Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37571
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorШевчик, Любов Омелянівна-
dc.contributor.authorБоднар, Оксана Степанівна-
dc.contributor.authorШевчик, Б. В.-
dc.date.accessioned2025-12-02T10:29:37Z-
dc.date.available2025-12-02T10:29:37Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationШевчик Л. О., Боднар О. С., Шевчик Б. В. Окреслення базових системотвірних та інтегрувальних процесів освіти для сталого розвитку // Педагогічний альманах : збірник наукових праць. Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2025. Вип. 58. С. 92-99. DOI : https://doi.org/10.37915/pa.vi58.632uk_UA
dc.identifier.issn2616-5597-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37571-
dc.description.abstractУ статті встановлено системотвірну, світоглядну роль екологічного навчання та екологічного виховання як базового елементу стратегії освіти для екологічно збалансованого (сталого) розвитку. У практиці підготовки фахівців різних освітніх галузей аргументовано роль екологічного імперативу та екологічної парадигми, здатних обмежити негативний вплив антропогенної діяльності в навколишньому природному середовищі, забезпечити вирішення екологічних завдань різного масштабу, допомогти усвідомити наявність загрози, знати шляхи її попередження й бути готовими до адекватних дій. Обґрунтовано значення системи екологічного навчання та екологічного виховання для забезпечення формування фундаментальних екологічних знань, умінь і навичок, систематизації поглядів на реальний світ, природне та соціальне оточення людини в ньому, осмислення її життєвої орієнтації та усталення переконань, гарантування розвитку екологічного мислення, свідомості та культури і, як наслідок, – формування екологічного світогляду. Доведено, що система екологічного навчання та екологічного виховання, будучи базовим елементом стратегії освіти для сталого розвитку, виконує інтеграційну роль у цій системі та, спираючись на державне законодавче забезпечення, є основним чинником екологізації державної політики України, спрямованої на лобіювання національного інтересу у сфері екологічної безпеки громадян і раційного природокористування. У той же час, згідно із міжнародними вимогами, екологічна політика збалансованого екологічно безпечного розвитку генерує вихідну ідеєю та методологічну основу розвитку природоохоронного виховання та освіти в Україні.uk_UA
dc.description.abstractThe article substantiates the system-forming worldview role of environmental education and environmental upbringing as a fundamental element of the education strategy for environmentally balanced (sustainable) development. In the practice of training specialists in various educational fields, it is substantiated that the ecological imperative and the environmental paradigm provide the ability to regulate anthropogenic activities in the environment, ensure the solution of environmental problems of various scales, realize the existence of a threat, know the ways to prevent it, and be ready to take adequate actions. The investigation argues the importance of the system of environmental education and environmental upbringing for ensuring the formation of fundamental environmental knowledge, skills and abilities, systematizing the views on the real world, the natural and social environment of a person in it, comprehending his or her life orientation and establishment of beliefs, guaranteeing the development of environmental thinking, consciousness and culture and, as a result, forming an environmental worldview. It has been proved that the system of environmental education and environmental upbringing, which is a basic element of the strategy of education for sustainable development, plays an integrating role in this system and, based on the state legislative support, is the main factor in the greening of the state policy of Ukraine aimed at lobbying the national interest in the field of environmental safety of citizens and rational environmental management. At the same time, following international requirements, the environmental policy of balanced environmentally safe development generates the initial idea and methodological basis for the development of environmental education and upbringing in Ukraine.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»uk_UA
dc.subjectімперативuk_UA
dc.subjectпарадигмаuk_UA
dc.subjectосвіта для сталого розвиткуuk_UA
dc.subjectекологічна освітаuk_UA
dc.subjectекологічне вихованняuk_UA
dc.subjectекологічна культураuk_UA
dc.subjectекологічна політикаuk_UA
dc.subjectimperativeuk_UA
dc.subjectparadigmuk_UA
dc.subjecteducation for sustainable developmentuk_UA
dc.subjectenvironmental educationuk_UA
dc.subjectenvironmental upbringinguk_UA
dc.subjectenvironmental cultureuk_UA
dc.subjectenvironmental policyuk_UA
dc.titleОкреслення базових системотвірних та інтегрувальних процесів освіти для сталого розвиткуuk_UA
dc.title.alternativeOUTLINING BASIC SYSTEM-FORMING AND INTEGRATING PROCESSES OF EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENTuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті (міжфакультетні)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Shevchyk_Bodnar_Shevchyk_Outlining.pdf992,86 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.