорно збагачене середовищеuk_UA
dc.subjectпредметно-ігрове середовищеuk_UA
dc.subjectпедагогіка Марії Монтессоріuk_UA
dc.subjectРеджіо-підхідuk_UA
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UA
dc.subjectЕCERS-3uk_UA
dc.subjectігрова діяльністьuk_UA
dc.subjectособистісний розвитокuk_UA
dc.subjectsensory-rich environmentuk_UA
dc.subjectsubject-play environmentuk_UA
dc.subjectMaria Montessori pedagogyuk_UA
dc.subjectReggio approachuk_UA
dc.subjectcompetency-based approachuk_UA
dc.subjectECERS-3uk_UA
dc.subjectplay activityuk_UA
dc.subjectpersonal developmentuk_UA
dc.titleВплив сенсорно збагаченого предметно-ігрового середовища на формування особистості дошкільникаuk_UA
dc.title.alternativeTHE INFLUENCE OF A SENSORY-RICH SUBJECT-PLAY ENVIRONMENT ON THE FORMATION OF A PRESCHOOLER'S PERSONALITYuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Puio_Shpak_Chaikovska_The_influence.pdf1,05 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.