Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37600
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorВодяна, Валентина Олександрівна-
dc.contributor.authorБаньковський, Анатолій Михайлович-
dc.contributor.authorПришляк, Оксана Володимирівна-
dc.date.accessioned2025-12-03T09:25:24Z-
dc.date.available2025-12-03T09:25:24Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationВодяна В. О., Баньковський А. М., Пришляк О. В. Українська авторська пісня для дітей як інструмент патріотичного виховання молодших школярів: теоретико-методичний аспект // Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія»,Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія») : журнал. Київ : Наукові перспективи, 2025. № 10 (40). С. 1388-1398. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-10(40)-1388-1398uk_UA
dc.identifier.issn2786-6165-
dc.identifier.urihttps://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/31202-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37600-
dc.description.abstractУ статті розглянуто українську авторську пісню для дітей як ефективний засіб патріотичного виховання молодших школярів у контексті сучасного освітнього середовища. Актуальність дослідження зумовлена потребою формування в дітей стійких національно-патріотичних почуттів, любові до Батьківщини, мови й культури засобами мистецтва, що мають емоційно-естетичний вплив. Пісня, як синтез музичного, поетичного та образно-емоційного компонентів, розглядається як важливий педаго- гічний інструмент, здатний формувати ціннісно-світоглядні орієнтації особистості. У роботі уточнено зміст понять «українська авторська пісня для дітей» та «патріотичне виховання молодших школярів», визначено основні функції дитячої авторської пісні – виховну, естетичну, комунікативну та емоційно- психологічну. Показано, що на відміну від народної, авторська пісня створюється з урахуванням вікових та психофізіологічних особливостей учнів початкової школи, відзначається доступністю мелодики, виразністю тексту, педагогічною доцільністю та тематичною спрямованістю. Розкрито жанрово-тематичні напрями авторських пісень патріотичного змісту – твори про любов до рідного краю, родини, природи; пісні героїко-виховного спрямування; композиції з ігровими, пізнавальними та морально- ціннісними елементами. Зазначено, що українська авторська пісня для дітей має значний художньо-педагогічний потенціал, оскільки сприяє розвитку емоційної культури, пробудженню почуття гордості за свій народ і державу, усвідомленню належності до української спільноти. Особлива увага приділена ролі вчителя у доборі, інтерпретації та виконанні авторських пісень для дітей, адже саме педагог забезпечує розкриття їхнього змісту й виховного потенціалу. У статті розкрито теоретичні засади інтеграції художнього, емоційно- ціннісного та пізнавального компонентів у процес формування патріотич- них орієнтацій учнів. З методичної точки зору обґрунтовано доцільність добору пісенного репертуару за критеріями тематичної актуальності, доступності, емоційної насиченості та естетичної виразності. Запропоновано приклади організації навчально-виховного процесу з використанням авторських пісень для дітей у різних формах діяльності: колективному співі, слуханні, інсценуванні, творчій імпровізації. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку авторської пісенної творчості для дітей патріотичного спрямування, серед яких: поєднання традиційних народних мотивів із сучасними музичними стилями, використання цифрових ресурсів і мультимедійних форматів (караоке, анімаційні кліпи, відео-проєкти), залучення дітей до конкурсів і фестивалів патріотичної пісні. Показано, що інноваційні форми подачі музичного матеріалу сприяють підвищенню мотивації школярів, розширенню їхнього худож- нього досвіду, інтеграції національних цінностей у сучасне освітнє середовище. Зроблено висновок, що систематичне використання українських авторських пісень для дітей у навчально-виховному процесі початкової школи сприяє формуванню духовно багатої, національно свідомої особис- тості, розвитку емоційного інтелекту, музичної культури та громадянської активності молодших школярів. Авторська пісня для дітей розглядається як важливий чинник патріотичного виховання, який поєднує виховний, естетичний та комунікативний потенціали мистецтва, забезпечуючи гармонійне поєднання національної традиції й сучасної педагогічної практики.uk_UA
dc.description.abstractThe article explores the Ukrainian authorial song for children as an effective means of patriotic education for primary school pupils within the modern educational environment. The relevance of the study is conditioned by the need to foster in children stable national-patriotic feelings, love for their homeland, language, and culture through emotionally rich and aesthetically engaging artistic means. The song, as a synthesis of musical, poetic, and imaginative-emotional components, is considered a significant pedagogical instrument capable of shaping a child’s system of value-based and worldview orientations. The study clarifies the concepts of «Ukrainian authorial song for children» and «patriotic education of primary school pupils», defining the main functions of authorial songs – educational, aesthetic, communicative, and emotionalpsychological. It emphasizes that, unlike folk songs, authorial songs are created with consideration of children’s age-specific and psychophysiological features, characterized by melodic simplicity, clear structure, expressive text, and pedagogical purpose. The paper identifies the main thematic directions of patriotic authorial songs – works about love for the homeland, family, and nature; songs of heroic or moral character; compositions with playful and cognitive elements. It is highlighted that Ukrainian authorial songs for children possess substantial artistic and pedagogical potential, as they contribute to the development of emotional intelligence, aesthetic perception, and patriotic consciousness, while fostering pride in national identity. The teacher’s role is viewed as crucial in the process of selecting, interpreting, and performing such songs, ensuring their meaningful and educational effectiveness. The article reveals the theoretical foundations of integrating artistic, emotional-value, and cognitive components in the process of forming pupils’ patriotic orientations. From a methodological perspective, it substantiates the criteria for selecting repertoire according to thematic relevance, accessibility, and emotional richness, and suggests various forms of implementation – group singing, listening, dramatization, and creative interpretation of musical material. Modern trends in the development of children’s patriotic songs are analyzed, including the combination of traditional Ukrainian motifs with contemporary musical styles, the use of digital media and multimedia resources (karaoke, animation, video projects), and the active involvement of children in patriotic song contests and festivals. These innovative approaches expand pupils’ artistic experience, enhance motivation, and integrate national values into modern education. It is concluded that the systematic use of Ukrainian authorial songs for children in the educational process of primary school promotes the formation of a spiritually rich, nationally conscious, and emotionally developed personality. Authorial children’s song functions as an important tool of patriotic and aesthetic education that harmoniously unites national traditions with contemporary pedagogical practices, contributing to civic awareness and the musical culture of the younger generation.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаукові перспективиuk_UA
dc.subjectпочаткова освітаuk_UA
dc.subjectмузичне мистецтвоuk_UA
dc.subjectукраїнська авторська пісня для дітейuk_UA
dc.subjectпатріотичне вихованняuk_UA
dc.subjectнаціональна ідентичністьuk_UA
dc.subjectестетичний розвитокuk_UA
dc.subjectхудожньо-педагогічний потенціалuk_UA
dc.subjectprimary educationuk_UA
dc.subjectmusical artuk_UA
dc.subjectUkrainian authorial song for childrenuk_UA
dc.subjectpatriotic educationuk_UA
dc.subjectnational identityuk_UA
dc.subjectaesthetic developmentuk_UA
dc.subjectartistic and pedagogical potentialuk_UA
dc.titleУкраїнська авторська пісня для дітей як інструмент патріотичного виховання молодших школярів: теоретико-методичний аспектuk_UA
dc.title.alternativeUKRAINIAN AUTHORIAL SONG FOR CHILDREN AS A TOOL FOR PATRIOTIC EDUCATION OF PRIMARY SCHOOL PUPILS: THEORETICAL AND METHODOLOGICAL ASPECTuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Статті (міжфакультетні)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Vodiana_Bankovskyi_Pryshliak.pdf3,12 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.