Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37622
Назва: Сексуальне виховання як складова соціально-психологічного благополуччя особистості
Інші назви: SEXUAL EDUCATION AS A COMPONENT OF AN INDIVIDUAL’S SOCIO-PSYCHOLOGICAL WELL-BEING
Автори: Сайко, Наталія
Бацман, Ольга
Бібліографічний опис: Сайко Н., Бацман О. Сексуальне виховання як складова соціально-психологічного благополуччя особистості // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2025. Vol. 12. No. 2. P. 393-402. DOI : 10.25128/2520-6230.25.3.8
Дата публікації: 2025
Видавництво: Vektor
Ключові слова: сексуальність
сексуальне виховання
соціальне благополуччя
психологічне благополуччя
оптимістичний світогляд
задоволеність життям
морально-етичні норми
sexuality
sexual education
social well-being
psychological well-being
optimistic worldview
life satisfaction
moral and ethical norms
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано взаємовплив сексуального виховання та соціально-психологічного благополуччя особистості. На основі аналізу наукових досліджень з проблеми організації сексуального виховання зроблено висновок про єдність позицій науковців щодо важливості і необхідності цілеспрямованої організації сексуального виховання особистості. Водночас більшість робіт присвячено підлітковій аудиторії, оскільки, у зв’язку з віковими особливостями, вона вважається сенситивною для сприйняття інформації про сексуальні стосунки, залишаючи поза увагою проблему недостатньої сексуальної підготовки дорослих. Як зазначають дослідники, дорослі часто не володіють належними знаннями, що ускладнює якісну комунікацію на цю тему в родині. Крім того, було встановлено недостатню розробленість у наукових дослідженнях проблеми впливу сексуального виховання на формування соціально-психологічного благополуччя особистості. Обґрунтовано основні складові сексуального виховання, що мають безпосередній вплив на соціально-психологічне благополуччя особистості. А саме: формування оптимістичної позиції особистості методом керованого оптимізму; створення особистістю комфортного для себе соціального середовища, тобто соціального благополуччя; формування психологічної стійкості щодо негативних впливів соціуму (психологічне благополуччя); піклування про матеріальні умови, в яких функціонує особистість (матеріальне благополуччя); фокусування особистості на загальній задоволеності життям, що включає задоволеність соціальним статусом та суспільством; усвідомлене дотримання морально-етичних суспільних норм поведінки, що забезпечить свободу особистості у філософському розумінні цього поняття; засвоєння спеціальних знань про сексуальне життя. Проаналізовано результати дослідження, мета якого визначення рівня обізнаності студентської молоді щодо впливу сексуального виховання на соціально-психологічне благополуччя особистості.
This article explores the relationship between sexual education and an individual’s socio-psychological well-being. A review of existing research reveals a broad scientific consensus on the importance and necessity of purposefully organized sexual education. However, most studies focus on teenage audience due to their age-specific sensitivity to information about sexual relations, while insufficient attention is paid to the sexual awareness of adults. Scholars emphasize that adults often lack the necessary knowledge, which complicates open, meaningful communication about sexuality within the family context. Furthermore, the impact of sexual education on the formation of socio-psychological well-being remains under-researched. The article identifies key components of sexual education that influence socio-psychological well-being. These include the development of an optimistic personal outlook through learned optimism; the creation of a socially supportive environment (social well-being); the enhancement of resilience to negative social influences (psychological well-being); attention to one’s material conditions (material well-being); the pursuit of overall life satisfaction, including contentment with social status and society; adherence to moral and ethical behavioral norms, which supports personal freedom in a philosophical sense; and acquiring specialized knowledge regarding sexual life. The article also presents the results of a study conducted among university students aimed at assessing their awareness of the influence of sexual education on socio-psychological well-being.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://journals.uran.ua/swe/issue/view/19826
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37622
ISSN: 2520-6230
2520-6451
Розташовується у зібраннях:Social Work and Education Vol. 12. No. 3 (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
8_Sajko.pdf522,19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.