Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37641
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСтолярик Ольга-
dc.date.accessioned2025-12-03T12:54:59Z-
dc.date.available2025-12-03T12:54:59Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationСтолярик О. Переосмислення соціальної роботи через призму травмоінформованості // Social Work and Education. Ternopil : Vector, 2025. Vol. 12. No. 2. P. 424-443. DOI : 10.25128/2520-6230.25.3.11uk_UA
dc.identifier.issn2520-6230-
dc.identifier.issn2520-6451-
dc.identifier.urihttps://journals.uran.ua/swe/issue/view/19826-
dc.identifier.urihttp://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/37641-
dc.description.abstractУ статті здійснено критичний аналіз травмоінформованої практики у сфері соціальної роботи, зокрема в контексті українських соціокультурних трансформацій. Травмоінформована практика розглядається не лише як інструмент професійної взаємодії, а як етична та філософська рамка, що змінює парадигму допомоги: від патерналістського до партнерського, від реактивного до проактивного підходу. Зосереджено увагу на шести ключових принципах ТІП – безпеці, прозорості, співпраці, виборі, культурній чутливості та розширенні можливостей – і їхній локальній інтерпретації в умовах пострадянського і військового досвіду України. Наукова розвідка піддає критичному осмисленню універсальні принципи травмоінформованої практики, підкреслюючи необхідність їх локалізованої інтерпретації в умовах локального контексту, а травмоінформовану практику розглядає не лише як набір інтервенцій, а як етичну парадигму, що трансформує уявлення про допомогу, владу, ідентичність та суб’єктність у професійній взаємодії. На основі теоретичних джерел аналізується ризик поверхової інституціоналізації травмоінформованої практики без зміни владних механізмів, що може нівелювати її трансформаційний потенціал. Обґрунтовано потребу переосмислення ролі соціального працівника як носія етичної рефлексії, посередника між системами та клієнтом, що діє не лише за протоколами, а з усвідомленням власної відповідальності та впливу. Запропоновано вектор для подальших досліджень: розробка локалізованих моделей травмоінформованої практики, інтеграція знань про травмоінформований підхід у підготовку майбутніх фахівців соціальної роботи, а також фокус на зміні владних практик всередині організаційuk_UA
dc.description.abstractThe article provides a conceptual and critical analysis of trauma-informed practice in the field of social work, in particular in the context of Ukrainian socio-cultural transformations. Trauma-informed practice is considered not only as a tool of professional interaction, but also as an ethical and philosophical framework that changes the paradigm of care: from paternalistic to partnership, from reactive to proactive approach. The focus is on the six key principles of TIP – safety, transparency, collaboration, choice, cultural sensitivity and empowerment – and their local interpretation in the post-Soviet and military experience of Ukraine. Scientific research critically examines the universal principles of trauma-informed practice, emphasizing the need for their localized interpretation in the local context, and trauma-informed practice is considered not only as a set of interventions, but as an ethical paradigm that transforms the notion of care, power, identity and subjectivity in professional interaction. Based on theoretical sources and critical literature, the risk of superficial institutionalization of trauma-informed practice without changing power mechanisms is analyzed, which may level its transformative potential. The need for rethinking the role of the social worker as a carrier of ethical reflection, an intermediary between systems and the client, who acts not only according to protocols, but with an awareness of one's responsibility and influence, is substantiated. A vector for further research is proposed: development of localized models of trauma-informed practice, integration of knowledge about the trauma-informed approach into the training of future social work professionals, as well as a focus on changing power practices within organizations.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherVektoruk_UA
dc.subjectтравмоінформована практикаuk_UA
dc.subjectтравмоінформований підхід у соціальній роботіuk_UA
dc.subjectтравмаuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовка фахівців з соціальної роботиuk_UA
dc.subjecttrauma-informed practiceuk_UA
dc.subjecttrauma-informed approach in social workuk_UA
dc.subjecttraumauk_UA
dc.subjectprofessional training of social work professionalsuk_UA
dc.titleПереосмислення соціальної роботи через призму травмоінформованостіuk_UA
dc.title.alternativeRETHINKING SOCIAL WORK THROUGH THE LENS OF TRAUMA-INFORMED PRACTICEuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Social Work and Education Vol. 12. No. 3 (2025)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
18_Stoljaruk.pdf754,58 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.