Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37624
Назва: Підготовка майбутніх соціальних працівників до волонтерської діяльності
Інші назви: TRAINING OF FUTURE SOCIAL WORKERS FOR VOLUNTEER ACTIVITIES
Автори: Кравченко, Оксана
Коляда, Наталія
Гончар, Інна
Бібліографічний опис: Кравченко О., Коляда Н., Гончар І. Підготовка майбутніх соціальних працівників до волонтерської діяльності // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2025. Vol. 12. No. 2. P. 332-343. DOI : 10.25128/2520-6230.25.3.3
Дата публікації: 2025
Видавництво: Vektor
Ключові слова: волонтерська діяльність
заклади вищої освіти
студенти
соціальна робота
внутрішньо переміщені особи
гуманітарна допомога
психологічна підтримка
Збройні сили України
воєнний стан
громадянська відповідальність
volunteer activities
higher education institutions
students
social work
internally displaced persons
humanitarian aid
psychological support
Armed Forces of Ukraine
martial law
civic responsibility
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено роль волонтерської діяльності у закладах вищої освіти України в умовах повномасштабної війни, розпочатої Російською Федерацією 24 лютого 2022 року. Висвітлено основні напрями та форми залучення університетських спільнот – студентів, викладачів, співробітників і випускників – до волонтерських ініціатив, спрямованих на підтримку Збройних сил України, внутрішньо переміщених осіб та постраждалих громад. Проаналізовано досвід чотирьох закладів вищої освіти: Волинського національного університету імені Лесі Українки, Донецького національного університету імені Василя Стуса, Національного університету «Острозька академія» та Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого. Визначено дві моделі організації волонтерської роботи у ЗВО – централізовану (через створення гуманітарних та волонтерських центрів і штабів) та децентралізовану (на рівні факультетів і студентських груп). Особливу увагу приділено діяльності Волонтерського центру НаУОА та Гуманітарного штабу НЮУ, які координують збір і розподіл гуманітарної та мілітарної допомоги, взаємодіють із громадськими, благодійними й міжнародними організаціями. Розкрито значення ініціатив, спрямованих на психологічну підтримку студентів, викладачів, військових і переселенців, включно із залученням іноземних фахівців та онлайн-консультацій. Доведено, що волонтерство у ЗВО сприяє формуванню професійних компетентностей майбутніх соціальних працівників, розвитку соціальної відповідальності, стійкості до кризових ситуацій і зміцненню демократичних цінностей у суспільстві. Результати дослідження можуть бути використані для удосконалення системи підготовки фахівців соціальної сфери та інтеграції волонтерських практик у виховну роботу університетів.
In the article, the role of volunteer activities in higher education institutions in Ukraine is explored in the context of the full-scale war started by the Russian Federation on February 24, 2022. The main directions and forms of involvement of university communities - students, teachers, staff, and alumni - in volunteer initiatives aimed at supporting the Armed Forces of Ukraine, internally displaced persons, and affected communities are highlighted. The experience of four higher education institutions is analyzed: Volyn National University named after Lesya Ukrainka, Donetsk National University named after Vasyl Stus, National University 'Ostroh Academy,' and Yaroslav Mudryi National Law University. Two models of organizing volunteer work in higher education institutions have been identified: a centralized model (through the creation of humanitarian and volunteer centers and headquarters) and a decentralized model (at the level of faculties and student groups). Special attention is given to the activities of the Volunteer Center at NaUOA and the Humanitarian Headquarters at NYU, which coordinate the collection and distribution of humanitarian and military aid, interact with public, charitable, and international organizations. The significance of initiatives aimed at providing psychological support to students, teachers, military personnel, and internally displaced persons is highlighted, including the involvement of foreign specialists and online consultations. It is proven that volunteering in higher education institutions contributes to the formation of professional competencies of future social workers, the development of social responsibility, resilience to crisis situations, and the strengthening of democratic values in society. The research results can be used to improve the training system for social sector specialists and to integrate volunteer practices into the educational activities of universities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://journals.uran.ua/swe/issue/view/19826
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37624
ISSN: 2520-6230
2520-6451
Розташовується у зібраннях:Social Work and Education Vol. 12. No. 3 (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9_Kravchenko.pdf391,95 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.