Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37636| Название: | Соціальна підтримка людей з порушеннями слуху у громаді |
| Другие названия: | SOCIAL SUPPORT FOR PEOPLE WITH HEARING IMPAIRMENTS IN THE COMMUNITY |
| Авторы: | Кравченко, Оксана Саранча, Ірина Войтовська, Алла Дзиговський, Андрій |
| Библиографическое описание: | Кравченко О., Саранча І., Войтовська А., Дзиговський А. Соціальна підтримка людей з порушеннями слуху у громаді // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2025. Vol. 12. No. 2. P. 375-384. DOI: 10.25128/2520-6230.25.3.6 |
| Дата публикации: | 2025 |
| Издательство: | Vektor |
| Ключевые слова: | гендерні стереотипи насильство щодо жінок віктимблеймінг патріархальні норми гендерна рівність соціальна робота міждисциплінарний підхід social work social inclusion people with hearing impairments mentors volunteers project |
| Краткий осмотр (реферат): | У статті розглядається одна з найгостріших соціальних проблем сучасності – насильство щодо жінок у контексті гендерних стереотипів, що глибоко вкорінені у культурі, суспільній свідомості та повсякденних практиках. Підкреслено, що попри формальні здобутки у сфері прав людини, включаючи оновлення законодавства й активізацію міжнародних ініціатив, у багатьох суспільствах, зокрема в Україні, зберігається висока толерантність до гендерно зумовленого насильства. Особливу увагу приділено соціальній природі гендерних стереотипів, які формуються і відтворюються через інститути сім’ї, освіти, медіа, релігії та культури. Проаналізовано типи стереотипів – побутові, професійні, поведінкові, тілесні та статусні – їхній вплив на формування уявлень про «нормальну» жіночу поведінку та роль у легітимації насильства.
Стаття базується на міждисциплінарному підході, поєднуючи соціологічні, психологічні, культурологічні та правові перспективи. Розглядаються механізми інтерналізації стереотипів, феномен віктимблеймінгу, роль масової культури й традиційних наративів у нормалізації агресії щодо жінок. Особливий акцент зроблено на постконфліктному контексті України: війна посилила вразливість жінок до різних форм насильства, зумовила поглиблення економічної та соціальної залежності, ускладнила доступ до допомоги. Підтверджено, що насильство щодо жінок має системний характер і потребує комплексного підходу до запобігання й реагування.
У статті представлено сучасні моделі соціальної роботи з жінками, які зазнали насильства, наголошено на важливості індивідуалізованого підходу, багатопрофільного супроводу, роботи з родиною та агресором, а також гендерної просвіти у громадах. Описано ефективні практики, зокрема кампанії проти насильства, профілактичні програми в освітніх закладах, діяльність кризових центрів. Аргументовано, що лише міжсекторальна взаємодія – за участі соціальних працівників, освітян, правоохоронців, громадських організацій та медіа – здатна забезпечити системну протидію гендерно зумовленому насильству. Стаття підкреслює стратегічну важливість боротьби з гендерними стереотипами як умови для побудови інклюзивного та безпечного суспільства. The article summarizes the experience of implementing a social project supported by the Abilis Foundation, titled «Support for Mentors from Among People with Hearing Impairments». The project enabled social inclusion for individuals with hearing impairments, providing them with new knowledge and practical experience to foster active engagement through education, the development of personal strengths, social skills formation, and motivation for social change within the community. Thanks to the project, people with hearing impairments have acquired the status of active participants in public life and agents of change for others with similar challenges, acting as motivators in generating creative ideas to improve quality of life and enhance safety under wartime conditions. The expansion of the mentor network and the improvement of mentor qualifications proved timely and appropriate. This was achieved through regular training sessions and seminars for new mentors, the use of online platforms, and the organization of outreach roundtables to facilitate experience-sharing between communities. Noteworthy is the creation and implementation of educational programs aimed at developing financial literacy, leadership skills, stress management, and civic initiative among individuals with hearing impairments. Efforts were also made to improve communication for people with hearing impairments through the implementation of information and social service access technologies, as well as training activities on how to use these technologies. The project also strengthened cross-sectoral cooperation through meetings and webinars with representatives of NGOs, local authorities, and educational institutions, promoting experience exchange, best practices, and the organization of joint projects and initiatives. |
| URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://journals.uran.ua/swe/issue/view/19826 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37636 |
| ISSN: | 2520-6230 2520-6451 |
| Располагается в коллекциях: | Social Work and Education Vol. 12. No. 3 (2025) |
Файлы этого ресурса:
| Файл | Описание | Размер | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 17_Kravchenko.pdf | 535,61 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.